إضافة رد
  #1  
قديم 08-31-2015, 02:23 AM
هدهد محمد هدهد محمد غير متواجد حالياً
مشرفة عامة
 
تاريخ التسجيل: Jul 2015
المشاركات: 634
بمعدل: 0.73 يوميا
الإقامة: القاهرة
الوظيفة: مشرفة المنتدي
التقييم: 10
هدهد محمد is on a distinguished road
افتراضي جمع بينهما القدر الحلقة السابعة

جمع بينهما القدر الحلقة السابعة

الحلقة السابعة: جمع بينهما القدر
عرفنا في الحلقة اللي فاتت ان عبير اتخطبت ورفضت تتعشي مع خطبها
مشي خطبها راح بات مع جوز بنت خالتها طبعا عشان المفروض يجلها الصبح وهو مش من نفس بلدها
نامت عبير حزينة انها لابسة دبلة واحد تاني غير اسلام وقلعتها وقالت لاهلها انها واسعة عليها وهتقع
والصبح صحو عبير الساعة 10 الصبح اصل خطبها جة ومستنيها ‏‎smile‎‏ رمز تعبيري
اتنرفزت عبير جدا جدا وقالت مش هطلع
واهلها بيحاولو معاها تطلع وترفع النقاب ‏‎smile‎‏ رمز تعبيري
رفضت عبير وطلعت بنقابها قعد معاها خطبها من الساعة 11 صباحا لحد 9 بالليل وطبعا عبير بتقول امتي يمشي ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري
طول قاعدتها باصة في الحيطة وبتفكر قي اسلام وفجاة.؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
بيكلمها بتقولو ايوة انا معاك يا اسلام |-O
استغرب خطبها وسالها مين اسلام قالتلو انا عايزة اكلمك في موضوع وعارفة انك هتقدرني
لو بنت اتغضب عليها تتخطب وهي عايزة واحد تعمل اية
رد عريسها قال والتاني لية مش جة.خطبها
طبعا مش متوقع انها هي البت دي لانو سائل ع اخلاقها وعلي ادبها وتدينها
قالتلو هو سافر بس اتخطبت ومازالت بتحبة ومش قادرة تنساة
قالها خلاص تكلم خطبها براحة وتصارحة وهو يبعد او يطلع العيب فية
قالتلو عبير طيب لو قال لوالدها
قالها لا يبقي مش كويس
فرحت عبير انها تقولو ولكن شافت ابوها وامها راضين بية وان الموضوع مش سهل تقولو دلوقتي حاجة زي كدة فقالت تاجل الموضوع شوية ‏‎smile‎‏ رمز تعبيري
كل الفترة دي وعبير واسلام علاقتهم فيها اضطراب عشان هي صعبة ع اسلام ان عبير لابسة دبلة واحد تاني غيرة
وعبير صعبة عليها عشان بتسمع كلام واتهامات ع اسلام وهو مش كدة وكل ما تسمع كلمة من حد من اهلها تقفل ع نفسها الباب وتعيط زي العيال الصغيرين ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري
دارت الايام ومامت عريسها تتصل بيها وهي مش عايزة ترد عشان ماتسمعش كلام هي مش قبلاة
(مرات ابني واعقبال ما تيجي بيتك وكل الكلام دة كان بينرفز عبير)
نفسيت العبير في الارض طول الفترة دي ماتكلمش حد خالص ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري
قاعدة ع طول وحيدة وسرحانة
وبتروح امتحانات في جامعتها مش عارفة عي بتحل ازاي وتعيط طول الليل
ماهو بردة.عريسها مالهوش ذنب في.كل دة واسلام بردة صعبان غليها
وكانت عبير كل ما تفتكر انها ممكن تكون مراتة تعيط بالدموع فكررت تمسك ع عريسها غلطة عشان تعرف تسيبة ‏‎smile‎‏ رمز تعبيري
واول غلطة للعريس دة بيقولها هسافر شغلي شهر واجي عشر ايام هتنزلي لامي من الصبح تخدميها ونطلعي بالليل ع النوم والعشر ايام اجازتي بردة هننزل انا وانتي وتطلع اخر الليل وطبعا عبير مش عجبها الاسلوب وكمان عايزة حجة.تسيبة |-O
فردت عبير قالت انا عشت عيشة مرفهة هنزل لوالدتك بعد العصر انا مش شرط عليا اخدم كل دة عايزة تبرر لامها وابوها سبب انها تسيبة
رد عريسها قالها انا امي ماحدش هيعطف عليها طول مانا عايش انتي للاسف دورتي ع راحتك بس يا عبير اما راحت امي لا
استغلت عبير الفرصة وراحت قالت لمامتها وكانو خلانها موجودين وعماتهاا قالتهم عايز يشغلني عند والدتة وكانت الصاعقة
ردو كلهم قالو واية.يعني ايوة تشتغلي دة واجب عليكي
ردت عبير قالت مش واجب ولا عمرة هيكون واجب
انا عايزة اسيبة
والد عبير مس هتسيبة طلما مافيش سبب
قولتلة ودة اكبر سبب اني هخدم والدتة غصب عني وعيطت عبير جامد
وقررت تشوف حاجة تانية.او عيب فية عشان تسيبة
وفي يوم بيقولها انتي ناقصلك كام سنة في الكلية ردت قالتلو سنتين وفي سنة هاخدها لاني ماجلة مواد
رد عريسها قالها انا جاي وعارف انك ناقصلك سنتين هتقضي سنة غي بيت والدك وسنة عندي اكتر من سنة مش هدفع حاجة قالتلو خلاص يبقي كل واحد في حالة
رد قالها بدل ما تقوليلي اقعد من الجامعة عشان جوزي في بنات بتضحي بجماعتهم عشان اجوازهم
ردت عبير وقالت بضحكة مستغربة
لا انا تعليمي فس كفة وجوازي فس كفة ونعليمي هعملة وراحت قالت كلمة استغربلها عريسها قالت
(فعلا الحب حلو واحد هامة مصلحتي وكنت اقولو اسيب الكلية كان يقولي بنتي تكمل كلية ع اسلام طبعا زي ما عرفنا فس الحلقات اللي فاتت وناس عايزاني اسيب الكلية عشان جواز)
وقفلت عبير المكالمة
نكمل الحلقة الجاية الحلقة الجاية اكتر حلقة هتهز عبير اهم وجع لعبير هكتبها وهنشرها وياريت اسمع رايكم في الخلقة دي

شارك اصدقائك الان .. رابط الموضوع للنسخ
http://www.moolnt.com/vb/showthread.php?s=239125b24830c7c7b525125694e9a132&t=29951
رد مع اقتباس
إضافة رد
الموضوع: جمع بينهما القدر الحلقة السابعة الرد على الموضوع
اسم العضو الخاص بك:
للعلم - لكونك زائر - بعد كتابة ردك والضغط علي زر "اعتمد المشاركة" بالأسفل
سيتم انتقالك لصفحه اخري للرد علي السؤال العشوائي
-:(اسعدنا ردك وتفاعلك):-

مواقع النشر
أضف تعليق لك من خلال الفيس بوك

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

ضوابط المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع


الساعة الآن 08:34 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.