إضافة رد
  #1  
قديم 09-10-2015, 07:45 PM
هدهد محمد هدهد محمد غير متواجد حالياً
مشرفة عامة
 
تاريخ التسجيل: Jul 2015
المشاركات: 634
بمعدل: 0.73 يوميا
الإقامة: القاهرة
الوظيفة: مشرفة المنتدي
التقييم: 10
هدهد محمد is on a distinguished road
افتراضي الحلقه السادسه (( جعلنى ملتزمه فـ جعلته ملتزم ))

الحلقه السادسه (( جعلنى ملتزمه فـ جعلته ملتزم ))

مريم : يابنتى بقولك العميد قالى تحضرى من بكره ,
ياسمين : طيب ربما يعديها عـ خير ,
انا بعتلك المحاضره على الواتس
مريم : تسلمى ياقلبى هحاول ازاكر بقى ولو مفهمتش حاجه هعرفك فـ رعابه الله
ياسمين : واياكى
__________________
قى يوم التانى
يوسف : صباح الخير يابابا
عبد : انا مش هعديلك الـ حصل امبارح .
يوسف : يابابا حقك عليا , وادى راسك اه ابوسها بس بجد الموضوع دايقنى انت قللت منى قدام البنت زى دى ,
عبد الحميد ِ: تقوم تزعق وتعلى صوتك عليا ,,
يوسف : لالا فـ الجامعه انت مش ابويا وانا مش ابنك
عبد الحميد : والله انت لو مش ابنى وكنت بتكلم حد تانى
كان خلاك تقف على الباب مع الامن
يوسف : ياحبيبى يابابا طيب اخلع انا بقى علشان عندى محاضره
عبد الحميد : سلام
ينظر عبد الحميد الى ابنه وهو يغادر المنزل بابتسامه ,,
ويتذكر زوجته التى توفت وتركتهم فى هذه الدنيا ,
ولكن عبد الحميد قام بكل مهامه
كانهم معهم والان اصبح ابنهم تحمل المسوليه ويستطيع تحمل مسؤليه ثورته بعد موته ويدير كل المستشفيات وشركات الادويه التى يمتلكها عبد الحميد .,.
________
يوسف : وهنبدء محاضره اليوم الاول هنشوف خلقيه عـ تذكر المحاضره الـ فاتت
الدكتوره مريم تقوم تقف
وقام يوسف بسوالها عن اسئله المحاضره القديمه
واستطاعت مريم ان تجاوب فقد اسعافتها ياسمين
بارسال المحاضر على الواتس
قام بسوالها عده اسئله وهى تجاوب ببراعه
كان يريد تعجيزها
ولقد لاحظ الجميع
واكمل شرح المحاضره بعد ان فشل فـ فعلته ,,,,
يوسف يتحدث فـ الموبيل : وانا ان شاء الله هفضل مستنى
فـ الشمس كده كنير ياهشام قصر فـ سنتك دى
ماكنتش فسحه
هشام: والله انا ياسر جايين اهه كان عندنا اجتماع فـ الاداره ,,
يوسف : طيب سلام
وحين مغادره مريم من باب الجامعه يراها يوسف
يوسف يحدث نفسه
بصوت منخفض : انا مش عارف كل اما اروح فـ حته الاقى البت دى فى وشى ليه
تلمسح مريم فتاه صغيره جالسه على الارض ومعها كميه
من المناديل وكانت تبكى بانهيار ,
رق قلب مريم وكادت تبكى من منظر الفتاه المسكينه ,,
اقتربت مريم من الفتاه وجلست بجانبها ع حجر مرتفع عن الارض
مريم تنظر للفتاه : فـ حد يبقى بالجمال دا ويعيط كده
الفتاه تنظر لـ مريم بارتباك : وتصمت
ومن مسافه لبست ببعيده يتابعها يوسف الذى يقف جانب سيارته ومريم لم تراه
مريم طب اعرفك بنفسى انا مريم وانتى اسمك ايه
بصوت منخفض : سما
مريم : طيب ياسما الدموع الغاليه دى نزلت ليه
سما : تنظر لـ مريم انا فـ فلوس وقعت منى وانا بوزع المناديل ومش لاقياها
وتنهمر الفتاه اكثر فـ الدموع
وجوز امى لو روحت من غير الفلوس هيضربنى انا بقالى
ساعه بدور عليها ومش لاقياه ,,
تبكى مريم رغما عنها وتنظر الى الفتاه التى لم تبلغ
العاشره من عمرها
واين هى !!
تبكى وتحمل الهم كانها عجوز شابت من الهموم ,,
مريم : جففت دموعها
والفتاه ببرائه : طيب انتى بتعيطى ليه دلوقتى انتى وقعت منك فلوس زى
مريم تبتسم لها : لا اصل وانا خارجه من باب الجامعه لاقيت فلوس وقعت عـ الارض
البنت بتحمس : بجد اكيد دى فلوسى
مريم : امممم طيب علشان اتاكد بقى انتى كان وقع منك كام
البنت : 20ج واحد كان طلب فكه لميت كل الفكه المعايه وادتهاله مريم بتعجب مصطنع : سبحان الله فعلا هما 20 ج اهه واخرجت لها مريم من محفظاتها الخاصه 20ج كانت الفتاه فـ منتهى السعاده
وكانها
كانت تحتضر وشخص انقذ حياتها
مريم بابتسامه : سما عاوزاكى توعدينى وعد صغير
وهتسمعي كلامي
سما : طبعا
مريم : ربتت ع يد الفتاه عاوزاكى تحافظي علي نفسك
مهما حصل حتي لو مش معاكي فلوس خليكي دايما غاليه وعفيفه ..
البنت ابتسمت وتحدثث مع مريم كانها من عمرها
سما : انا فهماكي كويس واوعدك
مريم بأبتسامه : ياريت كل الناس زيك طب ياله قومي عشان تكملي شغلك
سما : حاضر
وترحل الفتاه وهي تشوح لـ مريم بيديها وتقول لها بلي باي
هشام : انت يابني انت متنح كده ليه
يوسف : هشام خد العربيه انت وياسر واسبقوني وانا هاجي وراكم
ياسر : امال انت كنت مستعجل وقاعد تتصل ليه
يوسف : لم يترك لهم مجال للرد وتركهم وذهب
....
يوسف : انسه مريم
وهو يلحق بها
مريم تقف وتلتفت
وتجده
قادم عليها
مريم بنفاذ صبر : يالله ماذا يريد مني الان ..
يوسف : بجد جاي عشان اقولك برافو

شارك اصدقائك الان .. رابط الموضوع للنسخ
http://www.moolnt.com/vb/showthread.php?s=abb739f3bf6695e0f790fcc5409b8f33&t=30149
رد مع اقتباس
إضافة رد
الموضوع: الحلقه السادسه (( جعلنى ملتزمه فـ جعلته ملتزم )) الرد على الموضوع
اسم العضو الخاص بك:
للعلم - لكونك زائر - بعد كتابة ردك والضغط علي زر "اعتمد المشاركة" بالأسفل
سيتم انتقالك لصفحه اخري للرد علي السؤال العشوائي
-:(اسعدنا ردك وتفاعلك):-

مواقع النشر
أضف تعليق لك من خلال الفيس بوك

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

ضوابط المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع


الساعة الآن 02:56 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.