قديم 09-10-2015, 07:28 PM
هدهد محمد هدهد محمد غير متواجد حالياً
مشرفة عامة

الوظيفة: مشرفة المنتدي
هدهد محمد is on a distinguished road
افتراضي الحلقة 13 من قصة غلطة حب حلقات منفردة

الحلقة 13 من قصة غلطة حب حلقات منفردة

الحلقه (13) من قصه (( غلطه حب )) ..!
.
,
طلع النهار كل واحد فاق من النوم كان حاسس انه بيحلم وعايش فى كابوس
شروق : ليلى انتى صحيتى
ليلى : انا ماعرفش انام اصلا ياشروق
شروق : ليه بس كده ياحبيبتى هدمرى نفسك علشان احد ندل زى دا
ليلى : حاسه انى حبيت واحد واتجوزت واحد تانى خاص ماتوقعتش لحظه ان يكون احمد كده ابدا تعرفى ياشروق لو كنتى تعرفى انا كنت راسمه احمد دا ازاى فى خيالى ماكنتش هتصدقى اد ايه انا كنت بس انا عارفه ان الحل الوحيد هو ان كل واحد فينا يروح لحاله ونتطلق ايوه انا هطالق لازم اطالق
عدى 3 ايام كان الوضع على ماهو عليه احمد بيكلم ليلى مابتردش عليه ولو اتصل بشرق تسمعه كلمتين زى الزفت وتقفل فى وشه اما بنسبه لمريم فهى بتحاول بأى شكل تاخد احمد فى صفها خصوصا انها عرفت ان الوضع بينه وبين ليلى زى الزفت وانها سابتله البيت ومشيت فدى كانت فرضتها الوحيده علشان تكسب احمد للابد اما احمد فكان كل همه يبعد عن مريم تماما وبتجنب اتصالاتها او انه حتى يشوفها صدفه اى نتيحه بس ماكنش عنده حل ومش عارف يتصرف معاها ازاى فى مره اتصل بـ ليلى وهو فاقد الامل تماما انها ترد عليه واتفاجى انها ردت عليه
ليلى : اسمع يااحمد انا رديت عليك علشان اعرفك انى طالبه الطلاق والمرادى مش هرجع فى قرارى حصل صدقنى انا بندم جدا انى ماصممتش على القرار دا من زمان عشان كده انا استاهل كل الى حصل فى حقى دا .. اثبتلى مره واحده فيها انك راجل وطلقنى .. انا بكرهك يااحمد
قفلت السكه فى وشه وهى بتعيط اتصدم احمد من المكالمه دخل عليه يوسف
يوسف : ايه يااحمد انت بتعيط يااحمد
احمد : ليلى كلمتنى
يوسف : وبعدين
احمد : عايز تتطلق
يوسف : دا الى كنت متوقعه انا شايف انك ماتضغطش عليها يااحمد سيبها بجد تاخد قرارها براحتها لحد ماتحل امورك مع مريم وتشوف هتعمل ايه ماتنساش كمان مريم حامل واللى فى بطنها مهما عملت هو ابنك ومالهوش ذنب فى غلطتك انت وهى يعنى بلاش تكرر وتغلط الغلطه وتخليها تنزله وتموت ابنك تانى .. هتزول النعمه من وشك انت كده هتغضب ربنا اكتر من كده مش معقوله هنصلح الغلط بغلط اكبر منه اسمع كلامى ياااحمد الموضوع دا بالذات مش محتاج تفكير صدقننى يااحمد لو عملت كده هيكون فى مصلحتك انت وليلى
احمد : انت اهبل فى مصلحتى من انهى اتجاه بالظبط
يوسف : فى مضلحتك انها هتبعد وهتفكر براحتها واننت كمان هتقدر تفكر فى مشكله مريم دى بهدؤء لازم المواضيع دى تهدى خالص علشان تقدر تشوف حل
احمد : هبفى افكر فى الموضوع دا
( طول الليل ليلى بتفكر فى قرار احمد ياترى يااحمد هتبقى راجل مره احده فى حياتك وتخلينى اخلص منك ومن الكابوس اللى انا عايشه فيه معاك ولا هتفضل زى مانت انانى مش بيهمك غير نفسك ومصلحتك وبس ) وفى نفس الوقت كان احمد ( بيفتكر كل كلام زياد الى قاله ومحتار معقوله يطلق ليلى افرض طلقتها يبقى انا كده بضيعها من ايدى للابد هبقى خسرتها على طول بس انا مش عايز احسسها انى انانى انا عارف انى غلطت فى حقها بس للاسف انا مافيش حل ممكن يخلينى اطلع من الورطه الى انا فيها .. منك الله يامريم دمرتى حياتى ) عدى يومين كل يوم فيهم اصعب من التانى اتفاجى احمد بتصال من ليلى
احمد : ايوه ياليلى
ليلى : ايوه يااحمد ياريت تقولى قررت تعمل ايه
احمد : حاضر ياليلى انا هطلقك
حست ليى بغيط من انها كانت عايزه كده ( يكون احسن بردو اهو عالاقل عشان افضليلك حياتك لمراتك الجديده وابنك اللى جاى فى السكه )
لسه جاى احمد يتكلم كانت ليلى قفلت السكه فى وشه حاس احمد ان ليلى فاهمه الموضوع غلط جدا وانها مش فاهمه اى حاجه خالص ماتعرفش الحقيقه الى خلت اتجوز العقربه دى دخلت ليلى لشروق
ليلى بعياط : هيطلقنى خلاص ياشروق
شروق : عرفتى ازاى
ليلى : كلمته وقالى انه قرر يطلقنى انا الى قاهرنى انه باعنى كده بسهوله كده انا اللى غلطانه انى صدقته
عدى يومين وشروق وليلى قررو انهم يقعدو مع بعض وليلى قررت انها تعيش حياتها وتامن مستقبلها وعلشان تنسى احمد قررت انها تشتغل هيا وشروق فى شركه وعملت انترفيو واتقبلت واشتغل وحياتها بقت استقرار
اما بقى عن احمد فـ ابو مريم اتصل بيه من بلاد بره وبهدلو ولسه هيرد عليه قفل السكه فى وشه
(بعد شهر )
كان احمد طلق ليلى وكانت مريم فى الشهر التالت من حملها وليلى طول فتره الشغل كانت بتبقى كويسه ومجرد ماترجع البيت تفتكر احمد كانت بتحس انها مخنوقه جدا وفى يوم كان فى رحله طالعه لساحل الشمالى تبع شغل ليلى وشروق وشروق اقنعت ليلى انها تطلع الرحله 3 ايام اما عن احمد فاحمد مكانش قادر يعيش من غير ليلى ومكنش بيرد على مكالمات ورسايل مريم وحس انه بدل مايدى فرصه لي ليلى تفكر انه ادلها فرصه تطلعو من حياتها خالص قرر انه يكلمها ويفهمها اللى حصل عرف ان هيا بتشتغل فى شركه وراح لها ومع حظه فى اليوم اللى كانو طالعين فيه الرحله
راح وسال عرف مكان الرحله وخد قرر انه يروحلها هناك قال ليوسف يوسف قاله ان هو هيجى معاه راح احمد على بيته ويوسف فى بيته جهزو الشنطه واخد احمد عربيته وطلع اخد يوسف ومشيو فى طريق السفر
كانت ليلى وشروق قرابو يوصلوا خلاص
(نرجع ليوسف واحمد )
احمد كان ماشى وسايق بـ اعلى قوه عنده
يوسف : متهدى ياعم انت سايق بسرعه كده ليه
احمد : عايز اوصصل
يوسف : وانت بسراعه دى فاكر ان هنوصل الساحل .. دا احنا كده هنوصل الجنه
احمد : نحستها ليه يافقر
يوسف : ياعم مش فقر احنا سه فى اول النهار وبعدين دول 3 ايام يعنى مش هنروح نلاقيهم مشيوا مستعجل على ايه
احمد : عايز اوصل علشان اعرف نظامهم ايه هناك
يوسف : طب انا عايز ادخل الحماام
احمد : هو انا واخد ابن اختى وطالع بيه رحله ... اصبر يايوسف قربنا نوصل
كانوا ليلى وشروق وصلو الساحل نزلو هناك فى مكان معروف ومشهور جدا
طلعو شروق وليلى لاوضتهم كانت حلوه وبسيطه اخدو دش وغيرو هدومهم وناموا علشان تاعبنين من السفر
كان يوسف واحمد وصلو
داخل احمد يسال على مكان الحاجز تبع الشركه الاسيراد والتصدير
وحجز احمد اوضه ليه بسريرين لـ احمد ويوسف
فى اوضه قريبه من الحجز بتاع الشركه
راح احمد ويوسف على اوضتهم غيرو وناموا
(وعلى الساعه 8 بليل )
نزلوا شروق وليلى مع صحابهم فى الشركه فى المطعم بتاع الفندق
قررو انهم يطلعو يقعدو على البحر ويلعبوا لعبه الصراحه قاعدوا كلهم على شكل دايره متوزعين وكانت دعاء صحبتهم اللى ماسكه الازارزه وبتدورها وفى مره جه الحظ على ان عمر يسال ليلى
عمر : قوليلى بقى ياليلى
ليلى : ايوووه ربنا يستر
عمر : ايه السبب اللى خلاكى تنفصلى انتى وجوزك
اتصدمت ليلى من السوال وحست شروق بتوتر ليلى
قالت ليلى : اسفه ياجماعه مش عايزه اتكلم فى الموضوع دا وقامت سابت اللعبه وراحت تتمشى عالبحر حس عمر انه ضايقها فقرر يقوم وراه يعتذر لها
عمر : ليلى
ليلى : عمر ؟؟ انت سبت اللعبه ليه
عمر : اصل حسيت ان ضايقتك بسوالى
ليلى : لا ابدا انا بس الموضوع دا مابحبش افتكرهـ
عمر : انا اسف لو فكرتك بيه
ليلى : انا مانستوش اصلا ياعمرو انا بعمل نفسى نسياه انا واحمد اتجوزنا عن حب وكنت فاكره ان هنكوون احسن اتنين بس يلا النصيب فى الاول ووالاخر
اتمشت ليلى مع عمر كان عمر فرحان ومبسوط جدا انه جاتله الفرصه اخيرا انه يتكلم معاها .. قعدوا يتكملو فى حاجات كتير وفى نفس الوقت
يوسف : الحق يااحمد
احمد : فى ايه يايوسف
يوسف : مش دى ليلى الى بتمشى مع الواد دا هناك

شارك اصدقائك الان .. رابط الموضوع للنسخ
http://www.moolnt.com/vb/showthread.php?s=abb739f3bf6695e0f790fcc5409b8f33&t=30142
الموضوع: الحلقة 13 من قصة غلطة حب حلقات منفردة الرد على الموضوع
اسم العضو الخاص بك:
للعلم - لكونك زائر - بعد كتابة ردك والضغط علي زر "اعتمد المشاركة" بالأسفل
سيتم انتقالك لصفحه اخري للرد علي السؤال العشوائي
-:(اسعدنا ردك وتفاعلك):-

مواقع النشر
أضف تعليق لك من خلال الفيس بوك