قديم 08-31-2015, 02:26 AM
هدهد محمد هدهد محمد غير متواجد حالياً
مشرفة عامة

الوظيفة: مشرفة المنتدي
هدهد محمد is on a distinguished road
افتراضي جمع بينهما القدر الحلقة الاخيرة

جمع بينهما القدر الحلقة الاخيرة

الحقة العاشرة والاخيرة :جمع بينهما القدر
عرفنا ان عبير كل اصحابها واهلها بيخوفوها ان اسلام مش هيجي يتقدملها
عبير مش كانت خايفة من كدة كانت خايفة من انها تكون ظلمت عريسها ‏‎smile‎‏ رمز تعبيري
قررت عبير تسيب عريسها بس حصلت ششوية حاجات كدة
عبير لسة علي علاقة بمريم |-O
اسلام حالف انها تقطع علاقتها بالبنت دي لو عرف انهم لسة غلي علاقة ببعض هيزعل من عبير جدا
قررت عبير تقولو وتصارحة وفي يوم كان اسلام في شغلة استغلت عبير الفرصة عشان تقولو وقالتة اسلام عايزة اصارحك بشوية حاجات
اسلام قلق جدا لانة متعود ان عبير بنتة وانو هو اللي مربيها واستحالة تخبي عنة حاجة.😰
قالتلة انا لسة بكلم مريم يا اسلام لانها كانت بتحبك حب مايتوصفش صعبت غليا قولت هقف جنبها لحد ما تنساك
رد اسلام لية يا عبير بتعملي كل دة من ورايا عبير كلها شهر وهتبقي خطبتي ‏‎wink‎‏ رمز تعبيري وبعدها مراتي انتي عمرك ما خبيتي عليا حاجة
دمعت عبير وقالت انا بغير عليك منها يا اسلام لما كل مرة تسال عنك وعن صحتك كنت بغير
قالها انتي غيرها يا عبير صدقيني
قالتلة.مصدقاك لان هي نفسها بتقول انك كنت بتعاملها وحش ‏‎smile‎‏ رمز تعبيري وقالت انك حبيتني يا اسلام بحد
فاضل ان عبير تسيب عريسها جة رمضان وعريس عبير جايلها زيارة قررت تقعد مع والدها
قعدت عبير مع باباها وقالتو بابا انا هتعب في العيشة مع عريسي
رد ابوها قالها بهدوء خلاص مش هغصبك اكتر من كدة انا كنت بقولك انو كويس بس طلما انتي مش مرتاحة خلاص ‏‎smile‎‏ رمز تعبيري
انا هتحرج اقولو تعالي خود حاجتك قوليلو كل شي نصيب ‏‎smile‎‏ رمز تعبيري
اتصلت عبير بعريسها قالتلو انت شخص الف بنت تتمناك وخطوبتي ليك من الاول غلط اتمنى انك تسامحتي لاني مش اخداك برضاك وانا بدعيلك في صلواتي ربنا يرزقك بابنت الحلال ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري
قالها حاجتي انا مش عايزاها وفجاة والدة اتصل بوالد عبير عشان يعزمة في رمضان هو وعبير
فجاة والد عبير قالة كل شي نصيب وعريس عبير زعلان جدا ان عبير مش حباة
وفجاة في يوم رمضان لقت عبير الباب بيخبط فتخت اختها لقتة عريس عبير ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري
مربي دقنة وحزين جدا قعد مع والد والدة عبير وبيسالهم غلي عبير طبعا عبير سامعة ورفضت تطلع عشان مش بتعلق بيها اكتر من كدة وهي عارفة يعني اية حب عدي ثلاثة ساعات ولسة عريسها مستني عبير تطلع يتكلم معاها طلعت عبير بعد ضغطت
قعدت معاة وقالها انا عايزك وبحبك قالتلو صدقني انت تستاهل بنت تحبك بجد فانا مش هقدر اتاقلم علي العيشة وانا بظلمك معايا هفضل اظلمك وهظلم نفسي كدة احسن وربنا يكرمك رد قالها عبير انا مش هسيبك ودمعت عينة جامد
دعتلة عبير ربنا يكرمة ويسامح اهلها ان هما اللي غصبوها
فضل عريس عبير قاعد من 2 الظهر ل11 بالليل وعبير قاعدة مش عارفة تقول حاجة.اكتر من اللي قالتلة
دخل والدها وقالهم اية يا جماعة كدة متفقين وسايبين بعض بالتراضي
عبير سكتت راح عريسها نادا عليها وقالها عايز اتكلم معاكي في البلكونة قالها انا بحبك فكري تاني قالتلو هرجع هظلمك معايا سكت وقالها كنت فاكر انك مش هتغذليني في بيتك ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري
دمعت عبير يا ترا هي كدة اخدة القرار الصحيح ولا لا
اخد عريسها حاجتة ومشي واخد رقم بنت خالتها يفضل علي تواصل بيعا عشان يرجع لعبير
كلمت اسلام وقولتلو انا سبت خطيبي وياترا انت هتصدق في وعدك ليا
قالها قولي والله مش مصدق انا بحبك اوووي يا عبير ونفسي تكوني مراتي هيعدي رمضان وهكلمك اهلي علي طول
وصدق اسلام واول يوم العيد الصغير كلم والدتة وقالها عايز اخطب عبير قالتلو اديها رقمي نتعرف علي بعض اكتر ‏‎smile‎‏ رمز تعبيري
وكلمتها عبير وقالتها ان شاءالله نيجي نتقدم فريب
اتفقو علي كل حاجة وبعد العيد بأسبوع وصلو اهلة يشوفو عبير اعجبو بيها وباهلها واتفقوا علي معاد الخطوبة
وكل يوم اسلام وعبير بيزيد محبتهم لبعض
كدة انتهت جمع بينهما القدر اعتقد عبير شافت المر زي ما بيقولو القصة دي حقيقية وحصلت بجد
عايزة ارائكم
ارائكم تهمني

شارك اصدقائك الان .. رابط الموضوع للنسخ
http://www.moolnt.com/vb/showthread.php?s=9d8298c659ea1606adadaf79f0c3cbe5&t=29954
الموضوع: جمع بينهما القدر الحلقة الاخيرة الرد على الموضوع
اسم العضو الخاص بك:
للعلم - لكونك زائر - بعد كتابة ردك والضغط علي زر "اعتمد المشاركة" بالأسفل
سيتم انتقالك لصفحه اخري للرد علي السؤال العشوائي
-:(اسعدنا ردك وتفاعلك):-

مواقع النشر
أضف تعليق لك من خلال الفيس بوك