إضافة رد
  #1  
قديم 09-10-2015, 07:26 PM
هدهد محمد هدهد محمد غير متواجد حالياً
مشرفة عامة
 
تاريخ التسجيل: Jul 2015
المشاركات: 634
بمعدل: 0.73 يوميا
الإقامة: القاهرة
الوظيفة: مشرفة المنتدي
التقييم: 10
هدهد محمد is on a distinguished road
افتراضي الحلقة 12 من قصة غلطة حب حلقات منفردة

الحلقة 12 من قصة غلطة حب حلقات منفردة

قصه (( غلطه حب )) ..!!
الحلقه ( 12 )
اتصدم احمد من كلام مريم
احمد : بتقولي ايه حامل ازاي
مريم : يعني حامل
احمد : اكيد طبعا اللي في بطنك دا هينزل
مريم : اه يبقي انت بتحلم اسمع يااحمد انا استحملت معاملتك الزباله معايا اليومين اللي فاتوا عشان انا بحبك
احمد : بتحبيني ايه وزفت ايه انتي عايزه تقنعيني ان الاسبوع اللي قعدت فيه معاكي دا خلاكي تحبيني
مريم : لا مش الاسبوع انت انسان مش بتفهم انا بحبك من زمان .. انت فاكر ان الحوار بتاع اهلي اللي غاصبني عالجواز والرجل الكبير اللي عايز يتجوزني
والروايه اللي قولتلك عليها ديه حقيقه
احمد : امال انتي كنتي بتضحكي عليا
مريم : كله كان فيلم عملته عليك عشان تتجوزيني هو انت فاكر اني ماكنش في ايدي اتجوز اي واحد غيرك بالفلوس واخليه يطلقني بالفلوس تبقي غلطانه اوي انا كنت عايزك انت وكنت عارفه انك هتضعف قدامي
احمد : دا انتي شيطانه
مريم : ماتحسسنيش ان انت اللي ملاك اوي .. ومدام حضرتك ملاك كده وافقت ليه من الاول انك تتجوز علي مراتك وتكدب وتمثل عليها لعلمك انا وانت عينه واحده
( ضربها احمد بالقلم علي وشها )
مريم : اسمع يااحمد انا لحد دلوقتي مش عايزه اوريك الحقاره اللي علي اصولها
بس خد بالك اللي في بطني مافيش قوه هتخليني انزله وهولده وهيتسجل بأسمك ولو فكرت تقل بعقلك معايا
رقم ليلي معايا هكلمها وهحكيلها علي موقفك البطولي معايا كراجل ( بضحكه مسفزه ) بصلها احمد بقرف وهو مش عارف يتصرف ازاي
احمد : يعني انا حرمت مراتي من انها تكون ام عشان انا اكون اب من واحده غيرها كان يااحمد مش قادر يفكر ولا قادر يعمل ايه حاجه دماغه قربت تنفجر وقع في مصيبه مش عارف هيقول ايه لـ ليلي لو عرفت حاجه زي دي مستحيل هتسامحيني مستحيل
كان وقف بالعربيه تحت بيت يوسف
دخل البيت علي طول وكالعاده يوسف عارف
يوسف : يامصابيك يااحمد بيه ها ايه المصيبه بتاعه النهارده
احمد : مريم حامل
يوسف : ايييييييييييييييييييه انت بتقول ايه حامل يانهار
احمد : شوفت المصايب اللي نازله ترف علي دماغي اخر حاجه كنت اتوقعها
يوسف : دي اكبر مصيبه فعلا ممكن تكون عدت علينا لازم تنزل البيبي دا
احمد : مش راضيه وهددتني اني لو ماتعدلتش معاها هتقول لـ ليلي
يوسف : لالالالا بقولك ايه اقعد كده خلينا تفكر في حل للمصيبه السودا دي
احمد : ..................
يوسف : بقولك ايه يااحمد مش هينفع نهائي انت عارف معني انك تكون اب دلوقتي من مريم بعد المصيبه اللي عملتها مع ليلي قبل كده انك ممكن تقضي عليها
احمد : مانا عارف وبعدين انا مش عايز اكون اب اصلا من مريم ازاي دي تكون ام عيالي دي شيطانه
يوسف : مش وقته شيطانه ولا زفت انت لازم تحرقلها الكارت اللي هي بتهددك بيه
احمد : انت اتجنينت عايزني اقولك لـ ليلي
يوسف : لا طبعا
احمد : امال
يوسف : انت تبعتلها رساله بكره تقولها انك حكيت كل حاجه حصلت لـ ليلي وانها تبعد عنك
احمد : وتفتكر هتدخل عليها
يوسف : ايوه هتدخل عليها قولها كده بلاش في رساله قولها في وشها خليها تشوف ثقه في عينيك ساعاتها هتنكسر
احمد : انا خايف يايوسف الموضوع يكبر
يوسف : واضح انها كانت لعباها ومخططاها صح عشان توقعك وعارفه كويس الكارت اللي تضغط عليك بيه
احمد : انا ماكنتش متوقع انها شيطانه كده
يوسف : انا لما شوفتها في المكتب كنت حاسس ان مجيتها مش ورها خير لازم بكره تنهي معاها الموضوع دل زي ماقولتلك عشان ماتروحكش هي تتصرف وتقول لـ ليلي
وساعات مفيش قوه هتخلي ليلي تسامحك
احمد : فعلا انا همشي دلوقتي عشان اتأخرت علي ليلي
يوسف : ماشي خليكي طبيعي معاها بس
احمد : ربنا يسهل
نزل احمد من عند يوسف وهو نفسه يكون في كابوس ويصحه منه قريب
وصل عند ليلي
ليلي : ايه ياحبيبي اتاخرت كده ليه
احمد : طلعت مع يوسف شويه كان مضايق وحبيت افك عنه شويه
ليلي : ثواني اجهز العشا
احمد : لا ياحبيبتي تعبان اوي انهارده ومليش نفس اتعشي انتي
ليلي : ماشي
دخل احمد ينام وهو مش عارف ينام بس عايز يهرب منن ليلي ونظرتها اللي مليانه اسئله مله مر الليل طويل اوي ومن كتر تفكيره سرح ونام
تاني يوم راح البيت عند مريم
عشان يقولها الكلمتين اللي اتفقو عليه هو ويوسف
مريم : كنت عارفه اني مش ههون عليك انا وابني
احمد : بس متقوليش ابني .. انا لا يمكن هسمحلك تكملي في لعبتك دي للاخر
مريم : تاني هتقول الكلام دا
احمد : اسمعي يامريم لو كنتي فاكره انك بتهدديني بـ ليلي فانا اعترفتلها بكل حاجه
مريم : اعترفتلها
احمد : ايوه قولتلها كل حاجه
مريم : ايه الرجوله اللي نزلت عليك فاجأه ديه
احمد : احترمي نفسك يامريم انا راجل غصب عنك
مريم : هو في راجل يتخلي عن ابنه
احمد : ايوه لو كان ابني من واحده محترمه
مريم : انا محترمه غصب عنك
( مسكها احمد من درعها وزقها ع الارض ونزل )
اتعصبت مريم من رد فعله
ماشي يااحمد انا هوريك وريني بقي الرجوله هتوديك لفين
قامت مريم لبست هدومها واخدت اورق تحاليل الحامل وقسيمه الجواز وحطتهم في الشنطه وخدت العربيه ونزلت
وصل احمد البيت عند ليلي كالعاده ليلي حاسه انه مش طبيعي بس سكتت
وجهزت الغدا لسه قاعدين عشان يتغدوا
جرس الباب كان بيرن
.
قامت ليلي تفتح الباب كانت مريم في وشها
ليلي : ايوه حضرتك مين
مريم : ممكن تسمحيلي ادخل
ليلي : ايوه لما اعرف مين حضرتك وعايزه ايه
مريم : هتعرفي كل حاجه دلوقتي
اول ماسمع احمد صوت مريم عارف انه وقع في المصيبه خلاص
دخلت مريم وقعدت
مريم : اظن احمد موجود ياريت تنديله في القاعده الحلوه دي
ليلي : انتي تعرفي احمد منين
مريم : هتعرفي كل حاجه مش تستعجلي
ليلي : يااحمد يااحمد
جه احمد
مريم : ايه يااحمد مش المفروض انك حكتلها كل حاجه بردو
ليلي : حكالي ايه مش فاهمه
مريم : تؤتؤتؤ .. كده يااحمد تكدب عليا وتقولي انك عرفت لـ ليلي ان انا مراتك
ليلي : مراااااااااته
احمد : سيبك منها ياليلي دي واحده متخلفه عقليه
مريم : عيب كده يااحمد تشتمني قدام ليلي اه ياحبيبتي مراته
وفتحت شنطتها وطلعت منها قسيمه الجواز وادتها لـ ليلي بصت فيها ليلي
وهي مش مصدقه نفسها ومصدومه وبتزعق لاحمد
ليلي : ايه دا يااحمد اللي بتقوله الست دي حقيقي ولا لا ماترد علياااااااا يااحمد
ساكت ليه
مريم : اهدي ياليلي مش لما تعرفي جوزك كمان عايز يعمل فيا
ليلي : هو لسه في حاجه كمان ماعرفهاش
مريم : ايوه طبعا في اهم حاجه قربت مريم من ليلي وماسكتها من كتفها وقفت ورها
ليلي : ...............
مريم : يرضيكي كده ياليلي جوزك عايزني انزل اللي في بطني ... يرضيكي يعني انتي لو حامل ترضي تتخلي عن ابنك كده ببساطه .. اسفه نسيت انه صعب شويه دلوقتي انك تحاملي
كان احمد واقف مصدوم مش عارف يتكلم يقول ايه ولا يبرر ايه ولا ايه ورحت مطلعه كمان تحليل الحامل وادته لـ ليلي
مريم : عقلي جوزك ياحبيبتي
ومشيت وسابتهم
ليلي مابقتش قادره تستوعب اغمي عليها تماماُ
شالها احمد اوضه النوم وفوقها
قعدت مده طويله فاقده النطق ومش قادره تتكلم بس بتعيط
احمد : ليلي ردي عليا ياليلي انا اسف عاللي حصل
لسه بيكمل كلامه كانت ليلي بتزعق في وشه قامت من عالسرير وقفت
ليلي : كل مره تغلط في حقي وتقولي اسف مره تضيع فرحتي كعروسه وتبهدلني وتقولي اسف ومره تضيع فرحتي كاام وتقولي اسف وتتجوز عليا وتقولي اسف غصب عني لا وكمان حامل منك وتقولي اسف
اسف علي ايه ولا ايه
الغلطه مش غلطك الغلطه غلطتى انا اللى استاهل الحرق انى سامحتك انا اللى بعتلك نفسى وكرامتى علشان بحبك ياخى ملعون ابو الحب اللى يخليك تعمل فيا كده
احمد : اهدى ياليلى
ليلى : اخرس خاااالص مش عايزه اسمع اسمى على لسانك انت لسه هتقولى اهدى انت عمرك ماكنت راجل معايا فى حاجه انت دمرتنى
احمد : ليلى افهمى اللى حصل الاول
ليلى : انا اصلا كنت شاكه فيك من الاول بس بغبائى مادورتش وراك شكيت اديتك الامان والثقه ادى اخرتها تتجوز علياااا انا ليه يااخى ليه
احمد : اللى حصل دا كان غصب عنى
ليلى : فعلا كان غصب عنك اتجوززتها غصب عنك كانت عملالك تنويم مغناطيسى ولا تهديد تحت السلاح يعنى كل الوقت دا بتتضحك عليا شغل وماموريه ماكنتش اى حاجه كنت بتقول كده علشان تروح للهانم الجديده وانا المغفله الهبله اللى مضحوك عليها
انهارت من العياط واخذت شنطتها وبتلم هدومها
وفتحت باب الشقه ورزعته جامد ركبت تاكسى ورحت لشروق
واحمد قام لبس وونزل راح على مريم
اول مادخل لطشها بـالقلم احمد : انتى شكلك عايزانى اموتك دلوقتى
مريم : موتنى لعلمك انا مبلغه البوليس واهلى ان لو حصلى اي حاجه هتكون انت السبب وهتروح فى ستين دهيه
احمد : انتى مش بنى ادمه انتى فعلا شيطانه
وسابها ونزل قعد يتصل بليلى ماكنتش بترد عليه اتصل بشروق
شروق : ايوه يااحمد عايز ايه
احمد : عايز ليلى
شروق : اسمع يااحمد شرق دلوقتى منهاره روح خل مشاكلك مع الهانم الجديده وبعدين ابقى دور عالغلبانه وقفلت السكه فى وشه
كان احمد منهار جدا ومش عارف يتصرف ازاى عرف انه خسر كل حاجه بغبائه وصل لحد بيت يوسف وحكاله احمد كل اللى حصل
وفجاه ؟؟
نكمل الحلقه الجايه بقى
اى رايكم فى الحلقه
وياترى احمد هيعمل ايه
وليلى هتطلب الطلاق ولا هترجع البيت وهتسامحه
ومريم هتعمل ايه تانى فى احمد

شارك اصدقائك الان .. رابط الموضوع للنسخ
http://www.moolnt.com/vb/showthread.php?s=fadc21d6c95c8f9ea1b6185c7162d67e&t=30141
رد مع اقتباس
إضافة رد
الموضوع: الحلقة 12 من قصة غلطة حب حلقات منفردة الرد على الموضوع
اسم العضو الخاص بك:
للعلم - لكونك زائر - بعد كتابة ردك والضغط علي زر "اعتمد المشاركة" بالأسفل
سيتم انتقالك لصفحه اخري للرد علي السؤال العشوائي
-:(اسعدنا ردك وتفاعلك):-

مواقع النشر
أضف تعليق لك من خلال الفيس بوك

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

ضوابط المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع


الساعة الآن 10:45 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.