قديم 08-31-2015, 07:30 AM
هدهد محمد هدهد محمد غير متواجد حالياً
مشرفة عامة

الوظيفة: مشرفة المنتدي
هدهد محمد is on a distinguished road
افتراضي الحلقة الاولى من قصة غلطة حب حلقات منفردة

الحلقة الاولى من قصة غلطة حب حلقات منفردة

قصه ( غلطه حب )
الحلقه الاولي
.
.
.
وقفت ليلى قدام المرايه بعد ملبست فستان الفرح يتاعها وخلصت ماكياجها ومستنيه احمد يجى ياخدها علشان يروحوا القاعه بصت لنفسها مبسوطه وفرحاااانه وبينها وبين نفسها تقول ياااه اخيرا اليوم دا جه ( اعرف احمد من 7 سنين اتعرفت عليه فى اولي كليه كنا فى كليه تجارة سوا مع بعض ماكنش ليا صحاب كتير علشان انا شخصيه مش اجتماعيه اوى واتعرفت عليه بالصدفه فى محاضره اقتصاد كان بيسالى على حاجات مش فاهمها وكنت تلقائيه جدا معاه وشرحتله كل حاجه مش فاهمها واديتله ورق كنت ملخصاه وقولتله يذاكر منه علشان يلحق يلم الماده قبل الميد تيرم شكرنى جدا وانا قولتله وقتها العفو على ايه احنا زمايل لو احتجت اى حاجه قولى
ومع الوقت كنت بشوفه كل يوم فى المحاضرات وبنسلم على بعض من بعيد لبعيد ياما نشاور لبعض او ابصله ويبصلى ونضحك
وفى مره كنت طالعه من المحاضره ومعايا صحبتى الانتيم شروق كانت صحبتى من الاعدادى والقدر رمانا فى نفس الكليه مع بعض لقيت احمد لقيت احمد بيننادى عليا وبيقولى
احمد : ياانسه لو سمحتى
ليلى بصيتله مستغربه وردت : ايوه فى اى
احمد : انا اسف بس انا حتى معرفش اسمك ايه
ليلى ضجكت : تصدق وانا كمان ماعرفش اسمك اي
احمد : انا اسمى احمد
ليلى : وانا ليلى
احمد : اسمك حلو اوي علي فكره
ليلي : شكرا يا احمد دا من ذوقك
احمد : العفو انا بس لو مش مش يضايقك كنت عايز رقم تيلفونك
اتفاجئت اوى بطلبه وفى نفس الوقت فرحت وماعرفش ليه وسالته
ليلى : انت عايز رقمى ليه
احمد : انا مسافر اسبوعين القاهره رايح اخلص شويه مشواير وهرجع تانى اسكندريه عارفه كمان اسبوعين و4 ايام هيبتدى الميد تيرم وانا مش هحلق الم الحاجه وعندى صحابى زى مانتى شايفه فاشله وضحك
رديت وانا متردده : قولتله ماعنديش مشكله لو هتتصل تسال على اى حاجه فى الدراسه بس بعد اذنك بلاش تتصل بيا فى اوقات متاخره
احمد بفرحه : لالالالا خالص بقى اتصل بيكى الصبح شكرا اوى ليكى ياليلى مش عارف اقولك ايه
ليلى : العفو بس انت شد حيلك وياريت تاخد الموضوع بجد شويه
احمد : اكيد ان شاء الله مش هعطلك اكتر من كده علشان واضح ان صحبتك اتخنقت متى
ليلى : ههههه لا خالص ولا يهمك عن اذنك
احمد : ياليلى انتى هتمشى قبل متدينى الرقم اهو
وسجل رقمى فعلا ورجعت البيت كنت فرحانه وخايفه فى نفس الوقت فرحانه ان انا حاسه باهتمام من ناحيته ومرتحاله ماعرفش ليه وخايفه لـ يكون الموضوع بالنسبه له مصلحه وخلاص ... طب وانا محيره نفسى ليه وحتى لو مصلحه هو فارق معايا ايه
وبعدها بيومين اتصل بيا الظهر كانت الساعه 12 ونص كنت لسه صاحيه من النوم رديت عليه
ليلى : الو .. ازيك يا احمد عامل ايه
احمد : انا بخير الحمد لله انتى عامله ايه اسف لو صحيتك
ليلى : لا عادى خالص انا كده كنت نازله كمانم شويه علشان محاضره الماليه
احمد : تمام انا بس كنت عايز اقولك لو ينفع لما ترجعى من الكليه تكلمينى وتشرحيلى حاجات مش فاهمهم
ليلى : اوك مافيش مشاكل ان شاء الله عن اذنك دلوقتى علشان عايزه اقوم افطر علشان الحق البس وانزل ولما ارجع هكلمك
احمد : اوك خلى بالك من نفسك وانتى نازله ومستنكى لما ترجعى
روحت الكليه وطول النهار نفسى المحاضرات تخلص علشان ارجع واكلم احمد وواسمع صوته تانى .... واول ماخلصت المحاضره حسيت ان جالى الفرج واخيرا هروح لقيت شروق بتقوولى
شروق : ايه يابنتى فى ايييه هطيرى علشان تروحى وراكى حاجه مهمه اوى كده عايزه ترجعليها
ليلى : ابدا ياشروق مرهقه جدا ونفسى ارجع انام
شروق : احمد كلمك
ليلى : اشمعنا يعنى
شروق : لا اصل مش عارفه حاسه ان موضوع انه ياخد الرقم علشان تشرحيله مدا حوار علشان يبقى فى مجال كلام مابينكم
ليلى : لالالا مافتكرش هو فعلا عايزنى اشرحله اصلها مش اول مره يابنتى
شروق : مش اول مره ايه ... الله الله بقت ليلى تخبى عن شروق ماشى اعم
ليلى : لا ياشروق امنا مش عايزه ابدا شغل نفسى بالمواضيع دى انا عايزه اخلص ورجع لاهلى فى السعوديه مش معقول هنقل على عمتى اكتر من كده وانا لو انشغلت بحوار احمد واديته اكبر من حجمه يبقى مش هعرف اركز وهيضيع كل مجهودى واللى خطتتله
شروق : خططتى اى ومجهود ايه انتى ليه محسسانى انك عامله خطه علشانم تروحى تحررى فلسطين عموما يافالحه الموضوع مش بمزاجك لو قلبك طب زى ماطبيت انا مع محمود هتنسى كل كلامك دا
ليلى : ياستى انتى خلاص عملتينا هنحب بعض انتى سابقه الاحداث ليه
شروق : مش سابقه بس بكره نشوف انا وانتى هنروح من بعضنا فين و(ضحكت)
رجعت البيت وكلمت احمد وقولتله انا جاهزه اهو اشرحلك اللى انت عايزه لقيت صوته متغير .. سألته
ليلى : مالك يااحمد حاسه ان فى حاجه متغيره فى صوتك انت مضايق ولا تعبان ولا مالكش نفس اشرحلك حاجه دلوقتى
احمد : لا ياليلى مافيش مخنوق بس شويه
(اترددت اساله ماله علشان مميفكرش انى مهتميه بيه بس قولت واى يعنى هساله وخلاص )
ليلى : طب مالك يااحمد احكيلى ايه اللى مضايقك مش جايز اقدر اساعدك او اطلعلك من المود دا
احمد : ياريت ياليلى بس للاسف اانا عايش فى المرار دا بقالى كتير ابويا واحد مستهتر واخويا بتاع ممصلحته وطماع وامى كل همها نفسها وماحدش بيفكر فيا ولا فى مستقبلى طالع عينى
ليلى : طب اهدى اهدى وفهمنى فى ايه
احمد : الموضوع طويل اوى ياليلى وانا مش عايز اعطلك اكتر من كده واشغلك بمواضيعى
ليلى : لا بالعكس انا جايه اسمعك لو مش مضايقك
وحكالى حكايته واتقربنا جدا لبعض وبقى بيحككيلى كل حاجه وانا بقيت تلقائى بحكيله كل حاجه وفـ مره اتصل بيا
كان منهار جدا
ليلى : ايه يااحمد فى ايه مالك خضيتنى عليك
احمد : انا تعبان اوى ياليلى (بعيط)
ليلى : فى ايه يااحمد انا اول مره اشوفك فى الحاله دى
احمد : انا مش عارف اتصرف ازاى انا يأست من حياتى مش معايا فلوس ولا عارف اشتغل ولا عارف اعيش مع الناس الانانيه الى معايا فى البيت دول انا نفسى بجد اموت يمكن ارتاح
ليلى : بعد الشر عنك يااحمد لو انت حصلك حاجه انا هعمل اى من غيرك
(سكت مصدومه من رد فعلى انا ازاى اقوله كده )
احمد : ايه دا اتى قولتى ايه تانى كده
ليلى : مقولتش حاجه
احمد : لا قولتى انك هتعملى ايه من غيرى
ليلى : طب مانت سمعت اهو ايه لزمه الاحراج يعنى
احمد : واحراج ليه يعنى مانا كمان مبقتش اقدر استغنى عنك وبقيتى اقرب حد ليا والوحيده اللى واقفه جنبى واللى لما بحتاجلها بتساعدنى فى كل حاجه حتى الفلوس
ليلى : بس ماتقولش كده مانا لو احتجت حاجه اكيد انت مش هتتاخر عنى يا احمد
احمد : انا عايزه اقولك حاجه ياليلى نفسى اقولهالك من زمان
( ولقيت قلبى بيدق جامد وخايفه ومتوقعه )
ليلى : عايزه تقول ايه يااحمد
انا بحبك ياليلي
.....................................
احمد : ايه سكتى ليه انتى زعلتى
ليلى : لا بس مش عارفه اقولك ايه
احمد : لو اضايقتى اعتبرى انى ماقولتش حاجه بس بلا اخسرك حتى كصديقه
ليلى : انا بحبك يااحمد وبحبك اوى انت الوحيد اللى عوضنى غياب بقيت معايا فى كل خاجه وتسال عنى
احمد : اخيرااااااااا سمعتها منك تصدقى بالله انا بقيت اسعد واحد فى الدنيا ان احساسى بيكى مطلغش غلط واخيرا اتاكدت انك بتحبينى زى مابحبك
-_-__________________________-_-
ايه رايكو؟فى القصه ؟ اكمل ولا لا ؟

شارك اصدقائك الان .. رابط الموضوع للنسخ
http://www.moolnt.com/vb/showthread.php?s=a8cde6696daa864690f823685b84bd9e&t=29965
الموضوع: الحلقة الاولى من قصة غلطة حب حلقات منفردة الرد على الموضوع
اسم العضو الخاص بك:
للعلم - لكونك زائر - بعد كتابة ردك والضغط علي زر "اعتمد المشاركة" بالأسفل
سيتم انتقالك لصفحه اخري للرد علي السؤال العشوائي
-:(اسعدنا ردك وتفاعلك):-

مواقع النشر
أضف تعليق لك من خلال الفيس بوك