إضافة رد
  #1  
قديم 09-10-2015, 07:21 PM
هدهد محمد هدهد محمد غير متواجد حالياً
مشرفة عامة
 
تاريخ التسجيل: Jul 2015
المشاركات: 634
بمعدل: 0.73 يوميا
الإقامة: القاهرة
الوظيفة: مشرفة المنتدي
التقييم: 10
هدهد محمد is on a distinguished road
افتراضي الحلقة الثامنة من قصة غلطة حب حلقات منفردة

الحلقة الثامنة من قصة غلطة حب حلقات منفردة

قصه ((غلطه حب)) ..!!
الحلقه التامنه
لما دخلت ليلي اوضه النوم وبصت علي السرير لقت الطقم البمبي اللي جابهولها احمد يوم ماتصالحوا عرفت ان احمد طالعه من دولابها لما كانت في البيت
مسكت الطقم وقعدت علي السرير تعيط
اصعب قرار ممكن تاخده في حياتها انها تسيب احمد وتبعد عنه بس مابقاش ينفع تدوس علي كرامتها اكتر من كده الموضوع هيكون اصعب عليها
مسحت دموعها وحاولت تكون قويه وتواجه الايام اللي جاي لازم تعرف اهلها علي القرار اللي هي نوياه
بس لازم تعرف الاول احمد قرر يعمل ايه
ماهو لازمك يعرفني مش معقول هيسبني معلقه بالشكل دا
دخلت ليلي الحمام تاخد دش وتغير هدومها وتاكل
وهي طالعه من الحمام اتفاجئت بـ احمد قاعد بر علي الكنبه
ليلي : اي دا انت بتعمل ايه هنا
احمد : جيت اطمن عليكي
ليلي : كان ممكن تطمن عليا في التلفون انت قولتلي انك مش هتيجيلي البيت
احمد : لازم نتكلم ياليلي
ليلي : مبقاش في كلام ممكن يتقال انا قولتلك كل حاجه يااحمد خلاص
احمد : يعني انتي مصممه علي الطلاق
ليلي : ايوه يااحمد انا مش هرجع في كلامي تاني ابدا خلاص ارجوك خلينا ننفصل من غير مشاكل خلينا بحترم بعض للاخر
احمد : يعني دا اللي هيريحك ان احنا نسيب بعض
ليلي : ايوه
احمد : بس انا مش قادر ياليلي مش هقدر
ليلي : ليه مانت كده كده كمان 4 شهور كنت هتطلقني هنكون كملنا السنه
احمد : ماكنتش هطلقك
ليلي : كنت هتمدد المده شهري كمان ولا 3 ولا 4 كده كده هتطلقني عشان هتكون خلصت مهمتك الشريقه
احمد : بلاش تعملي فيا كده انا بقالي 3 ايام مانمتش ياليلي من التفكير
ليلي : اسفه يااحمد ... ياريت المره الجايه لما اشوفك يكون عند المأذون عشان تطلقني
اتعصب احمد : انتي بتضغطي عليا فوق طاقتي وبتحطيني في امر واقع عشان اطلقك .. انا مش هطلقك ياليلي مش هطلق
وسابها ومشي ... كانت فرحانه ان احمد لسه متمسك بيها وانه مش عايز يطلقها
اتصلت بشروق وحكتلها علي اللي حصل
شروق : طب كويس اوي كده .. الحمدلله كنت فاكركي هتبوظي اللي احنا اتفقنا عليه
ليلي : احمد صعبان عليا اوي ياشروق
شروق : معلش ياليلي لازم تجمدي وتحسسيه انك فعلا خلاص بايعه لازم تمشي زي ماتفقنا لازم يحس بقيمتك .. لازم يعرف انك مش لعبه في ايديه بيبع ويشتري فيها براحته
ليلي : طب وانا المفروض دلوقتي اعمل ايه
شروق : بما انه اكيد هيجي تاني البيت فانتي تغيري مفاتيح الشقه
ليلي : بس دا بيته بردو ماينفعش
شروق : معلش مش لازم يبقي سهل كده يدخل ويخرج في الشقه لازم يعرف ان في حدود
ليلي : طب وحاجته اللي في الشقه اودهاله فيمن
شروق : مش عارفه انتي ماتعرفيش هو بيروح يبات فين
ليلي : اه عارفه بيروح يبات مع بيوسف في الشقه
شروق : خلاص بسيطه اتصلي بيوسف
ليلي : انتي هبله اتصل بيوسف اقوله ايه
شروق : قوليله الخطه اللي احنا متفقين عليها
ليلي : لا طبعا ماينفعش
شروق : ليه مينفعش
ليلي : عشان حضرتك يوسف واحمد سر بعض واكيد لو شاف احمد بالمنظر دا هيقوله اللي فيها وساعاتها احمد مش هيعبرني واللي عملناه كله هيضيع علي الفاضي
شروق : تصدقي صح .. طب والحل
ليلي : انا عندي فكره انا هتصل بيوسف واقوله اني عايزه في موضوع ضروري بخصوصي انا واحمد
شروق : ايوه اللي هو اي الموضوع الضروري دا
ليلي : هقوله اني عايزه يقنع احمد انه يطلقني وهاخد معايا هدوم احمد وحاجته
شروق : صح كده انتي صح طب هتكلميه امتي
ليلي : بفكر اكلمه دلوقتي عايزه امشي بخطوات سريعه عشان ماديش لاحمد فرصه انه يفكر في اي حاجه
شروق : تمام اتصلي بيه دلوقتي وابقي عرفيني عملتي ايه
ليلي : اوك حاضر سلام
قفلت ليلي مع شروق وهي بتدور علي رقم يوسف في التلفون عندها .. فاكره ان مره احمد كلمه من تلفونها وهي سجلت رقمه عندها عشان لما تقلق علي احمد تتكلم علي تلفون يوسف
لقت الرقم وفعلا اتصلت بيه
ليلي : الو السلام عليكم ازيك يايوسف انا ليلي مرات احمد
يوسف : ليلي ازيك دلوقتي حمدلله علي سلامتك
ليلي : الله يسلمك يايوسف بقولك هو احمد عندك
يوسف : لا مش هنا دلوقتي في الشغل قدامه ساعتي كده وهيجي
ليلي : طب كويس
يوسف : هو مبيردش عليكي ولا ايه
ليلي : لا انا متصلتش بيه اصلا انا متصله بيك انت مخصوص عايزك في موضوع ضروري
يوسف : انا ؟؟ خير ياليلي في ايه قلقتيني
ليلي : انا عايزه اقابلك دلوقتي ضروري لو ماعندكيش مانع
يوسف : حاضر تحبي اجيلك فين
ليلي : تعالي عند البيت عشان معايا شنطه وحاجات عايزك تاخدها معاك
يوسف : شنطه ايه انتي هتسبي البيت ولا ايه ياليلي
ليلي : يايوسف هفهمك كل حاجه لما تيجي
يوسف : طيب مسافه السكه هكون عندك
قفلت ليلي مع يوسف واتصلت بشروق حكتلها اللي حصل وقفلت معاها عشان تحلق تلم حاجات احمد وتلبس هدومها
مافيش ساعه الا ربع كان يوسف بيتصل بيها بيقولها انا تحت البيت ياليلي انزلي
نزلت ليلي ومعاها الشنطه ودخلتها العربيه وقفت برا
يوسف : ادخلي ياليلي هتفضلي برا
ليلي : لا انا مش هدخل انا هقولك كلمتين وهمشي
يوسف : طب انتي هتمشي وبالنسبه للشنطه دي اللي في العربيه شايهل فيها مسروقات وهتبلغي عني ولا ايه هههههههه
ليلي : لا مش الفكره دي هدوم احمد
يوسف : ههههههههههههههههه طب وهدوم احمد هعمل بيها ايه انا .. هتبرع بيها
ليلي : بطل هزار يايوسف بقي شويه دي هدوم احمد عشان مش عايزه يجيلي البيت تاني
يوسف : مش فاهم
ليلي : يعني انا واحمد هنتطلق
يوسف : تتطلقوا ؟؟؟ لالا احمد بيحبك ياليلي مش ممكن اللي انتي بتقوليه دا خلاص
ليلي : انا جيباك هنا عشان تقنعه
يوسف : اااااااااه قولي كده بقي انتي بتحطيني انا في وش الاسد
ليلي : يايوسف انت صاحبه الوحيد اللي يقدر يقنعه
يوسف : اقنعه بإيه .. انه يطلق مراته
ليلي : يوسف لازم تقف جمبي
يوسف : مالقتيش غيري اقنعه بالمصيبه دي .. دا غير كمان المصيبه اللي في العربيه دي
ليلي : معلش يايوسف جميلك دا مش هنساه وانت زي اخويا
يوسف : طيب ياستي ربنا يستر
ليلي : ياريت تبلغني لما تقوله وتديله حاجته
يوسف : والله لو فات 24 ساعه من غير ماكلمك اعرفي ان الله يرحمني وان جوزك المجنون قتلني
ليلي : هههههههههه لا مافتكرش
يوسف : اضحكي ياختي مانتي مش خسرانه حاجه .. طيب عايزه حاجه انتي دلوقتي اجبهالك قبل ماامشي
ليلي : لا شكرا يايوسف مع السلامه
يوسف : مع السلامه
طلعت ليلي وهيا حاسه انها مشيت في اول خطه صح وكانن اختيار يوسف للمهمه دي اختيار كويس
دخلت ليلي البيت كلمت ليلي وحكتلها علي اللي حصل
شروق : انا حاسه صوتك بقي احسن دلوقتي
ليلي : مش عارفه ياشروق انا فرحانه وزعلانه وخايفه في نفس الوقت
شروق : طب زعلانه وعارفينها وفرحانه بردو عارفين عشان احمد متمسك بيكي بس خايفه من ايه بقي يالولو
ليلي : خايفه لاحمد يضايق من الحركه دي ويطلقني بجد
شروق : لو طلقك بجد يبقي هو مش بيحبك وبعدين دا حقك لان انتي تعبتي معاه اوي ولازم يحس بالتعب دا بقي
ليلي : ربنا يستر كلها شويه ويوسف يتصل بيا يقولي عمل ايه مع احمد
شروق : ان شاء الله خير اوعي تنسي تكلميني بس
ليلي : حاضر يلا باي دلوقتي
قفلت ليلي وهي خايفه من اخره اللعبه دي وقلقانه ومستنيه مكالمه زياد بأي شكل من الاشكال
( في بيت يوسف )
دخل احمد البيت
احمد : يوووسف يايووووسف انت يازفت فينك
ليلي : ايوه ياعم احمد في ايه انت فاكرني مراتك هاجي اقلعك الجزمه
احمد : بطل هزار الله يكرمك مش فايقكلك انا جاي اقوك اني هروح البيت النهارده وهصالح ليلي
يوسف : لالالالالا استني الله يكرمك انت .. تروح فين بس
احمد : ايه في اي رايح بيتي انا مش هفضل في الوضع دل
يوسف : استني يااحمد بس ليلي بعتلك شنطه هدومك معايا
احمد : انت بتقول ايه
يوسف : والله زي مبقولك اهو شنطه هدومك اهي
احمد : انت مجنون ياجدع ازاي تعمل كده من غير ماتقولي
يوسف : اقولك ايه بس ليلي اتصلت بيا قالتلي عايزاك في موضوع يخصني انا واحمد وقالتلي ماقولكش افتكرت انها عايزه تصالحك ومجهزه مفاجأه خصوصا انها قالتلي انها معاها حاجات مهمه
احمد : انت مجنون ياجدغ ازاي تعمل كده بردو من غير ماتعرفيني ادي غلطتي اني مصاحب عيال
يوسف : الله يسامحك ياعم احمد بس انا كمان عندي رساله ليك
احمد : بلا رساله بلا زفت
نزل احمد زي المجنو واخد العربيه علي البيت عند ليلي
_____________________
.
.
اتصل يوسف بسرعه بـ ليلي يبلغها اللي حصل
ليلي : ايوه يايوسف حصل ايه
يوسف : حصل نيله وهباب جوزك المجنون لما عرف كده بهدلني وقعد يزعق ونزل زي الاهبل وشكله كده جايلك
ليلي : يانهار اسود جاي يعمل ايه دلوقتي
يوسف : معرفش ياختي بقي شيلي ياختي مش دي افكارك المهببه
ليلي : طيب يايوسف انا هتصرف
يوسف : خلي بالك من نفسك ياليلي احمد مش فيه عقله دلوقتي
ليلي : ماتخفش عليا
قفلت ليلي بسرعه مع يوسف واتصلت بشروق وهي خايفه
وحكتلها اللي قاله يوسف واللي حصل
ليلي : طب وايه الحل دلوقتي اعمل ايه انا خايفه يضربني ولا يعمل فيا حاجه
شروق : لا متخافيش انا جايلك حالا
ليلي : جايلي تعمليلي ايه انتي كمان عايز يقتلنا بالجمله
شروق : امال اسيبك لوحدك معاه
ليلي : طب تعالى بسراعه
جات شروق عند ليلى
وقفلو الباب بالترباس
شروق : اوعى تفتحي حتي لو هيكسر الباب فاهمه
ليلي : حاضر فاهمه
قعدت شروق فى الاوضه مع ليلي وليلى مرعوبه مش عارفه تعمل ايه واخرتها ياربي في اللعبه دي شويه ولقت حد بيدخل مفتاح الشقه وبيحاول يفتحها عرفت ان احمد وصل
جرب احمد يفتح الباب والباب مش بيفتح خالص
احمد : افتحي ياليلي انا عارف انك جوا
ليلي : ....................
احمد : افتحي ياليلي احسن اكسر الباب عليكي
ليلي : امشي يااحمد ماتفرجش الناس علينا لو سمحت امشي
احمد : امشي ايه افتحي الباب مش همشي من هنا الا لما اعرف سبب اللي انتي عملتيه دا
ليلي : انت عارف ليه انا عملته امشي يااحمد الدنيا ليل مش عايزه الجيران تتفرج علينا الليله
احمد : بقولك افتحي ... وقعد يخبط علي الباب بكل قوته وهو بيزعق افتحي ياليلي بقولك افتحي
ليلي : امشي ابوس ايدك انا قولت ليوسف يقنعك تطلقني ارجوك كفايه كده بقي
احمد : طيب ياليلي مش انتي عايزه تطلقي
انتي طالق ياليلي طاااااااااالق
ومشي احمد وساب ليلي وهي منهاره مش مصدقه اللي هي سمعته ايه دا معقوله
طلقني بالبساطه دي
قعدت ليلي تعيط شويه لشروق
شروق : طمنيني عملتي ايه
ليلي : طلقني ياشروق طلقني ( وهي بتعيط )
شروق : طلقك معقوله دا اتجنن ولا ايه
ليلي : قولتك ان احنا هنكبر الموضوع وهخسره
شروق : ماتخسريه صدقيني هيفوق وهيرجعلك تاني كده كده في كل الاحول هو غلطان
( في عربيه احمد )
سايق بسرعه عاليه جدا ومتعصب ومش طايق نفسه يوسف عمال يتصل بيه ودا مابيردش علي اي حد اخر مازهق اح عامل الموبايل بتاعه سايلنت
وصل عند البيت بتاع زياد
يوسف : ايه ياعم مابتردش عليا ليه
احمد : عشان مش عايزه اعرفك تاني انا جاي اخد حاجتي من عندك وهغور في داهيه في ايه حتي تاني
يوسف : اهدا يااحمد بس انا كانت نيتي خير
احمد : اه نيتك خير عشان كده بعتلي معاك اني اطلقها مش كده
يوسف : يااحمد انا لحد ماروحتلها وانا معرفش عايزني في ايه
احمد : عموما ارتاح انا طلقتها خلاص
يوسف : طلقتها ايه يامجنون انت اكيد اتجنيت يااحمد
احمد : مش دي كانت المهمه بتاعتك تقنعني اطلقها
اديني وفرت عليك تعب الاقناع وفررت عليها التعب
يوسف : لا بس انا مش كنت هقنعها طبعا
احمد : تقنعي ولا مش تقنعني انا خلاص زهقت مابقتش قادر اتحمل القرف اللي انا فيه
يوسف : طب اهدا بس مش هتتنزل فين دلوقتي
احمد : مالكش دعوه رايح فين
يوسف : لا ليا دعوه طبعا
احمد : بقولك ايه يايوسف اطلع من دماغي دلوقتي احسن بلاش تخليني اخسرك انت كمان للابد
يوسف : لا انا مستحيل اسيبك في الحاله اللي انت فيها دي ابدا
احمد : ليه شايفنى مجنون ولا بشد فى شعرى انا طبيعى جدا اهو سبنى بقى ياخى
يوسف : طب انا هاجى معاك
احمد : لا انا عايز ابقى لوحدى مش دى شنطه هدومى
مسك يوسف ,.. لا ياعم مش هتاخدها انزل غير جو وتعالى
احمد : ماشى خد الشنطه كلها
نزل احمد تانى وساب الشنطه بتاعته مع يوسف
كان كده كده مش ناوى يرجع عالبيت عشان ماكنش طايقه فضل ماشى بالعربيه مش عارف هيروح على فين واحر مازهق وقف بالعربيه عالبحر ونزل قعد عالرمله قدام البحر كان الوقت متاخر والجو برد جد ومافيش عيره تقريبا عالبحر سرح فى الدنيا تانيه حاسس انه فى حلم طوووووويل اوووووى عامل زى الكابوس افتكر اخر ساعه
انا انا طلقت ليلى ... مسك دماغه وهو مش مستوعب اللى عمله ... ازاى بسهوله كده طلقتها ايوه هى حركتها مستفزه وماكنش مفروض انها تعملها بس بردو ماينفعش اطلقها كان لازم اسمع كلام يوسف واهدى قبل ما اروح
لا انا مش هينفع اسكت انا لازم اقوم اروحلها دلوقتى حالا لازم انى ماكنتش اقصد ابدا اللى حصل دا
قام احمد بسرعه ركب العربيه بتاعته وص لحد بيت ليلى
قعد يخبط كذه مره مافتحتش كان حاسس انها ممكن تكون نايمه قعد بتصل بيها اكتر من مره لحد ماصحيت شروق صحت ليلى
لقت ليلى احمد بيتصل بيها ردت عليه
ليلى : ايوه يااحمد
احمد : انا عالباب ارجوكى تفتحى
ليلى : ...........
احمد : ردى عليا ياليلى ارجوكى افتحى انا هبات عالسلم لو مافتحتيش رحت شروق قالت ليها : افتحيلو عادى
راحت ليلى فتحت الباب
كان شكله مبهدل خالص وتعبان مش هو احمد اللى دايما واخد باله من شكله فتحت الباب حبه صغيرين
ليلى : ايوه يا احمد خير ادينى فتحتلك
زق احمد الباب وداخل الشقه
احمد : انا تعبان ياليلى مش قادر حتى اتحرك
ليلى : انت حاسس بايه
دخلت شروق اخذته هيا وليلى عالكنبه وليلى مسكت دماغه لقت درجه حرارته عاليه
شروق : انت كنت فين قبل ماتيجى هنا
احمد : كنت على البحر
ليلى : قاعد عالبحر بالهدوم دى يااحمد واضح ان جالك برد
ليلى : الوقت متاخر مش عندى دوا تلحق الموقف
شروق : انا هنزل اجبلك الدواء البرد
ليلى : حاول تغير هدومك عبقال ماشروق تيجى
احمد : رايحه فين
ليلى : رايحه اعمل كمدات علشان الحراره
طلعت شروق بسراعه وفتحت ليلى ليها وليلى معاها الكمدات
لقو احمد واقع على الارض ومش حسس باى حاجه
نكمل فى الحلقه الجديده بقى
_هل ياترى ليلى هتكمل مع احمد وهتسامحه
_ ياترى احمد جراله ايه هيجراله ايه
هتعرفو فى الحلقه الجديده

شارك اصدقائك الان .. رابط الموضوع للنسخ
http://www.moolnt.com/vb/showthread.php?s=fd635260e474fff1773356dc1fc99029&t=30137
رد مع اقتباس
إضافة رد
الموضوع: الحلقة الثامنة من قصة غلطة حب حلقات منفردة الرد على الموضوع
اسم العضو الخاص بك:
للعلم - لكونك زائر - بعد كتابة ردك والضغط علي زر "اعتمد المشاركة" بالأسفل
سيتم انتقالك لصفحه اخري للرد علي السؤال العشوائي
-:(اسعدنا ردك وتفاعلك):-

مواقع النشر
أضف تعليق لك من خلال الفيس بوك

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

ضوابط المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع


الساعة الآن 10:36 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.