قديم 08-31-2015, 11:16 PM
هدهد محمد هدهد محمد غير متواجد حالياً
مشرفة عامة

الوظيفة: مشرفة المنتدي
هدهد محمد is on a distinguished road
افتراضي الحلقة الثالثة من قصة غلطة حب حلقات منفردة

الحلقة الثالثة من قصة غلطة حب حلقات منفردة

قصه (( غلطه حب )) ..!
الحلقه التالته
,
,
,
فاجاه باب البيت اتفتح طلعت عالباب وبحركه لا راديه حضنته
ليلى : كنت فين يااحمد قلقتنى عليك
بيرد عليها بقرف وهو بيبعدها عنه
احمد : هو انا مش قولتلك ملكيش دعوه بيا ولا تسالينى رايح فين ولا جاى منين هو انا هفضل اعيد الكلام دا كل شويه ولا ايه
ردت بـانكسار : انا قلقت عليك ومجهزه الغدا من بدرى علشان منتغدى سوا
احمد : نتغدى سوا ايه انا مش هاكل معاكى فى طبق واحد ولا سفره واحده وبعدين انا اتغديت برا لما تلاقينى اتاخرت ابقى اتغدى انتى لوحدك
ليلى : يااحمد انا من ساعه ماصحيت ماكلتش لقمه مستنياك علشان تاكل سوا
احمد : انا يعنى كنت مانع عنك الاكل ماتحملنيش ذنبك الله يخليك مش ناقص بقى تتعبى وتوجعى دماغى بوجعك
ردت وهيا مكسوره وبتعيط : اوجع دماغك بتعبى انت اكيد مش احمد انت واحد تانى انت اتغيرت اوى كده ليه
احمد : انا متغيرتش انا فوقت
ليلى : وانا اى ذنبى انت ليه طيب مقولتليش قبل الجواز انك ناوى تعمل كده انا لو كنت اعرف انك بس اتجوزتنى علشان كده انا مستحيل اوافق
احمد : اما صحيح معندكيش دم وبجحه كمان بتطلعينى انا اللى غلطان يعنى الحق عليا انى مفضحتكيش
ليلى :: ياريتك فضحتنى ياريتك .. ولا انى اشوف منك انت كده يااحمد
احمد : كفايا دموع التماسيح بتاعتك دى وارحمنا انا مش هتكلم تانى فى الموضوع دا ولو اتكلمتى فيه مش هتشوفى وشى هنا تانى مفهوم ولا لا
......
سابها ودخل اوضته كالعاده
(استمر الوضع دا شهرين ليلى بتحاول انها ترجعه ليها تانى مبقتش تقصر فى اى حاجه بتعمل الفطار والغدا وتغسل وتنضف ومهتميه وبيتها ومراعيه ربنا فيه ابتدت تتعود على كلامه السم وبقيت تجهز الغدا ودخلهوله واضته دا لو اتغدى معها وكل متحاول تكلمه يصدقها فى الكلام .... وفى مره كان احمد فى الشغل وكان ناقصها شويه حاجات فى البيت فقررت تنزل تجيب الحاجات دى كلها شارعين من البيت وهترجع على طول كانت فى العاده بتبعت رساله لـ احمد لو فكرت تنزل تشترى حاجه دا كان شرط احمد بس للاسف مكنش معها رصيد تبعتله فاضطرت انها تنزل من غير ماتقوله .. رجع احمد البيت بيدور عليها مش لاقيها غريبه يعنى البيت مضلم واوضتها مفتوحه وهيا مش فى البيت والله عال الهانم بتنزل من البيت من غير ماتعرفنى قكراها وكاله من غير بواب غلى الدم فى عروقه وومبقاش عارف يتصرف ازاى جرب يتصل بيها مش بترد مره واتنين وتلاته لحد ما اخد باله من التيلفون بتاعها سيباه فى اوضتها عالسرير ... يعنى كمان الهانم نازله من غير ماتاخد موبايلها معاها اكيد مش عايزه حد يزعجها انا غلطان انى سمحتلها انها تنزل .. اتأخرت ليلى عقبال مااشترت الحاج واول مادخلت البيت لقت اللى ماكنتش متوقعاه ))
دخلت ليلى البيت شايله الحاجات اللى اشترتها من خضار ولوازم البيت واتفاجئت باحمد قدامها اول ماشافها لقيته بيلطشها بالالم على وشها
اتفاجئت ليلى برد فعل احمد ومش فاهمه اي حاجه ولقيته بيزعق بصوت عالى وماسكها من دراعها
احمد : كنتى فين يامحترمه
ليلى : فى ايه يااحمد سيبنى انت بتضربنى ليه انا عملت ايه
احمد : لا ابدا ارجع البيت فاجأه الاقى الهانم مش فى البيت
ليلى : سبنى يااحمد حرام عليك دراعى وجعنى
احمد : مش هسيبك الا لما اعرف انتى كنتى فين انطقى احسن ادفنك مكانك
ليلى بتكلم بعياط : انا نزلت اجيب اكل من الشارع اللى جنبنا علشان كان ناقصنى شويه خضار
احمد : والهانم تنزل من غير ماتقول ليه متجوزه كيس جوافه
ليلى : والله ماكان معاايا رصيد قلتلك امبارح تشحلنى ماعبرتنيش
(بيضغط على دراعها اكتر )
احمد اه يابت طلعينى انا الى غلطان طلعينى انا السبب
ليلى : ابوس ايدك سبنى انا لا بطلعك غلطان ولا حاجه بس حتى لو كول مى مش هترد عليا وماتوقعتش انك هتيجى دلوقتى
احمد وهو بيزقها عالارض ,, اه يعنى بتغفلينى عارفه انى مش هرجع دلوقتى فقولتى انزل ادور على حل شعرى
ليلى وهى عالارض وماسكه ضهرها من الوجع ادور على حل شعرى ايه؟ حرام عليك انا نزلت اجيب اكل والله الكياس قدامكه اهى
احمد : وانا اش عرفنى امتى مش يمكن من الصبح وعملالى حجه الكياس دى
ليلى : وانا كنت هعرف منين انك هترجع دلوقتى علشان اعملك حجه الكياس احمد متظلمنيش
احمد : تلاقيكى كل يوم بتخرجى وتنزلى وياعالم بتعملى ايه ماهي وكاله من غير بواب ومدام انتى بريئه وشريفه زى مابتقولى ماخدتيش موبايلك ليه معاكى
ليلى وهيا منهاره من العياط وحاطه ايدها على وشها وبتتكلم : علشان شايله حاجات كتير وعلشان عارفه انك هش هتتصل بيا ابدا تسال عنى انت طول النهار برا وان جيت ممبتكلمنش
(بيشدها من ايديها وبعنف بيقومها )
اسمعى هنا دى اخر مره هتنزلى فيها من البيت وكلك وشربك هجبهولك معايا وانا جاى والباب هيتقفل عليكى وانا نازل كل يوم
ليلى : حرام عليك يااحمد انت مش مربى كلبه عندك انا اول مره اخرج من غير ما اقولك انهارده انا بقالى شهرين اقصى مكان بروحه بتاع الخضار واللحمه والفراخ دول الناس اللى بتكلم معاهم انا نسيت صوتى يااحمد انت عايز تحرمنى من انى اشوف الشارع دا مايرضيش ربنا
احمد : انا قولتل اللى عندى ياليلى وكلامى مش هرجع فيه (خرج ورزع الباب واره ومشى )
اترمت ليلى عالكنبه منهاره من العياط بتشوف جسمها ووشها اللى اتعلم عليه بصوابعه .. افتكرت كلامه اللى كان كله تجريح فيها وفى شرفها قعدت تعيط اكتر واكتر
(غاب احمد اليوم دا عن البيت ومارجعش وغاب اليوم التانى والتالت وليلى فى الشقه قافل عليه ومحبوسه بين اربع حيطان لا قادره تتصل بيه وللا عارفه هو جراله ايه .. م كتر تفكيرها تعبت قاومت تاعبها وفضلت تستناه 3 ايام ماكلتش اى حاجه حاسه بدوخه فظيعه قررت تقوم تجيب كوبايه ميه تشربها بس ماقدرتش وقعت عالارض مرميه )
ياترى احمد هيلحقها
ياترى اى اللى حصل لـ ليلى واى مصيرها
ياترى احمد هيرجع زى مكان لا برضو هيصمم على موقفه

شارك اصدقائك الان .. رابط الموضوع للنسخ
http://www.moolnt.com/vb/showthread.php?s=f1f2b46f6cc15081a0314e3dc91b7419&t=29980
الموضوع: الحلقة الثالثة من قصة غلطة حب حلقات منفردة الرد على الموضوع
اسم العضو الخاص بك:
للعلم - لكونك زائر - بعد كتابة ردك والضغط علي زر "اعتمد المشاركة" بالأسفل
سيتم انتقالك لصفحه اخري للرد علي السؤال العشوائي
-:(اسعدنا ردك وتفاعلك):-

مواقع النشر
أضف تعليق لك من خلال الفيس بوك