إضافة رد
  #1  
قديم 09-19-2015, 11:35 AM
هدهد محمد هدهد محمد غير متواجد حالياً
مشرفة عامة
 
تاريخ التسجيل: Jul 2015
المشاركات: 634
بمعدل: 0.73 يوميا
الإقامة: القاهرة
الوظيفة: مشرفة المنتدي
التقييم: 10
هدهد محمد is on a distinguished road
افتراضي الحلقه الثانيه عشر (( جعلني ملتزمه فـ جعلته ملتزم ))

الحلقه الثانيه عشر (( جعلني ملتزمه فـ جعلته ملتزم ))

الحلقه الثانيه عشر (( جعلني ملتزمه فـ جعلته ملتزم ))
في المستشفي تفتح مريم عينيها
اين انا
يالله
كان كابوسا صعبا...
تجد مريم ممرضه بجانبها
حمدلله علي السلامه
مريم بعد ان تستوعب انها في المستشفي وهيا مصدومه
مريم بانهيار : يالله كانت حقيقه وتبكي مريم بشده
وبخوف شديد توجه مريم كلامها للممرضه دكتور عبد الحميد حصله حاجه
الممرضه : البقاء لله .. انتي الحمد لله الضربه كانت بسيطه
بس حصلك اغماء والكدمه كده
بس هنخليكي هنا النهارده وبكره
عشان نتأكد ان مفيش نزيف داخلي
بعد اذنك هبلغ اهلك انك فوأتي
مريم : اللهم اجرنا ف مصيبتنا وارزقنا خيرا منها
يارب رحمتك بينا وبعبادك
يارب
.......
ياسمين ةاشرف بخوف : حمد لله علي السلامه ياحبيبتي
مريم تبكي ف حضن عمها
مريم : كان مقتول قدامي ياعمو شوفته بنفسي
اشرف : اهدي بس يابنتي
ياسمين : مريم متفكريش في ايه حاجه لازم ترتاحي
.......
دخل يوسف الغرفه بغضب : عرفتي انك فوأتي من الممرضه
ابويا اتقتل ازاي ؟؟؟؟؟؟؟؟ ومين قتله !!!!!!!!! وكنتي هناك بتعملي ايه !!!؟؟؟؟
في الوقت دا !!!! ومين ضربك علي راسك كده ؟؟؟؟؟؟؟؟
مريم تبكي بشده ولم تستطيع الرد من شده بكائها
يوسف بهستيريا : بطلي عياااااااااااااط وردي علياااااااااا وهو يصرخ بشده
.......
الممرضه : بعد اذنكم كلكم برا
مش عاوزه ضغط عليها خالص
خرج الجميع !!!
......
ياسر : البقاء لله يايوسف هنعرف كل حاجه
يوسف بحزن شديد : انا مبقاش ليا حد في الدنيا ابويا مات
وسابني لوحدي
ومش هدا ياياسر غير لما اجيب حقه
وايه الـ ودي مريم هناك
ياسر : يوسف اوعي تكون بتشك فيها
يوسف : لا ياياسر ازاي يعني وهي كانت فاقده الوعي
وليه !!
يوسف بتفهم : وبعدين انا عارفه انها متقدرش تأذي حد
بس كل الحكايه انها الوحيده الـ ممكن تساعدني
......
الظابط : عاوزين نستجوب المريضه
الدكتور : حالتها دلوقتي متسمحش هي هنا عشان
نتاكد عدم وجود اعراض اخري لنزيف داخلي
بس نفسيا تعبانه !!
نش هتقدر تفيدكوا دلوقتي
......
( في منزل اشرف )
سميه : اشرف لحد كدا ومش هقبل حاجه تاني تخص
اما وافقت ان بنت اخوك تيجي تقعد معانه في بيتك
وبقت عاله علينا ورغم كده سمت
لكن انا مش مستغنيه عن نفسي ولا عن بناتي دي
قضيه قتل وفيها سين وجيم
لسه الشرط هتروح تحقق معاها
ويعالم هتجبلنا مصيبه ايه تاني
اشرف : يعني اعمل ايه مفيش حاجه هتحصل وانا مش
هخليها تنطق بحاجه تاني
وبقاطع حديثهم جرس التليفون
اشرف : الو
مجهول : بنت اخوك لو نطقت قول عليها وعليكم يارحمن
يارحيم ...
اشرف بصدمه : مين بيتكلم !!
سميه بشماته : شوفت مش قولتلك دي اخرت مصايب
بنت اخوك ...
ذهب اشرف الي المستشفي وقد استقرت حاله مريم
اشرف بجديه : مريم انا معرفش ايه الي حصل معاكي
بس اين كان الي حصل شكلها حاجه خطيره ودول ناس احنا مش قدهم
وبخفض صوته : انا جالي مكالمه تهديد
مريم : عمي مينفعش نكتم شهاده حق
الساكت عن الحق شيطان اخرس
وربنا قال في كتابه [ ولا تكتموا الشهاده ومن يكتمها فانه اثم قلبه ]
مش هنقدر نستحملها قدام ربنا
اشرف بصدمه : مش عاوز اسمع كلمه زياده
الشرطه هتيجي وانتي هتقولي انك مشوفتيش
حاجه خرج اشرف وجد يوسف بالخارج
اشرف : بص يادكتور يوسف شكرا انك دفعت مصاريف المستشفي
بنت اخويا حكلتي كل حاجه
هي مشافتش حاجه ومش عارفه حاجه ومش هتقدر
تفيدكم في اي حاجه
انا هنزل اخد اذن خروج وهنمشي
وتركه وذهب
........
مريم تبكي بحارقه يالله انا ماليش غيرك اعمل ايه
مفيش غير خيارين
يااما اكتم شهاده الحق ال يارب وجودي هناك كان رساله
ليا عشان اشوفه ولحكمه وحدك تعلمها
يااما اخسر عمي
يارب وتنهمر في البكاء
يدق باب غرفتها
مريم : اتفضل
دخل يوسف وجاء ليغلق الباب ولكنه فتحه مره ثانيه
ف مازال يتزكر مافعلته في مكتبه عندما ذهب اليه
وتركت باب المكتب مفتوح
.....
يوسف : حمد لله علي سلامتك يادكتوره
مريم : جزاك الله خيراً اخي يوسف
يوسف : عمك قابلني برا وقالي انك مشوفتيش حاجه
قاطعته مريم : البقاء لله علي والد حضرتك ربنا يغفراله ويرحمه
بالنسبه للي شوفته فيه نيابه هتحقق معايا وأتاكد اني هشهد شهاده حق
حتي لو كنت هدفع تمن حاجه معملتهاش
ربنا قال ( لا تكتموا الشهاده )
وانا معنديش استعداد اغضب ربنا عشان حد اطمن حضرتك
هساعدكم علي قد مااقدر اني اوصلكم للحقيقه
يوسف : شكرا بعد اذنك
ياسمين : مريم عمك مستحيل هيسكت علي الـ بتخططي ليه ده
مريم : انتي الي بتقوليلي كده كنت فاكراكي
هتشجعيني
ده هتبقي شهاده زور لو سمعت كلام عمي
عارفه يعني ايه
يعني اثم كبير يا ياسمين مش هقدر الاثم ده قدام ربنا يوم القيامه
الرسول صلي الله عليه وسلم قال :

" من ارضي الناس بسخط الله سخط الله عليه واسخط
الناس عليه ومن رضي الله يسخط الناس
رضي الله عنه وارضي الناس عنه " heart رمز تعبيري
ياسمين يعيون دامعه : انا فخوره انك صاحبتي يامريم
وتحضنها بشده
........
اشرف : الشرطه جت قالوا مفيش خروج من
المستشفي قبل التحقيق وتحولت
نبره صوته
لنبره تهديد :
مريم لو قولتي غير الي اتفقنا عليه انسي اني عمك
.......
يوسف : ياكامل محتاج احضر التحقيق ده ابويا
الظابط يوسف اي انفعال ممكن يقلل من المعلومات الي هتاخد
وانا مش عاوز تبقي مصدر قلق ليها
يوسف : اوعدك اني مش هنطق اعتبارها خدمه مش هنسهالك
ده احنا عشره عمر
كامل : طيب
الظابط لـ اشرف : ياحج بعد اذنك برا عشان نحقق معاها
اشرف : مش هسيبها لوحدها
الظابط : ياحج المفروض هي بنت ورغبه دكتور يوسف كمان
انا جيت بنفسي فـ لو سمحت برا عاوز اشوف
شغلي
يخرج اشرف
.....
جلس يوسف في زاويه الغرفه ولم ينطق بشئ
وبدا التحقيق

شارك اصدقائك الان .. رابط الموضوع للنسخ
http://www.moolnt.com/vb/showthread.php?s=fcf3ce25cc2b715cb4a78e5b2cf642d1&t=30232
رد مع اقتباس
إضافة رد
الموضوع: الحلقه الثانيه عشر (( جعلني ملتزمه فـ جعلته ملتزم )) الرد على الموضوع
اسم العضو الخاص بك:
للعلم - لكونك زائر - بعد كتابة ردك والضغط علي زر "اعتمد المشاركة" بالأسفل
سيتم انتقالك لصفحه اخري للرد علي السؤال العشوائي
-:(اسعدنا ردك وتفاعلك):-

مواقع النشر
أضف تعليق لك من خلال الفيس بوك

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

ضوابط المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع


الساعة الآن 05:58 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.