إضافة رد
  #1  
قديم 08-26-2015, 04:38 PM
هدهد محمد هدهد محمد غير متواجد حالياً
مشرفة عامة
 
تاريخ التسجيل: Jul 2015
المشاركات: 634
بمعدل: 0.73 يوميا
الإقامة: القاهرة
الوظيفة: مشرفة المنتدي
التقييم: 10
هدهد محمد is on a distinguished road
افتراضي جمع بينهما القدر الحلقة الرابعة

جمع بينهما القدر الحلقة الرابعة

الحلقة الرابعة :جمع القدر بينهما
عرفنا ان عبير قررت تعمل لاسلام بلوك وبالفعل عملت عبير لاسلام بلوك وبعد يومين فكت الحذر
في للخناقة دي قعدو 10 ايام مش بيكلمة بعض نهائي
هو كان بيعتبرها ملزمة منة وبيبعتلها مصروفها كل شهر
وبعد للخناقة دي اتصلت غلية في يوم بتقولو فلوسك هتوصلك
كان اسلام ساكت يمكن وحشو صوت عبير smile emoticon
قفلت العبير المكالمة اللي هي عاملة حجتها الفلوس عشان تسمع صوت اسلام
عدا اسبوع وهما ما يعرفوش عن بعض حاجة واللي مزعل عبير انة بيجهز ورقة وقرب ع السفر
وفي يوم صديقة عبير صاحب جوزها عايز عبير شافها عند ضدقتها عجبتة بنقابها قال يتقدملها فتحت صديقة غبير في الموضوع وبالطبع رفضت عبير وبشدة
صديقة عبير مريم
اخدت رقم تليفون والدة عبير وطبعا والدة عبير كانت عارفة ان بيتها بتحب اسلام
كلمت مريم مامت عبير ان في عريس جاي لعبير مواصفاتة كذا كذا في الاول مامت عبير رفضت وقالتلها هي اللي هتعيش وطبعا عشان مامت عبير زي اس ام خايفة ع بنتها قولتلها خلاص يجي ونشوف والدها هيقول اية كل دة وعبير بتفكر في اسلام
بسرعة وبدون تردد مسكت عبير الموبايل واتصلت باسلام
عبير: اسلام الحقني متقدملي عريس (بعياط)
اسلام ساكت
عبير: هتسبني يجوةوني
اسلام ؛لا طبعا
اتكلمت عبير مع مامتها قبلها بلغتها مامتها ان اسلام لو شاريها هيجي يخطبها بدلة بس قبل ما يسافر
فعلا قالت عبير لسلام في المكالمة تعالي اتقدملي لو بدبلة
طبعا اسلام مزنوف في تخليص اوراق السفر ويادوب الفلوس اللي معاة تكمل بقيت ورقة
رد اسلام ع عبير وقالها انا مش عارف حتي اتصرف في فلوس واجي اتقدم
خافت عبير يكون اسلام فعلا بيتهرب وجة الوقت اللي يسبها فية
فضلت تعبط
عدا يومين والعريس التاني جاي يشوفها
واسلام خلاص يادوب فاضل ع طايرتة اسبوع
كلم اسلام عبير وبلغها انو هيخطبها بعد شهرين من سفرة برة وانو هينزلها شبكتها بعد الشهرين دول بس يسافر smile emoticon
طبعا عشان عبير بتتعلق باي خيط يوصلها ان اسلام بيحبها وافقت
وفضلو كويسين لكن الالم gasp emoticon
عبير :اسلام والعريس اللي متقدملي
اسلام:ارفضي اوعي تضيعي مني
عبير: بابا مصمم علية
اسلام: هو جاي امتي
عبير: بعد يومين
عدو اليومين واسلام وعبير في قلق
جة العريس وشاف عبير شاف وشها اعجب بيها جدا ولسوء الحظ والد عبير حبة جدا واتفقو من اول مقابلة علي الخطوبة
طبعا بتوصف عبير احساسها بتقول كانت امنيتي ان يكون قاعد مكانة اسلام
طول القاعدة وانا دموعي ع خدي ياترا هو بيحبني زي مانا بحبة
مشي العريس لقت اسلام مكلمها كتير ع موبايلها وطبعا كان بيجهز كل حاحة اسفرة frown emoticon
وجع لعبير من كل جانب اتصلت عبير علية وبتعبط بتقولو اهلي موافقين علية والخطوبة حدودها اتصدم اسلام وقفل المكالمة بسرعة
بيقول اسلام كنت بين نارين اسيب سفر برة واتقدملها عشان ماحدش ياخدها مني بس ازاي وسفر برة دة هو اللي هيخليني اتقدملها بسرعة بحبها واول مرة احب كدة وانا متاكد انها بردة هتفضل تحبني حتي لو اتخطبت
واتفق معاها انو هتكلم باباها يقولو يستني يخطبها بعد شهرين زي ما اسلام وعبير اتفقوا
ونظرا لان والد عبير حب عرسيها مش هيسمع للحد
كل دة فوق عبير هنكمل بقي الخلقة الجاية
جمع بينهما القدر الحلقة الرابعة

شارك اصدقائك الان .. رابط الموضوع للنسخ
http://www.moolnt.com/vb/showthread.php?s=411d8abe6352585258a64e92d5625867&t=29810
رد مع اقتباس
إضافة رد
الموضوع: جمع بينهما القدر الحلقة الرابعة الرد على الموضوع
اسم العضو الخاص بك:
للعلم - لكونك زائر - بعد كتابة ردك والضغط علي زر "اعتمد المشاركة" بالأسفل
سيتم انتقالك لصفحه اخري للرد علي السؤال العشوائي
-:(اسعدنا ردك وتفاعلك):-

مواقع النشر
أضف تعليق لك من خلال الفيس بوك

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

ضوابط المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع


الساعة الآن 05:38 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.