إضافة رد
  #1  
قديم 09-10-2015, 07:56 PM
هدهد محمد هدهد محمد غير متواجد حالياً
مشرفة عامة
 
تاريخ التسجيل: Jul 2015
المشاركات: 634
بمعدل: 0.73 يوميا
الإقامة: القاهرة
الوظيفة: مشرفة المنتدي
التقييم: 10
هدهد محمد is on a distinguished road
افتراضي الحلقه العاشره (( جعلني ملتزمه فـ جعلته ملتزم ))

الحلقه العاشره (( جعلني ملتزمه فـ جعلته ملتزم ))

مريم : مين حضرتك
هادي : انا صاحب الليله دي
مريم : انت هادي احمد
هادي : وكمان عارفه اسمي
مريم تنظر له بكرهه : بعد اذنك في موضوع عاوزه اكلم حضرتك فيه
هادي : اتفضلي
مريم : انت معندكش اخوات بنات صح
هادي بتعجب : لا معنديش
مريم : طيب ضامن انك حضرتك بعد ماتتجوز ويكون عند اولاد انك ميكونش عندك بنات
هادي : ممكن تدخلي في الموضوع علطول بدل والفيلم ده الله يحرقك ياهشام انت وفكرتك
مريم : انا بنت عم نسمه اشرف والباقي انت طبعا تعرفه
هادي : وعاوزه ايه يعني
مريم بأنفعال : انت ازاي تسمح لنفسك انك تضحك ع بنت !!!
هادي : انا مضربتهاش علي ايدها
مريم : انت ضحكت عليها اسمعني كويس اوي احنا خلاص مبقاش باقيلنا حاجه اكتر من كده ياتصلح الغلطه الـ انت عاملتها دي ياهتخليني اضطر اتصرف
باسلوب تاني هيكون فضيحه ليك
هادي : غلطه ايه وفضيحه ايه الي هصلحها ياانسه
اخبطي دماغك في اكبر شجره قدامك اصل مفيش حيطه هنا الصراحع
احمد : غلطه ايه ال الـ ابني هيصلحها
هادي بتوتر شديد : بابا ابدا مفيش حاجه دي زميلتي في الجامعه بس وكانت بتهزار
ينظر احمد لـ مريم بارتياب
مريم بنفاذ صبر : لا حضرتك انا مش زميلته في الجامعه ولا عمي شوفته غير دلوقت اصلا
وتبدا مريم تحكي لـ والد هادي كل ماحدث
........
يوسف : ده شكل فيه مشكله انت مش شايف هادي بيزعق ازاي
وهي تعبير وشها عامل ازاي
ياسر : ايوه فعلا لا ادتها الصبح العنوان حاسيت بكده
يوسف باستفهام : عنوان ايه !!!!
ياسر : قابلتني الصبح وسألت عنه
ودا معناه انها متعرفهوش .. وطلبت عنوانه ف موضوع مهم وادتهولها
يوسف بغضب : ومعرفتنيش ليه
ياسر بتعجب : عشان هي طلبت اني مقولش لحد ده اولا ثانيا مجاش في دماغي
ثالثا هيفرق معاك فيه تعرف
يوسف : خلاص هو تحقيق انت كمان
انا مش هفضل واقف كده انا هروح اشوف بيقولوا ايه
ياسر : وانت يهمك في ايه
يوسف ينظر لـ ياسر : هو مش هادي ده برده صاحبي ولازم اطمن عليه
يبتسم ياسر
ويذهب يوسف
......
احمد : الكلام ده بجد ياهادي
هادي : دي دي كدابه يابابا والله كدابه
مريم قبل ان يكمل كلام
فتحت حقبيتها واعطت لوالده صوره من عقد الزواج العرفي
هادي : انتي جايبه ورقه مزوره وجايه ت....
وقبل ان يكمل حديثه ضربه والده بالقلم علي واجهه
امام الجميع
واقترب يوسف
يوسف : في ايه يادكتور احمد استهدي بالله
لم تستغرب مريم من وجود يوسف فقد عملت انها صديقهم عندما ساعدها ياسر
احمد اخرج من محفظته كارته الخاص واعطاه لـ مريم
ووجه اليها الكلام متقلقيش يابنتي كل حاجه هتتحل
الموضوع دا هيخلص احنا ناس تعرف ربنا كويس
اتصلي بيا بكره وهنشوف حل للموضوع دا
مريم : جزاك الله خيراً بعد اذنك وخرجت من الحفله
يوسف : عمي هو في ايه
احمد : بعد ان هدا واستجمع قوته ابدا ياابني مشكله وهتتحل ان شاء الله
بعد اذنكم
وذهب الي الداخل والجميع يقتله الفضول
وركب هادي سيارته وترك الحفله
هشام : انا عرفت كل حاجه سمعت الحوار
ياسر : سمعت ايه
هشام : البت دي ضاربه ورقه عرفي مع هادي وجت قالت لـ ابوه
كان هشام يعلم ماحدث ولكن مااقبحه
فقد كانت هذه عادته نم الناس والافتراء عليهم
يوسف بغضب : انت مجنون ايه الي بتقوله ده انت تخرس خالص انت انسان زباله
ياسر يحاول تهدئه يوسف : ياابني اهدي بس
يكمل يوسف : دا واحد زباله
الـ يجيب في سيره بنات الناس يبقي حقير
هشام : ياعم وانت زعلانه عليها كده ليه تكونش ضاربه ورقه
عرفي معاك انت كمان ماهي شيخه بقي والشرع محلل ليها اربعه
لم يستطيع يوسف ان يمتالك اعصابه
وهجم عليه واخد يضرب فيه بشده والجميع يحاولون
تخليص هشام من بين يديه
...........
ياسر : انت اتجننت انت زاي تعمل كده الواد كان هيموت في ايدك
يوسف : وقف العربيه دي انا عاوزه اتمشي
ياسر : كريم انت عملت كده ليه ؟؟ ومن امته وانت بتعمل كده عشان واحده
يوسف : انا نفسي معرفش بس يمكن كانت صدمه بالنسبالي
عشان كنت فاكرها واحده محترمه اول مره واحده تعرف تخدعني
ياسر : وانت ايه عرفك ان هشام صادق
مريم اما سألتني ع عنون هادي قالتلي انها متعرفش شكله حتي
يوسف بغضب : عشان هي واحده كدابه طبيعي انها تعمل كده عشان انت متحسش بحاجه
ياسر : طيب اقفل الموضوع ده واهدي بس كده
#‏انتباه
قال تعالي " يااأيها الذين امنو ان جائكم فاسق بنبأ
فتبينوا ان تصيبوا قوما بجهاله فتصبحوا ع ما فعلتم
نادمين "
.............
بعد مرور اسبوع ...
ياسمين : يابنتي كتب كتاب ازاي من غير حتي خطوبه
مريم : ياحبيبتي الموضوع حصل بسرعه جدا
ياسمين : وده معناه انك مجتيش الجامعه اسبوع
مريم : نسمه كانت محتجاني جمبها مكنش ينفع اسيبها
ياسمين : طيب هتيجي بكره ولا هتستني لحد ما بنت عمك تتجوز
مريم : لا ان شاء الله جايه بكره
وبعد ان أغلقت مريم مع صديقتها لم تعلم اهي سعيده ام حزينه
سعيده علي ان والد هادي كان شخص محترم لم يريد اي فضيحه
وتحدث مع اشرف بالطبع بعد ان اخبرته نسمه بكل شئ فلم يكن لديها خيار أخر
رغم مساعدة مريم لها ولكن كان يجب ان يعلم والدها وقام بضربها وتوبيخها
واتفقوا في نهايه الامر مع والد هادي ان يتزوجها وذلك بعد اسبوع وبدون ان يعلم اي شخص من الاقارب ان يعلم سبب الزواج فلقد استطاعت مساعدتها
وف نفس الوقت كانت حزينه ع بنت عمها وحزنها
الشديد في اكثر وقت تفرح فيه ايه بنت
يااااااااارب وفقها في حياتها الجديده واهدي الانسان الـ هيتجوزها
يارب يتوب ويحبها ويحافظ عليها ويرضي عنها
واغمضت عينيها بطفوليه
لكي تنام وتذهب للجامعه في الصباح

شارك اصدقائك الان .. رابط الموضوع للنسخ
http://www.moolnt.com/vb/showthread.php?s=60a97d3f9c5ff7c12cdf7d3d5849b04d&t=30153
رد مع اقتباس
إضافة رد
الموضوع: الحلقه العاشره (( جعلني ملتزمه فـ جعلته ملتزم )) الرد على الموضوع
اسم العضو الخاص بك:
للعلم - لكونك زائر - بعد كتابة ردك والضغط علي زر "اعتمد المشاركة" بالأسفل
سيتم انتقالك لصفحه اخري للرد علي السؤال العشوائي
-:(اسعدنا ردك وتفاعلك):-

مواقع النشر
أضف تعليق لك من خلال الفيس بوك

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

ضوابط المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع


الساعة الآن 08:19 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.