استفسر عن تجنيدك مع استفسارات المجندين وكل ما يتعلق باجراءات التجنيد - التجنيد والكليات العسكرية والشرطية

مواليد التجنيد, مواعيد التجنيد, اجراءات التجنيد, استفسار التجنيد, دفعة تجنيد, كشف طبي

قديم 09-17-2014, 11:19 PM   #611
غير مسجل
زائر مول نت
افتراضي الزقازيق

استفسر عن تجنيدك مع استفسارات المجندين وكل ما يتعلق باجراءات التجنيد

انا مواليد 1/10/1990
واخدت الشهاده واعتمدت في شهر 5
اروح اقدم امتى وايه الأوراق المطلوبه وهل اروح للقسم التابع ليه الأول ولا التجنيد الأول ..... وشكراً

شارك اصدقائك الان .. رابط الموضوع للنسخ
http://www.moolnt.com/vb/showthread.php?s=092f78a1d919105596a8be58ce347844&t=14346
قديم 09-18-2014, 05:34 AM   #612
ندى الورد
عضو مثالي
الصورة الرمزية ندى الورد
ندى الورد is on a distinguished road
افتراضي رد: استفسر عن تجنيدك مع استفسارات المجندين وكل ما يتعلق باجراءات التجنيد

السلام عليكم اخى

المفروض الاخ مول نت هو المختص بالرد عن الموضوعات دى علشان هو عندى خبره كبيره فيها واكبر واحد راح يفيدك

بس هو واحد اجازه 5 ايام للسفره والنهارده تانى يوم ليه خلاص هانت
وعن القريب راح تلاقيه رادد على حضرتك وزوار اخرين بنفس الموضوع

بس المهم المتابعة تابعك موضوعك راح تلاقى الرد
ندى الورد غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 09-18-2014, 09:03 PM   #613
lionman2002
عضو مشاركاته قليلة
lionman2002 is on a distinguished road
افتراضي رد: استفسر عن تجنيدك مع استفسارات المجندين وكل ما يتعلق باجراءات التجنيد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elperince7000 مشاهدة المشاركة
لو سمحت انا عايز رد مفصل ووافي عن استفسارى

انا خريج السنه دي والنتيجة معتمده قبل 1 اغسطس وانا مواليد 7/7/1990

1- دلوقتي انا معايا شهادة مؤقته اخذتها من الجامعة , وكنت مقدم نموذج 7 جند وانا في سنه تانيه بس لما اخذت الشهادة مدونيش نموذج ال 7 جند ارجعلهم تاني ولا اعمل ايه ؟؟؟؟

سؤال تاني :
2-هو انا اروح للجيش امتى يعني الناس بتقولي 10 و 11 يعني ايه 10 و 11 ؟؟ مفيش محدد يعني ولا ايه ؟؟؟؟

سؤال تالت :
3- الفيش الجنائي + الفيش العسكري اعملهم ازاى ؟

شكرا مقدما
انت هتقدم دفعه تانيه عادى بخصوص نموذج السبعه جند عادى روح مكتب التجنيد الى انت تابع ليه واطلب نموذج 7 جند معدل بى نص جنيه وقدمه مع الورق

هتقدم ورقك فى 10 علشان تعرف اليوم روح مكتب التجنيد الى انت تابع ليه برده واساله هتقدم امته هيقلك على يومك بالظبط

الفيش الجنائى هتعمله من المركز الى انت تابع ليه برده بى 15 ج روح يوم بدرى علشان الزحمه بس وبتتصور هناك مش محتاج صور الفيش العسكرى بقا بعد متقدم ورقك لمكتب التجنيد هيديلك الفيش العسكرى ويقلك روح اتفيش واختمه من المركز
من مواضيعي
lionman2002 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 09-18-2014, 09:12 PM   #614
lionman2002
عضو مشاركاته قليلة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed zeko مشاهدة المشاركة
السلام عليكم
انا عندى استفسار عاجل انا والدى متوفى وانا العائل لاخى الاصغر طالب فى كلية الطب اخدت تاجيل اول 3 سنوات وبعدين تاجيل ثانى 3 سنوات بردو والشهادة اللى معايا دلوقتى مكتوب فيه مؤجل كونه العائل لاخيه الاصغر طالب فى كلية الطب وعليه تقديم نفسه عند زوال السبب او بلوغه 29 سنة ايهما اكبر انا الشهر ده هتم 28 سنه طبعا وبعدها بيوم هكون دخلت ف 29 واخويا دلوقتى فى سنة الامتياز وطبعا مؤجل له لحد ما يخلص سنة الامتياز اللى هيا هتخلص مثلا كمان 7 اشهر دلوقتى لما اقدم الشهر ده هاخد معايا شهادة من كلية اخويا ان هو لسه على قوة الجامعة
انا عايز اعرف هيعاملونى ازاى لحد دلوقتى قانونا انا العائل بردو عشان الامتياز مش بيعتبر شغل هل هروح اخد الاعفاء النهائى بقا اخيرا ولا ايه بالظبط انا قلقان جدا انا بشتغل وهتجوز ان شاء الله الجيش ده هيبوظلى مستقبلى كله ومش عارف اعمل ايه ارجو الافادة ضرورى لو سمحت
انت مازلت العائل طبعا
موقفك متوقف على سنة الامتيازهل تعتبر دراسه ولالا بس من البديهى ان طالب الطب لا يحصل على الشهاده الا بعد تادية سنه الامتياز وزوال السبب هنا متوقف على النتهاء اخوك من دراسته وبالتالى هتجيب اثبات قيد من كلية اخوك + قيد عائلى وانت وحظك ليتجدد ليك الاعفاء تانى او هتاخد الاعفاء النهائى بازن الله
من مواضيعي

التعديل الأخير تم بواسطة lionman2002 ; 09-18-2014 الساعة 09:37 PM
قديم 09-18-2014, 09:15 PM   #615
lionman2002
عضو مشاركاته قليلة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة غير مسجل مشاهدة المشاركة
السلام عليكم .. لو سمحت أنا مستني يوم سماع السلاح بتاعي و مش عارف إية الورق المطلوب أجيبة ، مكتوب في نموذج 110 أجيب أصل المؤهل! طب إزاي وانا مسلمة ليهم في التقديم + محدش قالنا في يوم الإرجا نجيب ورق معانا بس سمعت إنة فية فيش فياريت تقولنا عشان الحق اجهز الورق و شكرا
يوم سماع السلاح هتاخد معاك ال 110 فقط + البطاقه الشخصيه مش مطلوب منك حاجه تانى
من مواضيعي
قديم 09-18-2014, 09:23 PM   #616
lionman2002
عضو مشاركاته قليلة
افتراضي رد: الزقازيق

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة غير مسجل مشاهدة المشاركة
انا مواليد 1/10/1990
واخدت الشهاده واعتمدت في شهر 5
اروح اقدم امتى وايه الأوراق المطلوبه وهل اروح للقسم التابع ليه الأول ولا التجنيد الأول ..... وشكراً
هتروح يوم 1/10 لمكتب التجنيد الى انت تابع ليه بيبقا دايما جنب مركز الشرطه هتجهز الوقتى فيش جنائى من مركز الشرطه بى 15 ج + شهادة ميلاد كمبيوتر + اصل المؤهل بتاعك +6 صور شخصيه 4فى 6 خلفيه بيضاء قله ونت بتتصور للجيش وتكون حالق دقنك

+ نموزج 6 جند او 7 جند معدل + تحليل فصيلة دم من اى مستشفى حكومى او مستوصف

هتجهز كل ده وتاخده معاك مكتب التجنيد التابع ليه

ملحوظه يوم متروح تعمل الفيش الجنائى من المركز اسال فى مكتب التجنيد فى المركز او جنبه عن ميعاد تقديمك بالظبط
من مواضيعي
قديم 09-19-2014, 08:15 AM   #617
Unknown
زائر مول نت

انا اتحولت لجنة طبية عليا فى الزيتون و بعدين اتحولت مستشفى عسكرى للكشف و لما كشفت هناك ف المستشفى ادونى ورقة مكتوب عليها كارت تسجيل شاب طبىو فيها اسمى
و قالولى روح منطقتك التجنيدية بعد 3 ايام
ابقى انا كده بقيت لايق و دخلت الجيش صح ؟
قديم 09-19-2014, 12:45 PM   #618
غير مسجل
زائر مول نت
افتراضي ارجو الافاده

لو سمحت هو باذن الله اذا اراد ربنا وقدرت انى اجيب وسطه تجيبلى تاجيل
لما اروح تانى لما التاجيل ينتهى هلبس وادخل اقضى خدمتى تانى حتى لو انا كنت متجوز وشغال ساعتها ولا هيدونى تاجيل تانى باذن الله والا ايه اللى هيحصل معايا بالظبط ان شاء الله
وشكرا جدا على التفاعل والمساعده
قديم 09-19-2014, 03:14 PM   #619
marcos
زائر مول نت
افتراضي عايز اعرف معاد التجنيد

السلام عليكم لو سمحت انا مواليد 14/5/1995 ومؤهلي دبلوم ياريت اعرف معاد تجنيدي ودفعة كام وامتي ابداء في تجهيز اوراقي ياريت الرد في اسرع وقت ارجوكم وهل انا اتاخرت ولا لسه لو اتاخرت كان المفروض اقدم من امتي
قديم 09-20-2014, 10:33 AM   #620
غير مسجل
زائر مول نت

كان عندي سؤال هو السنادي مش هياخده دفعة فى شهر عشرة ليه ؟
الموضوع: استفسر عن تجنيدك مع استفسارات المجندين وكل ما يتعلق باجراءات التجنيد الرد على الموضوع
اسم العضو الخاص بك:
للعلم - لكونك زائر - بعد كتابة ردك والضغط علي زر "اعتمد المشاركة" بالأسفل
سيتم انتقالك لصفحه اخري للرد علي السؤال العشوائي
-:(اسعدنا ردك وتفاعلك):-

مواقع النشر

أضف تعليق لك من خلال الفيس بوك