قديم 11-22-2015, 10:47 PM
هدهد محمد هدهد محمد غير متواجد حالياً
مشرفة عامة

الوظيفة: مشرفة المنتدي
هدهد محمد is on a distinguished road
Post قصة ألم ووجع ، قصة دموع وردة ، الحلقة العشرون

قصة ألم ووجع ، قصة دموع وردة ، الحلقة العشرون

الحلقة العشرون .. (20)
=============

محسن فـ مكتبه و السكرتيره بلغته ان فيه حد عاوزه بره و مش عارفه هو مين قالها تقوله انه مشغول ولا أي حاجه لسه السكرتيرة خارجه من المكتب فجأه قاسم دخل بدون استئذان اتعصب محسن و لسه هـ يزعقله قاسم قاطعه ..

قاسم : يا فندم انا أسف لو كنت دخلت من غير استئذان انا لا واحد جاي يعطلك و لا جاي ياخد منك حاجه لله اناجاي أقولك علي موضوع مهم يخص حضرتك
محسن : بس انا مفيش بيني و بينك مواضيع
قاسم : يمكن لكن الموضوع اللي جايلك فيه يخص اسلام و بنت حضرتك
محسن (باستغراب) : روحي انتي القت يا مني ، خير يا استاذ انا مش فاهمه حاجه ؟!
قاسم : باختصار يا فندم انا صاحب اسلام (بتنهيده) او كنت صاحبه ، لكنه انسان شراني وبيلعب ببنت حضرتك علشان ياخد فلوسها ، هو اصل اخد منها مبلغ يعني
محسن(بغضب) : انت بتقول ايه انت اتجننت فلوس ايه ، و نصب ايه اللي بتتكلم عنه ، و انا ايه ضمني انك مش بتكدب و جاي توقع الدنيا في بعضها و بس
قاسم (بضحكه) : و انا ايه مصلحتي !! عموما انا عارف ان اللي بقوله صعب سيادتك تصدقه ، لكن مش صعب تسأل و تعرف اذا كنت انا بكدب ولا لا ، و اللهم بلغت اللهم فـ اشهد ، و بجد انا اسف مرة تانية لو كنت دخلت المكتب بطريقه مش كويسه ، لكن انا عارف صاحبي و مكنتش عاوز يأذي ناس اكتر من كده ، كفاية طليقته ، سلام عليكم يا استاذ محسن ….

خرج قاسم و قفل وراه الباب و محسن مخنوق و متعصب و علي أخره ، جزء جواه مصدق و جزء مش مقتنع ، مش عارف البني ادم ده صح ولا غلط و لا غلط فعلا هيكون ايه مصلحته في كده !! ، لكن جت في دماغه حاجه يعملها و قرر ميقولش حاجه لـ حد ما يتأكد …

خلص العيد ميلاد فـ بيت سارة و نزلوا كلهم و سارة دخلت الأوضه بتاعتها تغير هدومها و تشوف الهدايا اللي جتلها ، و أختها و مامتها بيوضبوا البيت بره مكان ما كان في حفلة ، قعدت تتفرج علي الهدايا و جت لـ حد هدية ماريهان ، لقتها جايبالها ألبوم صور علي شكل وردة كبيرة و فـ أول الألبوم حاطه ورقه كاتبالها فيها

” انتي من أحسن الهدايا اللي ربنا هداني بيها يا سارة ، اسفه لو كنت فـ يوم زعلتك و اعتبريها اخر مرة ، ده ألبوم فيه كل ذكرياتنا و صورنا من أول صوره اتصورناها لـ حد أخر صورة ، بحبك يا احسن أخت ”

فرحت جدا و قاعده تتفرج علي كل الهدايا و تضحك و فـ الأخر اتوضت و صلت صلاتها اللي مصلتهاش و صلت ركعتين شكر لله و قعدت تدعي لو ربنا في خير في آسر يقدمهولها ، دخل عليها ابراهيم و شايف فرحتها و اتردد انه يتكلم الوقت في حاجه ..

سارة : تعالي يا ابراهيم ، مالك واقف ع الباب ليه ؟!
ابراهيم : تقبل الله يا باشمهندسه
سارة : مني و منك يا حبيبي ، مالك يا ابراهيم انت فيه حاجه مضايقاك ؟!
ابراهيم (بارتباك) : احم لا لا مفيش حاجه
سارة : لا فيك هو أنا مش عارفاك !!
ابراهيم (متلخبط) : مممم اااا – هي هدير دي كويسه معاكي
سارة (باستغراب) : هدير مين !!
ابراهيم : هدير ، صاحبتك اللي جتلك من كام يوم دي ؟!
سارة : هههههههه اه كويسه معايا بتسأل ليه !!
ابراهيم : انتي بتضحكي علي ايه ؟!
سارة (بطلت تضحك) : لا أبدا قول كنت عاوز ايه ؟!
ابراهيم : خلاص مفيش انا كنت بطمن بس ، بطللللي تضحكي
سارة : أصل أنا فاهماك قول اللي في قلبك قووول
ابراهيم : هي مخطوبة !!
سارة : لأ بس احتمال تتخطب قريب
ابراهيم : ايه ده بجد
سارة : ايوة لو سيادتك يعني كلمت ماما و بابا و روحتوا طلبتوها
ابراهيم : ايه ده مين ده
سارة : ايه ده !! لا والله طيب اتمشي من قدامي بقا
ابراهيم : خلاص يا ستي طب نجيب الحاج و نيجي امتي
سارة : أيوووه كده ، هكلمها أخد رأيها و أرد عليك
ابراهيم : ربنا يخليكي ليا يا حببببيي
سارة : حببك !! اجري ياض من هنا بطل بكش
ابراهيم : ماااااشي

بعد 3 أيام في بيت ميرنا علي المغرب ، كان لسه أبوها راجع من الشغل و راجع متعصب و مش شايف قدامه و مش طايق ميرنا ، و بقاله كام يوم متعصب و مش عارفين ليه ، أول ما دخل من باب الشقه قفل الباب جامد و بأعلي صوته …

محسن : ميرناااااا ، ميرنااااا ، هدددددي ميرنا فين
هدي (بفزع) : ايه يا محسن مالك متعصب ليه ؟!
محسن : بقولك ميرنا فيييييين
ميرنا (بخوف) : في ايه يا بابا ، انت متعصب كده ليه !!
محسن ( متعصب) : انتي اديتي كام لـ اسلام
ميرنا (الخوف مالي قلبها و متلخبطه) : كـ كام ايه !! انا مش فاهمه !!
محسن : مممم طيب افهمك أكتر الفلوس اللي ادتيها لـ اسلام علشان يحطها في مشروعه اللي هو اساسا مفيش مشروع ، الفلوس اللي ادتيهاااااله من ورايا كااااااااام
ميرنا : ــــــــ
هدي : اهدي بس يا محسن ، اهدي و انا هفهمك كل حاجه
محسن (بصوت عالي) : اهدي ايييييييه ، بنتك ادتله 100 ألف جنيه ، و طلع نصاااااااب ، نصب عليها و ضحك علي الراجل نفسه صاحب المشروع و أخد الفلوس لـ نفسه ، أهدي ايييييييه يا شيخه ، يا خسارة تربيتي فيكي حسبي الله و نعم الوكيل فيكي
هدي : ايه يا مصيبتي ، 100 ألف جنيه يا ميرنا ، انا مكنتش أعرف ان الموضوع كبير كده
محسن (بصدمه) : انتي كنتي عارفة !! و مقولتليش ؟!
ميرنا (بتبكي) : يا بابا أنا حاولت أقف جنبه و دي كانت فلوسي انا محوشاها
محسن : لا هو انتي فاهمه ان اللي تاعبني الفلوس ، انا تاعبني انك متخلفه و انه ضحك عليكي ، ستي ماجد ابن الحلال الطيب اللي صانك علشان واحد ميستاهلش ، كنتي بتخرجي معاه من ورا خطيبك ، ااااااااه مانا عارف كل حاجه ، مانا كلمت عمك قدري ( ظابط أمن دولة ) و جابلي قراره ، و عرفت منه كل حاجه ، و روحت لـ ماجد و مسبتوش الا لما حكالي علي كل حاجه و كنت هسجنه لأنه ناصب عليا و علي واحد لكنه القذر مكنش لسه صرف الفلوس و اخدناها تاني، انا بجد مش طايقك ، انتي نزلتي من نظري و خذلتيني بجد و الله يا خساااارة تربيتي فيكي ..

لف و راح ناحية باب الشارع و خرج و قفل وراه الباب ، دخلت هي أوضتها و قفلت علي نفسها الباب و فضلت تعيط و حاسه انها مش فاهمه أي حاجه و ليه اسلام يعمل معايا كده ، كلمته قالها ابعدي عني و قفل في وشها ، فضلت تعيط و فجأه افتكرت كلام امها ” بكره تكوني لواحدك و تعرفي ان ده ذنب ماجد ”

آسر قاعد في أوضته بيكمل كتاب #صحابيات حول الرسول ، دخلت أمه عليه كانت جايبه شهد و أخيرا نامت بعد عناء و شقاوة

نهلة : انا جبت شهد يا آسر نامت اخيرااا
آسر : هاتي يا ماما تسلمي تعبتك معلش
نهلة : لا يا حبيبي لا تعب ولا حاجه ، قولي بقا بقالك كام يوم كده حالك غريب
آسر : غريب غريب ازاي يعني مش فاهم
نهلة (بتريقه) : يعني حاساك فرحان او زي ما بتقولوا انتم منشكح
آسر : ههههههههه والله مانا عارف يا أمي بس حاسس اني مطمن مبسوط ، متفائل ، هي حاجات كتير حلوة يعني
نهلة : خير يارب طب ما تفرحني معاك يعني و تقولي فيه ايه
آسر : انا كده كده كنت هحكيلك بس كنت مستني الوقت المناسب ، بصي يا ستي ( حكالها عن سارة و عن احساسه و عن كل حاجه )
نهلة : كل اللي بتقوله جميل و يفرح ، بس فيك حاجه حساك خايف
آسر : مش عاارف يا ماما هواللي هعمله ده يزعل رنا !! طب حماتي و حمايا هيقولوا عليا ايه ، هقدر اهتم بـ شهد ، هقدر احب تاني ، انا لسه مش متاكده اللي جوايا ده حب ولا ايه
نهلة : بص يابني طول ما انت مش بتعمل حاجه غلط ، و هتكون عادل بين بنتك و مراتك اللي هتتجوزها خلاص ، و بعدين انت لازم ترجع شغلك و تتميز فيه زي ما كنت الأول بقا
آسر : أكيد يا أمي انا في نيتي ارجع بقالي فترة و بكرة ان شاء ولا بعده بالكتير هروح أكلم دكتورة هويدا في الموضوع ده
نهلة : ربنا معاك يابني بدعيلك ع طول و الله
آسر : ربنا يسهلها من عنده يارب و يرزقني الخير

سارة خلال الكام يوم اللي فاتوا كلمت هدير و قالتلها علي موضوع ابراهيم بطريقه متحرجهاش و لا تحرج هدير و من خلال كلامها مع هدير فهمت انها مبدأيا موافقه بـ فكرة التعارف بينهم و بين الأهالي و بعدها بيومين هدير كلمتها و قالتلها انها قالت لمامتها و سارة أخدت رقم مامت هدير علشان مامتها تكلمها ..
راحت لابراهيم و مامتها عرفتهم و فرحوا جدا و ابراهيم من كل قلبه دعا ربنا لو فيه خير فـ هدير يرزقه بيها و لو فيها شر يبعدها عنه و يبعده عنها ..
بعد شوية قالت ماجدة لـ عادل و رحب بالموضوع جدا و مكنش مصدق ان ابنه أخيرا هيخطبو اخيرا و احده عجبته و هيستقر ، و بقا فرحان بفرحة ولاده و دعا لـ سارة كمـان انها تفرح و ربنا يرزقها بواحد يقدرها ..
كلمت ماجدة أم هدير و اتعرفوا علي بعض ، و خلاص اتفقوا ان الرجاله تكلم بعض يتفقوا علي ميعاد للمقابلة …

آسر قاعد في أوضته بيفكر في كلام مامته و كلامها شجعه انه يكلم حماه يمهدله لـ الموضوع قبل ما ياخد خطوة انه يكلم سارة في أي حاجه ..

آسر : السلام عليكم ازيك يا عمي عامل ايه
عماد : عليكم السلام ازيك يا آسر اخبارك انت ايه
آسر : الحمدلله انا كويس ، وحشتوني و الله :
عماد : و انت كمان والله ، تصدق انت ابن حلال و الله احنا كنا لسه في سيرتك ان و الحاجه الوقت
آسر : أنا ؟! خير يارب اشمعنا
عماد : كنت لسه بتكلم مع الحاجه اني شوفت رنا انهارده في رؤية و كنت بقولها عاوز آسر احكيله و اتكلم معاه شوية
آسر (باستغراب و قلق) : خير شوفت ايه يا عمي
عماد : لااا انا عاوز اتكلم معاك في حاجات كتير ، لما تفضي ابقي تعالي اتكلم معاك شوية
آسر (بخوف) : ماشي يا عمي ان شاء الله هجيلكم في أقرب وقت
عماد : ماشي يا حبيبي ، سلام
آسر : سلام عليكم ..

آسر عمال يفكر هو انا مقولتلوش ليه اللي كنت هقوله !! ليه خوفت و كأني عامل حاجه تزعلهم مني !! يارب علشان خاطري كون معايا

كام يوم عدوا و ميرنا في أوضتها مبتخرجش منها و مش بتكلم حد ، قعدتها مع نفسها خلتها اعترفت بينها و بين نفسها انها غلطت كتير أوي و ان اللي حصل معاها ده نتيجةانها كانت من ضمن الحاجات اللي خلت اسلام يسيب سارة نتيجة انها كسرت قلب أكتر حد حبها في الدنيا و مقدرتش ده ” ماجد ”
صحيح هي اتأذت و قلبها اتكسر من اسلام ، لكن ده كان جزاء انها كسرت بقلب ناس تانية قبلها و عرفت ان فعلا الدنيا دوارة و فكرت انها لازم تعمل حاجه مهمه حتي لو كانت هتيجي علي كرامتها

ابراهيم : يلا يا مااااماااا اتأخرنا علي ميعاد الناس
ماجدة : حاضر يابني جايه أهو
ابراهيم : يييييوه يا ماما كل ده يلا بقا
عادل : في ايه يا ابني انت اول واحد تخطب اهدي شوية
سارة : معلش يا بابا من الفرحة اتهبل باين
ابراهيم : مااااشي ليكي يوم يا ساااارة
ماجدة : اناااا جيت اهه خلصت
ابراهيم : يلا يا ستي هو مال لو كنتي العروسه كنتي هتعملي فينا ايه
عادل : اسكت يا وله امك طووول عمرها عروسه اصلا
ابراهيم و سارة : ايوووووه يا باااابااااا أيوه بقا
عادل : هههههههه طب يلا يا اخويا انت و هي علشان منتأخرش

آسر : السلام عليكم ازيك يا مصطفي عامل ايه
مصطفي : عليكم السلام ، حمدلله يا حبيبي واحشني
آسر : و انت كمان و الله ، بقولك ايه فضيلي نفسك كده بعد بكره عاوزك في مشوار مهم
مصطفي (باستغراب) : خير يارب هتغديني بره ولا ايه يا برنس
آسر : يا عم اقعد انا لاقي أكل ، انت همك علي بطنك كده علي طول
مصطفي : ههههه طب انا مش جاي معاك في حته بقا شوفلك ح غيري
آسر : للأسف معنديش حد غيرك يشاركني مصايبي يا حبيبي
مصطفي : للأسف طيب مااااشي انا هوريك
آسر : خلااااص يا عم انا اسف بس بجد عاوزك معايا ضروري
مصطفي : طيب قولي بس أنت ناوي تعمل ايه يعني ؟!
آسر : ناوي اعمل الخطه اللي اتفق انا وانت عليها
مصطفي : اااااه قوووول كده بقااا طيب ماشي
آسر : ربنا يقدرني و افرحك زي ما بتفرحني و بتقف جنبي
مصطفي : انا و انت واحد يا صاحبي و فرحتك هي فرحتي
آسر : اسكت انا هعي’ اسكت
مصطفي : هههههه اقفل ياض بدل ما اشتمك و الله
آسر : هههههههه ماشي سلام
مصطفي : يلا سلام

في بيت هدير قاعد والد سارة و والد هدير و ابراهيم يتكلموا مع بعض ، و مامت سارة و مامت هدير بيتعرفوا هما كمان علي بعض ، و سارة قاعده تتفرج عليهم و مبسوطه لأخوها و هي شايفه الفرحة في عنيه ، فجأه جتلها رساله و استغربت انها من ميرنا فتحت الرسالة

” ازيك يا سارة أسفه لو كنت بكلمك و بزعجك تاني ، اسفه لو كنت مصدقتكيش لما قولتيلي عن اسلام انه بيضحك عليا و جيتي تنصحيني حتي و انا خنقاكي ، اسفه اني كدبتك و اني جرحتك و اني أذيتك في حياتك ، بس خير اني كنت سبب تبعدي عن انسان شر زي اسلام ، ربك رد المظالم لأهلها و سبت اسلام بجرح كبير أثر عليا ، انا مش عاوزه منك أي حاجه غير انك تسامحيني ”

سارة قريت الرسالة و بتحمد ربنا انه جبر خاطرها و لو بعد حين ، و عرفت ايه الحكمه من كل حاجه وحشه مرت بيها ، و عرفت ان ده درس اتعلمته هي و اتعلمه غيرها و ردت علي ميرنا برسالة
” اذا كان ربك بيسامح احنا مش هنسامح ، انا مسامحاكي ، ربنا يهديكي و يصلح حالك ”

ابراهيم قاعد ساكت مش بيتكلم و فجأه فكر هو ايه خلاه يروح يتقدم لواحده مشافهاش الا مرة واحده ؟! طيب علي أي اساس ؟! ده انا حتي معرفهاش ولا اتلكمت معاها ، النصيب !! النصيب دي كلمة غريبة أوي فجأه بتوقع قلبين فـ بعض من غير ما يحسوا و لا الموضوع يكون علي بالهم و فجأه يحبوا بعض ، ايه ده هو انا حبتها ! ايه الهبل ده !! قدملي الخير يااااارب
دخلت هدير عليهم و هو متلخبط مش عارف يعمل ايه يبص عليها يشوف شكلها تاني ولا يعمل ايه ، أنا أول مرة أكون متلخبط كده ، ما تسترجل يا واد فيه ايه ، جت و سلم عليها و لما شافها حس كأنها قمر منور دنيته ، شافها أحلي واحده في الدنيا ، حتي لو فيه غيرها أحلي هي كانت حلوة في نظره

قعدوا يتكلموا مع بعض و الأول كانوا محروجين بعد كده أخدوا علي بعض و اكتشف ان فيها حاجات كتير منه ، هي كمان كانت فرحانه اوي و حاسه ان هو ده فعلا الزوج الصالح اللي دعت ربنا بيه دايما ..
و بما أن الأهالي سئلوا علي بعض ، حددوا ميعـاد الخطوبة أول الشهر ..

تاني يوم ساعة المغرب ميرنا لبست هدومها و خرجت لقت امها في وشها ، قالتلها انها هتنزل و مستنتش رد مامتها و نزلت علي طول ، راحت علي بيت ماجد و هي بتقدم خطوه و ترجع خطوتين ، خبطت علي الباب فتحتلها دنيا – دنيا اتفاجئت جدا لما لقتها في وشها ، و بصتلها باحتقار و ميرنا محروجه جدا لكن بتقوي نفسها انها تستحمل لحد الأخر ..

ميرنا : ماجد موجود لو سمحتي يا دنيا
دنيا (بتريقه) : عاوزه منه ايه تاني مش مكفيكي اللي عملتيه
ميرنا (باحراج) : لو سمحتي يا دنيا انا عاوزه ماجد و صدقيني مش هتشوفوني تاني
دنيا ( ملاحظه ان ميرنا فيها حاجه ) : ماجد مشغووول ، أقوله حاجه لما يبقا يخلص
ميرنا (بعصبيه) : يا دنيااا اندهي ماجد انا عاوزاه ضروري
(ماجد سامع صوتها من جوه و مش مصدق ان دي ميرنا فعلا ، خرج يتأكد و فعلا لقاها في وشه )
ماجد (باستغراب) : ميرنا ؟! انتي ايه اللي جابك هنا !!
ميرنا (بحزن) : انا عاوزه أتكلم معاك كلمتين و همشي علي طول أرجوك
ماجد : اتفضلي ادخلي
دنيا ( متغاظه) : انت هتسيبها تدخل بيتنا تاااني يا ماجد ؟!
ماجد : ادخلي يا دنيا أوضتك و متخرجيش منها الا لما اقولك

سارة في دار الأيتام مراحتش بقالها فترة كبيرة ، قعدت تلاعب خالد و يوسف و كل الأطفال و فرحانه جدا بخالد لأنه بدأ ينطق بعض الكلمات و بدأ كمان يقول اسمها مش بس كلمة ماما ، و هي بتلعب معاه افتكرت شهد بنت آسر و حست انها وحشتها أوي و فعلا اتعودت تشوفها ، المديرة واقفه بعيد و شايفه سارة و اهتمامها الزايد بيه و كان وصلها قبل كده من المشرفة انها كانت نفسها تتبناه ، بعد الزيارة اتكلمت معاها و قالتلها انه صحيح مش ممكن تتبني خالد ، لكن ممكن تكفله يوم في الأسبوع تخرجه و تفسحه و توديه الملاهي براحتها و ترجعه في ميعاد معين ، فرحت أووووي سارة و طلبت منها تاخد معاها كمان يوسف و وافقت المديرة ، سارة خارجه مبسوطه جدا من الدار و جت في بالها الآية ” ان بعد العسر يسرا ” و أعلي صوتها و باصه لـ السما ” شكرا ياااارب ”

ميرنا قاعده بتقفل عنيها علشـان متبكيش قدام ماجد ، مع انها عارفه ان كسرتها باينه عليها أوي لكنها عاوزه تكون لأخر لحظه متماسكه

ماجد : ها اتفضلي ايه الموضوع المهم يا تري اللي عاوزاني فيه ؟!
ميرنا (بلخبطه) : انا – انا سبت اسلام
ماجد : هههههههه و جايه علشان أرجعلك و لا أيه
ميرنا (باحراج) : لا يا ماجد أنا جايالك علشان اتأسفلك و أقولك اني بجد جربت احساسك و ربنا جابلك حقك
ماجد (بخنقه) : جربتي احساسي ، ههههه انتي مبتحسيش أصلا و لو كنتي عندك ذرة احساس مكنتش عملتي فيا اللي عملتيه ، لكن الحمدلله ربك استجاب دعائي و رد ليا حقي
ميرنا : قول زي ما انت عاوز أنا عارفه انه مش هيكفي ولا هياخدلك حقك ، لكن صدقني ربك جابلك حقك و انا اتكسرت زيك و يمكن أكتر كمان انا جايه أقولك سامحني و عيش حياتك و انساني انا مستحقش أكون في بالك ، انت بجد كنت خسارة فيا و الله انا ما عاوزه حاجه الا انك تسامحني (بدأت تدمع و بتداري وشها)
ماجد (صعبت عليه نفسه و صعبت عليه ميرنا لكنه مش عاوز يبين ضعفه قدامها) : ههههههه اعيش حياتي و انساكي ؟! و مين قالك اني مش عايش خلاص و نسيتك من زمان ، انا كنت فاكرك حاجه كويسه اوي راحت مني ، لكن الحمدلله كويس انك روحتي و بعدتي عني اساسا
ميرنا (بصدمه و دموع) : انا مش عارفه أقولك ايه ، بس أرجوك سامحني ، و بجد أسفه علي كل حاجه
ماجد(مقدرش يقسي عليها أكتر م كده ، لف وشه بعيد عنها ) : المسامح ربنا يا ميرنا
ميرنا (باحراج) : انا مش هضايقك أكتر من كده ، سلام عليكم
( مردش عليها ماجد ولا بصلها صعبت عليها نفسها أوي و مقدرتش تتحمل و مشيت من بيت أكتر حد حبها زمان ، أكتر حد كان كويس معاها ، و كانت هي بالنسبة ليه أكتر حد وجعته )

تاني يوم سـارة فرحـانة جدا من ساعة ما صحيت من النوم و حاسه ان فيه حاجه حلوة هتحصل ليها ، ايه هي ؟! ازاي ؟! الله أعلم لكن واثقه في الله انه هيفرحها و لو مفرحتش يبقا خدت ثواب حسن الظن بالله ، لبست طقم حلو أوي و رقيق و لبست الخاتم اللي آسر جايبهولها و راحت علي شغلها علي طول ، لقت عبير وشها زعلان و لما سألتها عن السبب قالتلها ان قريبتها سابت خطيبها و نفسيتها وحشه جدا و انه كان نصاب و ضحك عليها ، سارة فعلا كانت زعلانه علشانها و دعتلها ربنا يفرج كربها ..
قاعده بتشتغل و لقيت رساله جايه ليها من اسلام بيتأسفلها عن اللي عمله فيها و كان عاوز يشوفها و لو مرة أخيرة ، اتعصبت جدا و مردتش عليه ..

السكرتيرة الخاصة بالمهندس رؤوف : باشمهندسة المهندس عاوزك حالا
سارة (باستغراب) : خير في ايه
السكرتيرة : حقيقي مش عار فه ، بس هو فجأة ندهلي و قالي انه عاوزك ضروري
سارة : حاضر انا جايه علي طول أهه ..

راحت سارة مكتب المهندس رؤوف و استغرب أوي اول ما دخلت و شافت …..

شارك اصدقائك الان .. رابط الموضوع للنسخ
http://www.moolnt.com/vb/showthread.php?s=8508261bb20753133184ae8738173bb2&t=31361
الموضوع: قصة ألم ووجع ، قصة دموع وردة ، الحلقة العشرون الرد على الموضوع
اسم العضو الخاص بك:
للعلم - لكونك زائر - بعد كتابة ردك والضغط علي زر "اعتمد المشاركة" بالأسفل
سيتم انتقالك لصفحه اخري للرد علي السؤال العشوائي
-:(اسعدنا ردك وتفاعلك):-

مواقع النشر
أضف تعليق لك من خلال الفيس بوك