إضافة رد
  #1  
قديم 09-19-2015, 11:44 AM
هدهد محمد هدهد محمد غير متواجد حالياً
مشرفة عامة
 
تاريخ التسجيل: Jul 2015
المشاركات: 634
بمعدل: 0.73 يوميا
الإقامة: القاهرة
الوظيفة: مشرفة المنتدي
التقييم: 10
هدهد محمد is on a distinguished road
افتراضي الحلقه الثالثه عشر (( جعلني ملتزمه فـ جعلته ملتزم ))

الحلقه الثالثه عشر (( جعلني ملتزمه فـ جعلته ملتزم ))

  • الحلقه الثالثه عشر (( جعلني ملتزمه فـ جعلته ملتزم ))
    بعد ان اخذ الظابط
    بيانات مريم بدء التحقيق
    الظابط : انتي قابلتي العميد شخصيا قبل المره دي
    مريم : ايوه مره واحده ...
    الظابط : والسبب ؟؟؟
    مريم : مشكله كانت حصلت بيني وبين دكتور يوسف
    وكان طردني من المحاضره فـ روحت اشتكيت له
    قبل ما كنت اعرف حتي انه والده
    وهو خد حقي وخلاني احضر المحاضرات بتاعت الماده
    تاني
    الظابط : كنتي ريحاله المره دي ليه
    مريم : كنت عاوزه اساله عن التحويل لجامعه تانيه
    الظابط : تحولي ليه
    مريم : مكنتش مرتاحه في الجامعه
    الظابط : بسبب
    مريم : مشاكل مع الدكتور يوسف وكانت نفسيتي تعبت
    الظابط : وليه في التوقيت ده وهو كان احتمال يبقي روح
    مريم : انا شوفت العربيه بتاعته والتوقيت دا لان كان
    حصل مشكله تاني لنفس السبب وكنت في حاله انه انهيار
    الظابط : طيب ايه الي حصل بعد كده
    دخلت حضرتك المبني وجيت عند باب مكتبه سمعت
    كان صوت غريب
    وحد بيقول انا مش هسمحلك تفضحني او حاجه زي
    كده
    وتكمل مريم وجسمها كله يرتعش
    انا مركزتش غير ان في حد بيستغيث فتحت الباب
    بسرعه
    وشوفت
    وتبكي مريم بشده
    ولا تستطيع ان تكمل كلامها
    الظابط : كملي
    يقاطعه يوسف : بعد اذن حضرتك بلاش تضغطوا عليها سبوها تهدي
    وكملو تحقيق في وقت تاني
    الظابط : دكتور يوسف اتفضل تقعد وخلينا نشوف شغلنا
    مريم تحاول ان تتمالك اعصابها
    مريم : انا كويسه هكمل
    الظابط : اوصفي بظبط الـي شوفتيه
    مريم : كان الدكتور عبد الحميد قاعد علي مكتبه
    وواحد ماسك حديده والنجفه كانت مكسوره
    وتاخد همس نفس عميق
    وكان بيضربه علي راسه جامد والدم في كل مكان
    هو بص عليا
    وانا قاعدت اصرخ بصوت عالي
    عشان حد يسمعنا بس الراجل دا قرب عليا بسرعه
    وضربني علي راسي ومش فاكره ايه حاجه تاني
    الظابط : شوفتي شكل الراجل
    مريم : ايوه كان لابس بدله
    وكان كبير في السن شكله مش قاتل
    الظابط عمره تقريبا
    مريم : ممكن 50 او 55 من عمر الدكتور عبد الحميد
    الظابط طيب بعيد عن ايه حاجه انا اعرف ان الـ بيبقي
    عاوز يحاول او عاوز تفاصيل بيروح للاداره مش للعميد
    مريم : انا كنت رايحه ليه لسببين
    السبب الاول مش عشان هو عميد لا
    عشان هو والد الدكتور يوسف وكان لازم احكيله ال حصل عشان
    يعرف ان ابنه ظالم
    يوسف بقاطعها بغضب : انتي حتي مدتنيش فرصه
    تسمعيني وقت اما كنت في الكافتيريا
    انا كنت جاي اعتذار لكن انتي حتي مسمعتنيش
    يبقي انا ال بقيت ظالم
    مريم باستنكار : تعتذر !! حضرتك عمرك في حياتك
    وقفتني واتكلمت غير انك تهزأني وتمشي
    الظابط : دكتور يوسف بعد اذنك المره الجايه هتضطر
    اخرجك برا خليني اشوف شغلي
    ويكمل الظابط : طيب ياانسه مريم لو جبنا رسام تقدري توصفيه
    مريم : تقريبا
    الظابط : طيب احنا هنحتاجك تاني معانا
    ممنوع السفر بدون ماتدينا خبر
    دكتور يوسف معايا دقيقه لو سمحت
    يفتح الظابط باب الغرفه ويجد في الخارج
    الحج اشرف بتوتر يقف علي الباب
    يدخل اشرف الي الغرفه بنبره جاده : ها يامريم قولتيله ايه
    مريم وتنهمر بدموعها : انا اسفه ياعمي انا قولتله الي حصل
    مقدرتش استحمل ذنب شهاده الزور عند ربنا
    ......
    الظابط : انت ليك اي اتهام للبنت يايوسف
    يوسف : لا طبعا مستحيل
    انا واثق انها مش بتكدب وبتقول الي حصل
    الظابط : بس انت قولت ان عمها قالك انها مشافتش حاجه
    يوسف : عمها خايف يقعو في مشكله
    بس رغم كده هي مهمهاش
    الظابط : بس دا معناه ان والدك اتعرض لهجوم الموضوع
    كبير اوي لازم نعرف كل كبيره وصغيره
    وكل شركائه
    وهنبدا التحقيق من بكرا
    يوسف : انا جاهز بـ اي تفاصيل مطلوبه مني
    الظابط : تمام والبقاء لله كمان مره ربنا يصبرك
    اراد يوسف ان يشكر مريم مهما كان كرهه لها
    فلقد ساعدته ولم تبخل بشهادتها وتحدت الكل
    اقترب يوسف من غرفه مريم فسمع
    .....
    اشرف بصوت عالي : سميه كان عندها حق
    انتي خساره فيكي المعروف انا دخلتك بيتي بعد ما ابوكي مات
    وكنتي في الشارع دا جزاتي
    تعرضينا كلنا للخطر !!
    انتي عارفه الراجل ال اتصل وهددنا ده
    قال لو انتي اتكلمتي هيأذيني وهياذي بناتي
    ياسمين تبكي : ياعمي بالله عليك هي تعبانه
    مالوش لازمه الكلام دا
    مريم بانهيار : سامحني ياعمو
    مقدرتش اغضب ربنا واكتم الحق انا اسفه
    اشرف : ولا اسفه ولا مش اسفه
    من هنا ورايح انا مش عمك انتي اخترتي بنفسك
    الطريق ال تمشي فيه
    معاكي فلوس الي في البنك وهيجيلك
    هدومك
    لكن بنتي انتي مش هتحطي رجليكي فيه تاني
    مريم بصدمه : عمي متقولش كده
    انت انت انت عارف اني ماليش حد غيرك
    اعيش فين واروح لمين ؟؟؟ بالله عليك ياعمو بلاش تقول
    كده انت كده بتطردني
    اشرف بغضب : وانتي جايه تفتكري بكل دا دلوقتي
    مفكرتيش ليه وانتي بتشهدي في المحضر الكلام الي عندي قولته
    من النهارده مش عاوز اشوف وشك تاني وشنطه
    هدومك هسبهالك مع الممرضه تحت
    وخرج اشرف بغضب وضرب الباب خلفه
    ياسمين تبكي وتحضن صديقتها
    ياسمين : متزعليش يامريم والله هتتحل ياحبيبتي اهدي بس ياقلبي
    دا ابتلاء من ربنا ليكي
    مريم بهدوء متفاعل : انا فعلا ماليش حد يا ياسمين
    اهلي ماتو وعمي الي كنت فاكره بيحبني طلعت بالنسبله له ولا حاجه
    ياسمين : هو بس زعلانه شويه عمره ما هيجبلك شنطه هدومك
    هتتحل يامريم
    مريم : اللهم انت حسبي وولي ونعم الوكيل ماليش غيرك يااااارب
    ......
    يوسف : كل مره كنت بظلمها ياياسر دلوقتي بقت في الشارع
    ملهاش حد تروحله وعمها الحيوان دا طردها
    ياسر : بنت بمية راجل
    يوسف : انا تعبان اوووووي ياياسر مش قادر اتخيل ان والدي
    كمان راح اول مره احس اني ضعيف وماليش ضهر
    يحميني علطول كنت بعمل ايه حاجه وانا متاكده انه
    ورايه
    وهيحميني من ايه حد دلوقتي حاسس اني ضغيف
    اووووي رجعت طفل عندي عشر سنين
    ياسر : يوسف لازم تشد حيلك اكتر من كده انت مسؤليتك
    كبرت اوي
    في مستشفيات لازم فيها متابعه
    وشركات لازم تتابع شويه
    الموضوع صعب عليك انا عارف بس لازم تركز علي الاهم
    دا قضاء ربنا
    يوسف : والله العظيم ياياسر لو اخر يوم في عمري لازم
    ارجع حق ابويا
    حتي لو ايه هيحصل
    ياسر بمواساه : حق ابوك هيرجع كل حاجه محتاجه وقت
    بس خلي عندك امل
    يوسف : انا طلعت اذن الدفن وخلصت الاجرائات ياله بينا
    عشان نلحق نسافر ندفته
    ......
    الممرضه : خلاص كده احنا اتاكدنا الحمد لله ان مفيش ايه نزيف
    داخلي كده ممكن تعملي اذن خروج وتمشي
    مريم : هو عمي مش براااا
    الممرضه : لا مشوفتهوش من امبارح
    ياسمين : هنزل يامريم اعمل اذن الخروج ونروح ياحبيبتي
    وزي ماقولتلك توكلي ع ربنا
    وماتفكريش في ايه حاجه ممكن تزعلك اتفقنا
    مريم بابتسامه حزينه : اتفقنا
    ....
    ياسمين في الموبايل : بس ياماما دا كل الي حصل وقالها
    مش عاوز اشوف وشك
    يحاول اطمنها بس انا كمان مش عارفه هعمل ايه
    ام ياسمين : حسبي الله ونعم الوكيل ازاي يرمي
    بنت اخواه كده اوعي تسبيها يا ياسمين جبيها تبات معاكي
    واخوكي انا هخليه يبات عند خالتك الفتره دي لحد
    ما نشوف حل
    ياسمين : طيب ياماما انا خلصت الورق اهو وهجيبها واجي
    ياسمين : استني يامريم هوقف تاكسي
    مريم : هروح فين يا ياسمين
    ياسمين : انتي غبيه طبعا هتيجي تباتي عندي
    مريم والدموع تنزفز من عينها : لا انا هروح عند عمي
    وديني ليه هو كان زعلان شويه بس لكن لو شافني
    هيدخلني
    وتكمل كلامها بأمل : وبعدين هو قالي هسبلك هدومك مع الممرضه
    وهو مجابش حاجه دا معناه اني ارجع البيت
    ياسمين لم تعرف ماذا تفعل ؟؟؟ فلقد رضحا لطلب
    صديقتها فلم ترد ان تقتل اخر امل بداخلها
    وذهبوا سويا الي بتي عمها
    مريم بتردد : ترن جرس الباب وبعد فتره ليسب بكبيره
    سميه : مين
    مريم بصوت مكسور : انا مريم لم تجب عليها تركتها
    علي الباب خمس دقائق
    ثم اتفتح الباب
    سميه : شنطتك هدومك اهي ورمتها لها
    ودي الفيزا الي فيها فلوس الارض بتاعتك
    عمك مش بياكل فلوس مش بتاعته
    وتكمل سميه : ابعدي عننا مش عاوزين نشوف وشك تاني
    وهمت ان تغلق الباب
    اوقفتها مريم ببكاء كالاطفال : فين عمي عاوزه بس اكلمه
    سميه ببرود متفاعل : وعمك مش عاوز يشوف وشك
    ولم تعطي لها فرصه لتكمل حديثها واغلقت الباب بوجهها


شارك اصدقائك الان .. رابط الموضوع للنسخ
http://www.moolnt.com/vb/showthread.php?s=651d30f53df39db1a607af1a7bc779f4&t=30233
رد مع اقتباس
قديم 09-07-2017, 09:27 PM   #2
منه
زائر مول نت
المشاركات: n/a
بمعدل: 0 يوميا
افتراضي مصر

انا عايزه بقية الحلقات ازاى اوصل لها
  رد مع اقتباس
إضافة رد
الموضوع: الحلقه الثالثه عشر (( جعلني ملتزمه فـ جعلته ملتزم )) الرد على الموضوع
اسم العضو الخاص بك:
للعلم - لكونك زائر - بعد كتابة ردك والضغط علي زر "اعتمد المشاركة" بالأسفل
سيتم انتقالك لصفحه اخري للرد علي السؤال العشوائي
-:(اسعدنا ردك وتفاعلك):-

مواقع النشر
أضف تعليق لك من خلال الفيس بوك

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

ضوابط المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع


الساعة الآن 06:24 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.