إضافة رد
  #1  
قديم 08-31-2015, 02:24 AM
هدهد محمد هدهد محمد غير متواجد حالياً
مشرفة عامة
 
تاريخ التسجيل: Jul 2015
المشاركات: 634
بمعدل: 0.73 يوميا
الإقامة: القاهرة
الوظيفة: مشرفة المنتدي
التقييم: 10
هدهد محمد is on a distinguished road
افتراضي جمع بينهما القدر الحلقة الثامنة

جمع بينهما القدر الحلقة الثامنة

الحلقة الثامنة: جمع بينهما القدر
عرفنا ان عبير قفلت المكالمة في الخلقة اللي فاتت
حلقة النهاردة صعبة جدا علي عبير
عدت الايام ودارت وجة عيد ميلاد اسلام وهو مسافر وطبعا اول عيد ميلاد بين اسلام وعبير
وطبعا اسلام وعبير مش كانو بيتكلمو كتير
وقالت عبير انها هتعمل مفجاة لاسلام بوست علي الفيس ‏‎wink‎‏ رمز تعبيري لعيد ميلادة
وفعلا عملتلة بوست كل سنة وانت معايا يا اسلام وحشتني وامتي هترجع وياترا هكون من نصيبك ولا لا انا تعبانة من غيرك ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري
طبعا اسلام فرح البوست دة ولكن فجاة لقت عبير بنت بعتلها ادد ع صفحتها ع الفيس وعبير مش بتضيف اي حد
دخلت عبير ع صفحة البنت دي لقتها من نفس بلد اسلام قلقت عبير اووووي ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري
ولكن قعدت تصبر نفسها وتقول ممكن عادي بعتالي عادي
عدي يوم وعبير ماقلتش لاسلام ان في بنت بعتهلها ادد من نفس بلدة وقفلت عبير الفيس خوفا من البنت دي وقلتقت انها تخسر اسلام
لكن في يوم قاعدة مخنوقة قالت تفتح فيس فتحت لقت البنت دي بعتلها رسالة بتقولها اقبلي اضافتي انا عايزاكي فس موضوع مهم
عيطت عبير اوووي |-O
وقفلت الفيس ورجعت فتحت بعدها بساعتين لقت البنت بعتلها علامة استفهام ردت عبير ع البنت قالتلها نعم حضرتك عاوزاني في اية
قالتلها طيب نتعرف الاول
قالتلها انا اسمي عبير 20 سنة من البلد الفلانية
قالتلها وانا مريم 25 سنة
عبير اية دة يعتبر نفس سن اسلام
عبير قلبها دق دق دق ‏‎angel‎‏ رمز تعبيري
وقالتلها اعلا بيكي
ردت مريم وقالت انتي مرتبطة
فقلقت عبير قالتلها لا انا مخطوبة
فتلتلها لمين
عبير اعتقد مافيش واحدة لسة متعرفة ع واحدة ع الفيس بتسالها الاسئلة دي
قالتلها طيب ازاي مخطوبة وازاي كاتبة بوست لاسلام انك نفسك تلبسي دبلتة دي خيانة لخطيبك
وقتها اتاكدت عبير من اللي كانت خايفة منة ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري
ان اسلام لية علاقة بمريم دي
وسالتها عبير وانتي تعرفي اسلام منين
قالتلها اعرفة من خمس سنين وعشرة عمر احنا
قبل المحادثة دي كان اسلام مكلم عبير وكانت عادية معاة وكانو كويسين
قعدت عبير علي رجليها في الارض وحطت ايديها علي قلبها وباصة في الحيطة وبتقولو لية عملت كدة فيا يا اسلام دة انا حبيتك وانت حلفتلي انك بتحبني بجد
وقررت عبير نكلم اسلام تواجهة
اتصلت وهي بتعيط وهي متعودة عياطها بيفرق مع اسلام كلمتة قالتلو في بنت كلمتني اسمها مريم وبتقول انها تعرفك من خمس سنين
سكت اسلام خالص
وعيطت عبير وقولتلو لية خلتني احبك وانت بتحب غيري مش كفاية دوقت الذل عشانك
رد اسلام عليها وقالها مش تسمعي للبنت ذي
قالتلة عبير لية انا لازم افهم الحقيقة
وقررت تكلم مريم تفهم منها اية علاقتهم ببعض
وقالتلها مريم كل حاجة بصراحة قالتلها
(متغير معاها الفترة دي جدا ونها تعرفو من خمس سنوات والمفروض انو هيخطبها بعد ما يكون نفسة)
سالتها عبير حبة اسالة
عبير:مريم هو مامتة كانت عارفة بعلاقتك بية
مريم: لا عمرو ما قال لاهلة عليا
عبير: طيب هو كان بيحبك
مريم: كان اوقات كتير يقولي خلينا اخوات احسن اسالة لية يقولي عشان مش هنكون لبعض
عبير: مريم انتي عارفة كل حاجة عنة مرتبة سفرة كل دة
مريم: ايوة اعرف كل حاجة بس هو عمرو ما عاملني بحنية ولا كان بيثبتلي اني اهمة وكلمتة اول يوم لية برة مصر
عبير: اول يوم ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري
وعيطت ‏‎gasp‎‏ رمز تعبيري
عبير: طيب يا مريم علي حسب كلامك انو مش حبك طيب لية فضلتي معاة وكنتي بترجعي
مريم: علشان عو اول واحد في حياتي ولما كان بيقولي خلينا اخوات ارد واعيط ويرجغلي تاني
كل دة مش كان بيحصل مع عبير لانو اهلة عارفين بعبير وكان بتعامل عبير غير كدة خالص
بس بردة عبير مش مسمحاة انو لسة علي علاقة بيها ختي لو صداقة علي عبير وعبير مش تعرف حاجة بالعلاقة دي
اسلام بقي فضل اسبوع مش يتنام خايف من رد فعل عبير انها تسيبة
بكاء عبير ماكنش حد بيسمعة ولا تقدر تقولة مخطوبة ماتقدرش حتي تتكلم مع امها
في نفس الوقت بعت اسلام لمريم رسالة
نص الرسالة
(ابعدي يا مريم عن عبير لانها اول بنت احبها في حياتي ابعدي عنها لاني هخطبها ابعدي عنها لانك مش هتخسريني عبير ولو حصل وكلمتيها مش عارف هعمل فيكي اية)
الرسالة دي مريم بعتتها لعبير
كانت عبير من كتر حب مريم لاسلام صعبت علي عبير اوووي وقررت تقف جنبها وتساعدها تنساة
بس عبير محتارة هتعمل اية مع اسلام
عبير كل ما تكلم اسلام وتتعاتب معاة هو ساكت
وفي يوم بتكلمة صوت وهو مش بيرد عليها
عيطت عبير جامد وحطت ايديها علي قلبها وقالت انا نفسي اموت
في نفس الوقت كتبلها اسلام رسالة علي الفيس
انا كنت مكسوف منك اوي يا عبير بس والله عمري ما حبيت غيرك ولا هحب غيرك سامحيني انا غلطت في حقك عبير درجة حرارتها مرتفعة جدا
واسلام عندة شغل لازم ينام بدري قرر اسلام انو يقعد مع عبير ويرتبو لحياتهم الجديدة ويحطو قوانين لحياتهم
كانت عبير زعلانة من اسلام جدا بس قالت هنتعاتب في المكالمة دي ولو في اي حاجة انا مخبياها علية هقولهالة ولو هو في حاجة مخبيها يقولهالي
نكمل الحلقة الجاية
الحلقة دي اصعب فترة علي عبير ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري
عايزة رايئكم

شارك اصدقائك الان .. رابط الموضوع للنسخ
http://www.moolnt.com/vb/showthread.php?s=c11c8d97f8c7b3bf0e4ba8f2d6c89138&t=29952
رد مع اقتباس
إضافة رد
الموضوع: جمع بينهما القدر الحلقة الثامنة الرد على الموضوع
اسم العضو الخاص بك:
للعلم - لكونك زائر - بعد كتابة ردك والضغط علي زر "اعتمد المشاركة" بالأسفل
سيتم انتقالك لصفحه اخري للرد علي السؤال العشوائي
-:(اسعدنا ردك وتفاعلك):-

مواقع النشر
أضف تعليق لك من خلال الفيس بوك

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

ضوابط المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع


الساعة الآن 04:39 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.