إضافة رد
  #1  
قديم 09-10-2015, 07:44 PM
هدهد محمد هدهد محمد غير متواجد حالياً
مشرفة عامة
 
تاريخ التسجيل: Jul 2015
المشاركات: 634
بمعدل: 0.73 يوميا
الإقامة: القاهرة
الوظيفة: مشرفة المنتدي
التقييم: 10
هدهد محمد is on a distinguished road
افتراضي الحلقه الـ خامسه من روايه (جعلنى ملتزمه فـ جعلته ملتزم )

الحلقه الـ خامسه من روايه (جعلنى ملتزمه فـ جعلته ملتزم )

ب
عد انتهاء المحاضره اتصلت ياسمين على مريم
انتى فين يابنتى
مريم : فـ الكافيتريا
ذهبت اليها
ياسمين : ايه الى حصل انا مش فاهمه اى حاجه احكيلى ,,
مريم : عارفه الكائن الـ وقعنى الصبح ,,
ياسمين بصدمه : لا متكمليش يااااااااربى طب هنعمل ايه دلوقتى !!
مريم ودموعها تتساقط : انا مش ندمانه انى روحت قولتله كده , لو الوقت رجع بيا تانى هروح واقوله برده كده , انا مغلطتش المفروض هو الى كان يعتذر
ياسمين بحزن : طيب اهدى ياحبيبتى كل حاجه وليها حل
مريم بانهيار : تعبت ياياسمين هو ده هو ده الحلم الـ باقيلى فى الدنيا مستحيل هسمح لحد انه يدمرهولى
ياسمين : كل حاجه وليها حل , ربنا موجود
افتكرى ان ربنا اذا احب عبدا ابتلاه ,,
وقال للمظلوم وعزتى وجلالى لـ انصرنك ولو بعد حين ,
ومتنسيش الايه الـ بتقول
والذين اذا اصابتهم مصيبه قالوا ان لله وانا اليه راجعون
مريم : ان لله وانا اليه راجعون ,
بس انا مش هسكت ياياسمين
انا هروح لـ عميد او عميده الجامعه
انا شوفت فـ الجدول ومكتوب جمب المادته انه معيد
يعنى لسه مبقاش دكتور
ان شاله لو هقدم شكوى
ياسمين بحماس ايوه وانا معاكى
مريم : لا طبعا انتى ابعدى نفسك خالص علشان انا كده كده اتاذيت مينفعش تتاذى انتى كمان
ياسمين : اهو دا اخرت نشاطك ياختى كان لازم البينج الاول يعنى
مريم : ههههههه لا وشوفتى الحماس
راحه لقضايه بنفسى
يلا الحمد لله ,,,
طيب مس هنروح بقى
لا يايسو روحى انتى ياحبيتى , وانا هحاول ادخل الاداره اشوف العميد مكتبه فين ,
او اعرف اى حاجه
ياسمين طيب ياغاليه استودعك الله
اول ماتروحى تتصلى تتطمنينى !
مريم : واياكى حاصر ياحبيتى !!
وصلت مريم لغرفه العميد ولم تجد اى سكرتير او شخص يقف عـ باب مكتبه
فـ دقت الباب
عميد الكليه : اتفضل
اخذت مريم نفس عميق
ودخلت سلام عليكم
العميد : وعليكم السلام
مريم : حضرتك انا لسه طالبه مستجده فـ اولى طب , وحصل موقف صعب وحبيت ابلغ حضرتك بيه لانى عارفه انك هتجبلى حقى ,
العميد : خير يادكتوره
اخبرته ان هذه الشخص هو نفسه هو دكتور مادتها التى قام يطردها بدون اي سبب
العميد : طيب اسم الدكتور ده اسمه ايه
مريم : اسمه د. كر....
وقبل ان تنهى كلامها شخص مافتح الباب قبل ان يستاذن
كريم : انتى ايه الى جابك هنا ,
مريم مسرعه : ايوه هو ده الدكتور يافندم
العميد : انت طردتها فعلا بدون سبب
كريم : يادكتور دى غلطت فيا ,
العميد : هى حكت الـ حصل وهى هتاخد بالها بعد كده ويوجهه كلامه لـ مريم
من بكره تنتظمى فـ محاضراتك ومش عاوز اى شكوه منك تانى
مريم : حاضر يادكتور بعد اذنكم
كريم : مينفعش حضرتك تعدل عليا فى اسلوب مع طلابى ,,
العميد : انت بـ الذات مش عاوز منك اي شكوه
ولا من اي حد ان شاله لو من الادمن الى واقف على الباب برا ,,
كريم بغضب : وعلشان مش عاوز شكوه منى تهين
كرامتى بـ الشكل ده ,,
العميد : انت الـ غلطت فـ البنت
ومش من حقك تدخل الهبل ده وفى الدراسه علشان تبقى دكتور ناجح ,,
كريم : ماشى سلام وخرج واغلق الباب
خرج كريم ووجد مريم تخرج من المبنى
كريم : انا مفيش حد يتحدانى فـ الجامعه دى واوعى تفتكرى باسلوبك الرخيص ده يبقى كده انتى الـ هتكسبى الجوله ,,
مريم : حضرتك مدام خارج المحاضره ميصحش انك توقفنى كده لاى سبب ,,
ثانيا انا مش بتحدى حد انا جايه هنا لهدف واحد بس
وهو دراستى وده السبب الـ خلانى اروح للعميد
لانى بحضر محاضرات علشان استفاد منها
كريم : ب........
مريم مقاطعه كلامه بعد اذنك وتركته وذهبت
________
ياسر : ههههههههه والله بنت جدعه
كريم بغضب : ده مفهوش هزار متعصبنيش ,
ياسر : يابنى ماهى عندها حق
انت الـ غلطت فيها الصبح
وبعدين ابوك كمان عنده حق
متنساش ان الكلام كتر علشان انت الـ اتعينت فـ الجامعه
وكله قال ان ابوك هو الى حطك
كريم : انا تقديرى ال وصلنى
مش ابويا ومدام دى اشاعات يبقى يخاف من ايه
انا مبقتش صغير علشان يكلمنى بـ االطريقه دى ,,
ياسر : طب فك كده واهدى
كريم بغيظ : دى سابتنى ومشيت قبل مااكمل كلامى كانى بترجاها
ياسر : كريم اوعى تظلم حد دراسيا علشان مشاكل شخصيه
علشان لو بقيت ظالم هتبيع ضميرك
كريم : اظلم !!! والله لـ انا لـ هى فـ الكليه دى
لو مخلتهاش تحول معهد خدمه اجتماعيه
ميبقاش انا اسمى كريم

شارك اصدقائك الان .. رابط الموضوع للنسخ
http://www.moolnt.com/vb/showthread.php?s=71a95c6d72a222c61a017f445fdcb51d&t=30148
رد مع اقتباس
إضافة رد
الموضوع: الحلقه الـ خامسه من روايه (جعلنى ملتزمه فـ جعلته ملتزم ) الرد على الموضوع
اسم العضو الخاص بك:
للعلم - لكونك زائر - بعد كتابة ردك والضغط علي زر "اعتمد المشاركة" بالأسفل
سيتم انتقالك لصفحه اخري للرد علي السؤال العشوائي
-:(اسعدنا ردك وتفاعلك):-

مواقع النشر
أضف تعليق لك من خلال الفيس بوك

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

ضوابط المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع


الساعة الآن 09:41 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.