قديم 08-31-2015, 07:33 AM
هدهد محمد هدهد محمد غير متواجد حالياً
مشرفة عامة

الوظيفة: مشرفة المنتدي
هدهد محمد is on a distinguished road
افتراضي الحلقة الثانية من قصة غلطة حب حلقات منفردة

الحلقة الثانية من قصة غلطة حب حلقات منفردة

الحلقه التانيه ,,
قصه (غلطه حب ) ..!
مرات السنين واحنا اتخرجنا من كليه وسافر احمد برا سنه يكون نفسه والحمدلله ربنا قدره اخدنا شقه ايجار واتخطبنا والظروف ابتدت تتحسن وجاله شغل حلو جدا فى مصر
واتعين واتخطبنا 3 سنين لحد ماظبطنا امورنا خلال فتره الخطوبه وكانت ابتدت تظهر المشاكل وابتديت اشوف عيوب احمد فى تحكماته وغيرته الزياده عن اللزوم وفسخنا الطوبه اكتر من مره ورجعنا تانى علشان ماكناش نقدر نستغنى عن بعض
(قطع تفكير ليلى صوت مامتها سحر يالا ياليلى احمد وصل اتاخرنا اوى عالقاعه )
طلعت ليلى لـ احمد كانت طايره من الفرحه يالهووووووى اخيرا رايحه بيت جوزها اخيرا هيبقالى بيتى وحياتى الخاصه
(عدى الفرح وكانت ليله جميله وكل الامور مشيت تمام الحمد لله اول مادخلوا بيتهم حكست ليلى ان قلبها بيدق جامد يمكن هي مش اول مره تبقى مع احمد فى بيت واحد لان هما ايام كتب الكتاب قبل الفرح بأسبوعين غلطوا مع بعض للأسف بس ماتكررش تانى قلعت فستانها ودخلت اخدت دوش وغيرت هدومها ولبست هدومكها ولبست طقم شيك وطلعت لـ احمد )
ليلى : ايه مش هتغير هدومك وتدخل تاخد دش عبقال ما اخضر العشا
احمد : لا مش دلوقتى انا كنت مستنيكى تخلصى علشان عايز اتكلم معاكى كلمتين مهمين اوى
ليلى : اى يااحمد خير فى ايه
احمد : انا عايزك تعرفى كويس اوى ان احنا الجواز اللى بينا دا مش هيطول
ليلى : ازاى يعنى انا مش فاهمه
احمد : بصى من الاخر كده انا كملت معاكى من ايام الخطوبه ماخليش شكلك وحش قدام اهلك اننا نفضل مخطوبين 3 سنين وفى الاخر اسيبك انا عن نفسي مابقتش حاسس بالحب معاكى وزوادت وغطا لما سلمتيلى نفسك حسيت ساعتها انى غلطت فى اختيارى
بصت ليلى مصدومه من الكلام وردت بهزار : على فكره المقلب بتاعك دا بايخ اوى ودمه تقيل يااحمد
احمد : انا مبهزارش ياليلى انا بتكلم جد زى مابقولك كده احنا هنعيش مع بعض هنا لمده سنه زى الاخوات لا ليكى دعوه بيا ولا تسالينى رايح فين ولا جاى منين ولا حاجه والى ليكى عليا طلباتك تلاقيها عندك اول باول اكتر من كده مالكيش حقوق عليا
ليلى : ايه الى انت بتقوله دا انت اكيد اتجننت
احمد : اتجننت ! اننى اللى اتجننتى لازم تعرفى ان من هنا ورايح ليكى حدود فى التعامل معايا لحد ماكل واحد فينا يروح لحاله واظن انا عملت باصلى معاكى للاخر واتجوزتك علشان مبقاش ندل ويتقال عليا عمل عملته وخلع وتتفضحى عاجبك يابنت الناس الوضع دا اوك مش عاجبك بكره اطلقك وتروحى بيت اهلك
ليلى : انت بتقول ايه انت بتخيرنى مابين قرارين اصعب من بعض ازاى عايزنى ارضى اعيش معايا العيشه دى ازاى عايزنى اتجوزك النهارده وتطلقنى بكره
احمد : خلاص يبقى ارضى بالقرار الاوانى عالاقل علشان ميبقاش شكلك وحش قدام الناس وعلشان الناس متشكش وتفكر حاجه تانيه .. احنا قدام الناس هنتعامل عادى بس بينا وبين بعض انتى فى حالك وانا فى حالى
ليلى : مش قادره اصدق انت ازاى بتقول كده امال فين حبك ليا يااحمد انت بتلومنمى عى غلطه غلطناها وكنت مراتك ماصلا وغلطه علطتها معاك انت مش مع حد تانى علشان بحبك ووثقت فيك ومش عايزه من الدنيا غيرك دانا استحملت 7 سنين ووقفت جنبك خطوه بخطوه علشان فى الاخر تقولى كده
كمل احمد كلامه اللى حست وقتها ان ليلى اكيد بتحلم معقوله تكون دى الحقيقه معقول اسعد يوم فى حياتى واللى عشت احلم بيه 7 سنين يتحول لكابوس ركزت لـ احمد تانى لما لقيته قام وانفعل
احمد : انتى هتعايرى انك وقفتى جنبى مانا كمان اخو بعمل معاكى الواجب ومافضحتكيش واحد غيرى كان رماكى ولا سال فيكى
انا داخل اغير هدومى وانام وتقدرى تنامى فى اوضه النوم وانا هنام فى اوضه بتاعت العيال
ليلى : استنى يااحمد ابوس ايدك انت بتعمل كده فيا ليه دانا بحبك
احمد : وانا مابقتش احبك ولا طايقك وربنا يقدرنى استحمل السنه اللى هعيشها معاكى هنا فى بيت واحد وسابها وداخل الاوضه
انهارت ليلى من العياط مبقتش مصدقه ابدا اللى بيحصل دا اكيد مامنا بحلم او ممكن يكون بيعمل فيا مقلب وهيطول شويه .. مقلب ايه دا بيتكلم بجد قعدت تعيط اكتر واكتر وبقت تكلم نفسها طب ازاى هيعيش معاه ازاى كده وهو كارهنى بالشكل دا هو انا غلطت فى ايه دا كان جوزى على سنه الله ورسوله معقوله بالبساطه دى طب لو فكرت اطلق هقولهم ايه موشكلى هيبقى ايه قدام اهلى الى هددتهم انى لو ماتجوزتش احمد هموت نفسى ومش هتجوز غيره وغصبت عليهم يستحملوا ظروفه لحد ميكون نفسه اروح اقولهم دا طلقنى علشان طلع ماببحبنيش رمت نفسها على السرير ووحطت راسها بين المخدات وقعدت تعيط من كتر تاعبها ووجعها نامت وماحستش بنفسها الاتانى يوم صحيت مش فاهمه اى حاجه حوليها افتكرت اللى حصل امبرح والموقف الزباله اللى اتحطت فيه وان اسعد يوم فى حياتها اتحول لماساه اتكسر فيها احلامها الى كانت بتحلمها من يوم ما شافت احمد كان نفسها حد يفكر معاها مسكت التيلفون تكلم شروق بس رجعت فى قرارها هقولها ايه بس دى مستحيل تصدق دى تبقى فضيحه ليا قامت غسلت وشها صلت وودعت ربنا يهديها للصح وللقرار السهل بين اصعب قرارين فى حياتها وبعدها بشويه لقت نفسها بتقول طب مانا هحاول ارجعه ليا تانى واخليه يحبنى اهتم بيه وهراعى ربنا فيه وهو اكيد لما يلاقينى بعمل كده معاه هيسامحنى وهيرجع يحس بيا ويحبنى زى زمان )
مسحت دموعها واعتمدت على ربنا انه ينصرها فى المعركه الى هيا دخلاها دى غيرت هدومها وصحيت تحضر الفطار وبتخبط على اوضه احمد علشان تصحيه اتفاجت امه مش فى الاوضه
دورت عليه فى البيت كله عرفت انه خرج الصبح
رجعت حست بـاليأس تانى وبصت على الفطار الى حضرته وحاولت تاكل لقمه والا اتنين وماقدرتش ولمت الاكل ودخلته زى ماهو التلاجه
رتبت اوضه ااحمد مكان مكان نايم واتصلت بيه مره واتنين وتلاته عرفت انه مش عايز يرد عليها والتمست عذر يمكن مش سامع الموبايل فقررت تبعتله رساله قالتله (احمد امنت فين ليه نزلت الصبح بدرى كده انا اتصلت بيك كتير ومابتردش عليا الله يخليك طمنى عليك ) وقعدت مستنيه الرد والدقايق تمر عليها ساعات فأجاه لقت رساله جاتلها عالموبايل ( لو سمحتى طول مانا برا ياريت متزعجنيش بمكلماتك الكتير دى مش هيبقى برا وفى البيت قرف )
اتصدمت وقرت الرساله مره واتنين وتلاته مش مصدقه اللى هيا شيفاهـ نزلت دمعه من عنيها غصب عنها هو للدرجادى كارهنى اكيد دا مش احمد الحنين الى عوضنى عن الدنيا كلها اكيد فى حاجه غلط مش ممكن دى تكون الحقيقه مش معقول
حست ان الدنيا ظلمه فى عينها ومش عارفه تعمل ايه حاسه انها جوا علبه ضيقه اوى ومخنوقه قعدت تعيط وتدعى ربنا يديها القوه
عدت ساعات طويله والشمس راحت وبقت الساعه 9 بليل واحمد لسه مرجعش جهزت ليلى الغدا من زمان ومستنياه يرجع علشان يتغدوا سوا وتحاول تقربه ليها فضلت مستنيه لحد الساعه بقت 10 كان نفسها تتصل بيه تعرف هو فين عالاقل خايفه وعايزه تطمن عليه بس خافت يرد عليها يشتمها وهى مش ناقصه تسمع كلام يوجعها اكتر وفاجاه
نكمل الخلقة الجاية
اكمل ولا لا

شارك اصدقائك الان .. رابط الموضوع للنسخ
http://www.moolnt.com/vb/showthread.php?s=b0ae904a7d29be25dd1b24c5f9ad4986&t=29966
الموضوع: الحلقة الثانية من قصة غلطة حب حلقات منفردة الرد على الموضوع
اسم العضو الخاص بك:
للعلم - لكونك زائر - بعد كتابة ردك والضغط علي زر "اعتمد المشاركة" بالأسفل
سيتم انتقالك لصفحه اخري للرد علي السؤال العشوائي
-:(اسعدنا ردك وتفاعلك):-

مواقع النشر
أضف تعليق لك من خلال الفيس بوك