استفسر عن تجنيدك مع استفسارات المجندين وكل ما يتعلق باجراءات التجنيد - التجنيد والكليات العسكرية والشرطية

مواليد التجنيد, مواعيد التجنيد, اجراءات التجنيد, استفسار التجنيد, دفعة تجنيد, كشف طبي

قديم 02-28-2016, 03:57 PM   #1611
MOE
زائر مول نت

استفسر عن تجنيدك مع استفسارات المجندين وكل ما يتعلق باجراءات التجنيد

لو سمحتو يا جماعة محتاج رد ضروري، أنا دلوأتي مترشح ضابط إحتياط و أخوية عند جنسية كندية و خالي و عيالو عندهم جنسية أمريكية ، المهم أنا مجبتش سيرة الكلام دة بالنسبة للدواعي الأمنية. دلوقتي لسة راجع من الارجا و أخدنا نموذج 105 عشان ناخد معنا كشف الهيئة والمفروض نملا البيانات بتاعتنا و من ضمنها "الأقارب حتى الدرجة الثالثة " إلي عندهم جنسية تانية . أنا أعمل اه دلوأتي ؟

شارك اصدقائك الان .. رابط الموضوع للنسخ
http://www.moolnt.com/vb/showthread.php?s=bcd4dc35c00f28dfb22b012f095a97da&t=14346
قديم 02-28-2016, 08:11 PM   #1612
مول نت
مؤسس المنتدي
الصورة الرمزية مول نت
مول نت is on a distinguished road
برنامج الربح من المنتدي
مشترك (1 فبراير 2015)
افتراضي رد: استفسر عن تجنيدك مع استفسارات المجندين وكل ما يتعلق باجراءات التجنيد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة غير مسجل مشاهدة المشاركة
فعلا ربنا يباركلهم على تلبيه مساعدات الناس

وبالنسبه لي منتظر الرد على اسئله الثانيه لنفس موضوعي (تظلم بالتجنيد)
وشكرا اداره المنتدي

عذرا علي التأخر ف الرد للانشغالي الايام الماضية
لو كنت متابع بلغني برد

مول نت غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 02-28-2016, 08:42 PM   #1613
مول نت
مؤسس المنتدي
الصورة الرمزية مول نت
مول نت is on a distinguished road
برنامج الربح من المنتدي
مشترك (1 فبراير 2015)
افتراضي رد: استفسر عن تجنيدك مع استفسارات المجندين وكل ما يتعلق باجراءات التجنيد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moe مشاهدة المشاركة
لو سمحتو يا جماعة محتاج رد ضروري، أنا دلوأتي مترشح ضابط إحتياط و أخوية عند جنسية كندية و خالي و عيالو عندهم جنسية أمريكية ، المهم أنا مجبتش سيرة الكلام دة بالنسبة للدواعي الأمنية. دلوقتي لسة راجع من الارجا و أخدنا نموذج 105 عشان ناخد معنا كشف الهيئة والمفروض نملا البيانات بتاعتنا و من ضمنها "الأقارب حتى الدرجة الثالثة " إلي عندهم جنسية تانية . أنا أعمل اه دلوأتي ؟

هتكتب البيانات من اسماء ووظائف ومؤهلات وهكذا عادي جدا
وده بيكون اجراء اعتيادي وفيه ناس لها اقارب من الدرجة الاولي معاهم جنسيه تانيه وموجودين ف الجيش

مول نت غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 02-29-2016, 10:40 AM   #1614
MOE
زائر مول نت

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مول نت مشاهدة المشاركة

هتكتب البيانات من اسماء ووظائف ومؤهلات وهكذا عادي جدا
وده بيكون اجراء اعتيادي وفيه ناس لها اقارب من الدرجة الاولي معاهم جنسيه تانيه وموجودين ف الجيش

شكراً عل رد، أنا أصدي انهم كانوا عمالين يؤول إلي عند دواعي أمنية من ضمنها حد من قرايب عندو جنسية تانية يؤول، فن دلوأتي مؤلتلهمش فالدواعي دواعي الأمنية بس لم يشوف وراء هل ممكن يؤول إنت له مؤلتلناش كدة من الأول ؟ ولا هما أصلاً مش هيركزو فالورقة دي و لو حد قلي حاجة أعمل فيها عبيط و أقل اني فهمت غلط أو أي حاجة تانية ؟
قديم 02-29-2016, 03:06 PM   #1615
MOE
زائر مول نت

سؤال أخير بردو معلش ، هل لازم أحلق شعري لكشف الهيئة، أنا كنت حالق على خمسة للكشف الطبي و دلوأتي فات شهر
قديم 03-02-2016, 08:42 PM   #1616
صيدلي 2016
زائر مول نت
Exclamation استفسار

السلام عليكم ..انا صيدلي خريج دفعة سبتمبر 2015 ...امتى معاد التقديم للجيش ..ثانيا لو نزلت غير لائق ب أو عسكري هل هتكون خدمتي في مجالي مثلا صيدليات داخل القوات المسلحة ... و هل هناك لي احتمالية الذهاب ل شمال سيناء حيث الأوضاع المريبة هناك !!!
قديم 03-18-2016, 06:54 PM   #1617
غير مسجل
زائر مول نت
Thumbs up استفسار

السلام عليكم
انا الابن الكبير لوالدى والوالد خلاص طلع معاش وانا لسه هتخرج من الجامعة سنة 2018 ان شاء الله هل انا ليا جيش ولا لا مع العلم ان عندى اخ صغير مواليد 2001 ؟ وشكرا
قديم 04-01-2016, 05:13 AM   #1618
غير مسجل
زائر مول نت

اولا شكرااا جدااا على ردودكم وعلى الخدمة اللي بتقدموها ..جزاكم الاه خيرا كل القائمين على المنتدى
ثانيا: كنت عايز اسأل هل فيه مراكز تدريب موجودة في القاهرة ؟واماكنها ايه واسمائها وتبع اسلحة ايه ؟ وهل فيه سلاح اسمه شئون معنوية ؟ومركز تدريبة فين ؟ وشكرا جداا
قديم 04-06-2016, 09:27 PM   #1619
غير مسجل
زائر مول نت
افتراضي استفسار

انا سمعت سلاحي و طلع اجهزه قياده فقط بس في اجهزه قياده خدمه وطنيه ممكن اعرف سلاح اجهزه قياده ده حلو ولا رخم هو ولا اجهزه قياده خدمه معنويه الافضل و ظروف مركز التدريب بتاع السلاح ايه و لكم جزيل الشكر
قديم 04-08-2016, 08:29 PM   #1620
Ali Mostafa
زائر مول نت
Exclamation الاسكندرية، مصر

لو سمحتم... انا اكبر اخوتي ووالدي سيكمل الستين عاما اول شهر 9، ولكني سأتخرج من الكلية في شهر 7 ان شاء الله... السؤال هل من الممكن الحصول على الاعفاء المؤقت فور التخرج أم يجب الانتظار حتى يكمل والدي سن الستين عاما؟ وكم يستغرق الحصول على هذا الاعفاء؟
وشكرا
الموضوع: استفسر عن تجنيدك مع استفسارات المجندين وكل ما يتعلق باجراءات التجنيد الرد على الموضوع
اسم العضو الخاص بك:
للعلم - لكونك زائر - بعد كتابة ردك والضغط علي زر "اعتمد المشاركة" بالأسفل
سيتم انتقالك لصفحه اخري للرد علي السؤال العشوائي
-:(اسعدنا ردك وتفاعلك):-

مواقع النشر

أضف تعليق لك من خلال الفيس بوك