إضافة رد
  #1  
قديم 09-10-2015, 07:53 PM
هدهد محمد هدهد محمد غير متواجد حالياً
مشرفة عامة
 
تاريخ التسجيل: Jul 2015
المشاركات: 634
بمعدل: 0.73 يوميا
الإقامة: القاهرة
الوظيفة: مشرفة المنتدي
التقييم: 10
هدهد محمد is on a distinguished road
افتراضي الحلقه التامنه (( جعلني ملتزمه فـ جعلته ملتزم ))

الحلقه التامنه (( جعلني ملتزمه فـ جعلته ملتزم ))

ياسمين : محاضرات النهارده كانت صعبه اووووووي
حاسه اني مش فاهمه حاجه
بس دكتور يوسف حاسه انه مبقاش حاطك في دماغه حتي مسالكيش النهارده !!
مريم : ساكته ليه كده يابنتي
مريم : ايه بتقولي ايه !
ياسمين دا انتي مش معايا خالص بتفكري في ايه
مريم : انا كلمت عمي ع النقاب
ياسمين : موافقش صح
مريم : عرفتي ازاي
ياسمين : اكيد طبعا انتي مش شايفه شكلك عامل ازاي
مريم : لو كان بابا عايش كان هيشجعني اكيد ربنا ليه حكمه في كده ياله الحمد لله
ياسمين : متزعليش بكره ربنا يرزقك بواحد يكمل معاكي دينك ويشجعك علي الطريق الصح
مريم : الله المستعان بس هو فين دا ياختي حد يستعجله
ياسمين : هو مين اتهبل يقع الواقعه دي مش عارفه انا مستحملاكي ازاي اصل ربنا يجعله في ميزان حسناتي بقي
مريم : انا لو منك اهرب من قدامي دلوقتي
..........
يوسف : مش عارف يا ياسر فيها حاجه غريبه اوقات بحسها صادقه واوقات بحسها انسانه مزيفه اصل مبقاش في حد كويس
ياسر : يايوسف مين قال كده الكويسين كتير اوي بس احنا ال محاوطين نفسنا في وسط فضيله واطيه
يوسف : متتكلمش كأنها ملاك انا سألت ع البنت دي ابوها وامها ماتو وعايشه عند عمها ويعتبر مفلسين ليه متكونش راميه عنيها عليا عشان فلوس وحابت انها تدخل عليا بطريقه مختلفه
ياسر : ههههههههههههههههههه والله انت موصفتش ليه عاوز تثبت ان الناس كلها وحشه وبعدين هي مش طيقاك اصلا
يوسف : كل الحكايه اني مش ساذج ومش بيضحك عليا بسهوله
ياسر : طب ماتفكك منها خالص ولو كويسه لنفسها ولو وحشه برده لنفسها
يوسف : دا اتحدتنثي ومفيش حد يتحدي يوسف
ياسر بضحك : انا كده انبهرت
يوسف : طب امشي من وشي بدل ماافنجرك ربنا وعدني بااصحاب عاهات ليه بس
......
ياسمين : يعني حضرتك مفيش تصوير ورق غير جمب مبني تجاره
العامل : ايوه المكنه بايظه
ياسمين : طيب جزاك الله خيراً
مريم : تقف لتصوير ورقها بجانب تجاره
مريم بصدمه : ايه دا مش دي نسمه
مين الـ واقفه معاه ده
تأخد الورق وتذهب الـ حيث كانت تقف رنا ولكنها لم تجدها
وقد لمحتها تركب مع هذا الشخص في سيارته الخاصه
كانت مريم في حاله ذهول تام
كانت تعلم ان
نسمه وبسمه لم يكونوا ملتزمين
ولكن لم تشك ابدا في احترامهم
مريم : يالله اعمل ايه دلوقتي اقول لعمي ولا اعمل ايه
( وفي الطريق )
ياسمين : مالك يابنتي زهقانه كده ليه لسه موضوع النقاب مضايقك
مريم لم ترد
فلم تكن باستطاعتها ان تخبر صديقتها شئ مثل هذا مهما يكن فهم بنات عمها
مريم : اها زهقانه شويه
تذهب مريم للمنزل وتصلي ركعتين استخاره فقد كانت في حيره من امرها
سميه : اختك مالها يابسمه
من اول ماجت وهي قاعده تعيط كده ليه هنسبها ازاي ونروح لخالتك
بسمه ببرود : مش عارفه ياماما تلاقيها اتخنقت في الشغل انا جهرت نفسي ع مانيجي هتبقي كويسه
سميه : مريم لمي اكل الغدا واغسلي الاطباق ولو عمك جه اعمليله ياكل
مريم : حاضر
....
مريم : نسمه ممكن نتكلم شويه
نسمه : اطلعي برا انا مش عاوزه اكلم حد ومش طايقه نفسي
مريم : نسمه انا شوفتك انتي مع واحد عند تجاره
نسمه بتوتر : لا مش انا !!!
مريم بنبره أشد : بقولك شوفتك بعيني دول
نسمه : وانتي مالك
مريم : وشوفتك وانتي ركبه معاه العربيه
تنهار نسمه من البكاء : لا والله انا مش عاملت حاجه انا انا انا ركبت معاه وصلني وخلاص
مريم بخوف شديد تمسك بيد نسمه بقوه قولي ايه الـ حصل انطقي
تبكي نسمه بشده : الحقيني يامريم انا وقعت في مصيبه
.......
يوسف في السياره وبجانبه هشام
هشام : انت يابني بكره عيد ميلاد هادي
يوسف : استني اقوم اتنطط من الفرحه اعمل ايه يعني مانت عارف اني مش بطيقه
هشام : مانت لازم تيجي
كل الشله هتكون موجوده مترخمش بقي
يوسف : لا مش هاجي انا مش ناقص شلل مبحبش انا شغل النفاق يقابلني ياخدني بالحضن وانا وهو عارفين ان احنا مش بنطيق بعض
هشام : وربنا انت رخم
يوسف : يوووووه وقت اشاره مرور هو الجو حر اصلا والطريق مش ناقص
ورد . ورد . ورد
تشتري ورد يابه
يوسف : ربنا يكرمك يارب
يهم يوسف بنفاذ صبر ليغلق ازاه سيارته ولكن هنا شئ اوقفه
نظر بتمعن لبائع الورد الرجل المسن الذي يحمل بيده مجموعه من الورد الرقيق ليبيعها
والرجل يقف وينظر اليه ها يابايه هتشتري
هشام : ياله يايوسف الاشاره فتحت
يوسف يخرج من محفظته كل ما معه من نقود ويعطيها للرجل
ف وسط زهول كل من البائع وهشام
ويكمل سيره بسيارته

شارك اصدقائك الان .. رابط الموضوع للنسخ
http://www.moolnt.com/vb/showthread.php?s=c38d4e4ff02428b6491e84cee16f0b41&t=30151
رد مع اقتباس
إضافة رد
الموضوع: الحلقه التامنه (( جعلني ملتزمه فـ جعلته ملتزم )) الرد على الموضوع
اسم العضو الخاص بك:
للعلم - لكونك زائر - بعد كتابة ردك والضغط علي زر "اعتمد المشاركة" بالأسفل
سيتم انتقالك لصفحه اخري للرد علي السؤال العشوائي
-:(اسعدنا ردك وتفاعلك):-

مواقع النشر
أضف تعليق لك من خلال الفيس بوك

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

ضوابط المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع


الساعة الآن 06:42 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.