استفسر عن تجنيدك مع استفسارات المجندين وكل ما يتعلق باجراءات التجنيد - التجنيد والكليات العسكرية والشرطية

مواليد التجنيد, مواعيد التجنيد, اجراءات التجنيد, استفسار التجنيد, دفعة تجنيد, كشف طبي

قديم 02-19-2016, 01:37 AM   #1601
غير مسجل
زائر مول نت

استفسر عن تجنيدك مع استفسارات المجندين وكل ما يتعلق باجراءات التجنيد

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
استفساري بخصوص اللجنه الطبيه والتظلم
وضعي الان هو ان كنت دفعه شهر 1 اللي هما سمعو السلاح 18/1/2016 و اترحلو 19/1/2016 من الهايكستب
انا تابع لمنطقه الزقازيق كنت بعد الفرز حولوني لجنه عليا نفسيه وعصبيه واخدت منها لائق
ويوم 18 سمعت سلاحي وهو اشاره ويوم 19 رحت بالشنطه عشان اترحل تعبت هناك ووقعت كنت في حاله فقد وعي وطلعت لجنه من الهايكستب تاني افوجئ بان نفس اللواء الدكتور مصمم اني لائق قدامه ملفي بيقول ان عملت لجنه قبل كده ومخلنيش اتكلم والكشف مخدش 5 ثواني مع ان في اللجنه الاولي كنت اتكلمت وقولتله ان مريض باضطراب وجداني ثنائي القطب وسمعني وشاف التقرير بتاع مستشفي الصحه النفسيه وشاف الروشتات وكان النتيجه لائق لان قالي استنه برا واخدت الورقه الصفر وكشف الهايكستب دخلتله تاني لما قالولي روح وروحت بالشنطه البيت عشان اللجنه العليا وطبعا اللجنه طولت ولما دخلتله اخدت لائق لتاني مره وانه مخلنيش اتكلم قالي انت عملت لجنه قبل كده استني برا وخدت الورقه الصفر .المهم انا ادوني ورقه للعوده للمنطقه كالعاده زي اول مره مكتوب فيها 11/2/2016 وقالي لما روحت تعالا الثلاثاء الموافق 16/2/2016 لما روحت قالي انت هتنضم دفعه 4 اللي بتخش جيش في 6 وقالي روح وتعالا 1/4\2016 المهم روحت عشان اعمل تظلم قالولي ميعاد التظلم قفل عشان انا دفعتي في الجيش والتظلمات الموجوده للدفعات الجديده بس وانه مينفعش يطلعني اي لجنه تاني لنفس االتخصص الا من مركز تدريب ان اعمل تظلم من هناك المهم شرحت للدكتور ان عيان وشرحتله كمان موقفي ان برتبك قدام الدكتور ومبعرفش اتكلم وان معايا تقرير من مستشفي وروشتات المهم قالي هات التقرير بس واستناني هنا وراح للمقدم فروحت مستني جالي بورقه واعد يختمها وقالي هتطلع لجنه تاني 2وادوني معاد اجي فيه المنطقه عشان اخد معاد تاني للحلميه .......عذرا عالاطاله
السوااااال هنا من حضراتكم هل انا التظلم اللي اتوافق عليه من الدكتور دا هيخليني لما اروح الحلميه هلاقي نفس الدكتور اللي كشف عليا
وكمان لو اخدت لائق السلاح بيتغير ولا لا لما اروح في دفعه اربعه ؟
اخر حاجه هل موقفي بيكون كويس ان الدكتور بيسمعني وبياخد باله من ان انا طلعت لجان كتير عشان كنت تعبان ولا هيقولي انت جيت قبل كدا سواء الدكتور اللي كشف عليا قبل كدا او دكتور تاني مع العلم انه مستشار نفسيه لواء طبيب فهل بيتغيب ولا
وشكرا وعذرا مره تانيه عالاطاله بس انا واثق فالله خير وبكم تردو علي اسئلتي
وشكرا

شارك اصدقائك الان .. رابط الموضوع للنسخ
http://www.moolnt.com/vb/showthread.php?s=18d58004774c8c466025e9012727d7b5&t=14346
قديم 02-19-2016, 01:53 AM   #1602
غير مسجل
زائر مول نت
هل الدكتور بيتغير ولا لأ
هل هيهتموا بيا عشان اللجان الكتير ولا النتيجه هتكون زي مقالي الدكتور انت جيت قبل كدا؟ سواء الدكتور اللي كشف مرتين عليا او واحد غيره
او هل عشان عملت تظلم لتالت مره هيبقي فيه اهتمام ويسبني اتكلم ؟ وهل المره دي قبل لا قدر الله مدخل في دفعه 1/4/2016 واخد لايق هتكون في امل المره دي يسمعني ادكتور وموقف اللجنه دي عاديه ولا
عذرا للتطويل .اكون شاكر لرد حضراتكم
وشكرا
قديم 02-19-2016, 08:47 PM   #1603
مول نت
مؤسس المنتدي
الصورة الرمزية مول نت
مول نت is on a distinguished road
برنامج الربح من المنتدي
مشترك (1 فبراير 2015)
افتراضي رد: استفسر عن تجنيدك مع استفسارات المجندين وكل ما يتعلق باجراءات التجنيد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة غير مسجل مشاهدة المشاركة
هل الدكتور بيتغير ولا لأ
هل هيهتموا بيا عشان اللجان الكتير ولا النتيجه هتكون زي مقالي الدكتور انت جيت قبل كدا؟ سواء الدكتور اللي كشف مرتين عليا او واحد غيره
او هل عشان عملت تظلم لتالت مره هيبقي فيه اهتمام ويسبني اتكلم ؟ وهل المره دي قبل لا قدر الله مدخل في دفعه 1/4/2016 واخد لايق هتكون في امل المره دي يسمعني ادكتور وموقف اللجنه دي عاديه ولا
عذرا للتطويل .اكون شاكر لرد حضراتكم
وشكرا

اه هتلاقي دكتور اللجنه العليا مختلف عن دكتور الكشف العادي
وحكايه ان يسمعلك ده تتوقف ع الدكتور ال هيكون نصيبك معاه وحسب قناعته بحالتك الصحيه
فدي بتوفيق ربنا وانت حاول بالاسلوب توضحله حالتك وربنا يوفقك

مول نت غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 02-19-2016, 09:46 PM   #1604
غير مسجل
زائر مول نت

متشكرين جدا يافندم
بس فيه ناس خوفتني وقالتلي ممكن يطلع نفس الدكتور يديك لايق
بس دا عشان التظلم بيتغير ولا ايه
يعني معني التظلم عندهم هوا ان بتظلم من لجنتي مع الدكتور
وهل بيكون مستشار ولا مش شرط
قديم 02-19-2016, 10:06 PM   #1605
غير مسجل
زائر مول نت

معلش يافندم لو بتعب حضرتك معايا
هوا اللي كشف عليا مرتين في اللجنتين اللي عملتهم مستشار نغسيه يعني لواء طبيب
فهل معني كده انهم هيغيروه عادي لاي دكتور او حتي مستشار زيه
ولا بيدوله الثقه عشان مستشار ومش هيغيروه ؟
معلش يافندم وكمان لو اتغير هيكون مكانه مستشار برده
مع اني لما باجي اكشف مش بدخله علي طول لازم اول حاجه دكاتره صغيرين بيكشفم عليا ومعاهم دكتور رتبه صغيره وهو رائد ولما بقول انا بشتكي من كذا بيحولوني معاد تاني للمستشار اللي دخلتله مرتين في اللجنتين مع العلم ان فيه ناس بياخدو قبل ميوصلو للمستشار
قديم 02-19-2016, 10:16 PM   #1606
غير مسجل
زائر مول نت

اوضح حاجه في كلامي فوق بس
بياخدم لايق في الكشف قبل ميوصلو للمستشار يعني مبيكشفوش هند المستشار فهل دول لهم الحق ان الدكتور يتغير ولا اللي كشف عند الدكتور المستشار بيتغير برده ولا هيدوله الثقه

معلش ان قلقان واسف لو كنت بتعب حضرتك علي الاطاله
ومستني رد حضرتك علي اسئلتي
قديم 02-20-2016, 12:49 AM   #1607
غير مسجل
زائر مول نت

معلش ياباشا للتوضيح برده
انا المره الجايه ليا تظلم ومش لجنه عشان اوضح لحضرتك موضوع تساؤلاتي عن تغيير الدكتور او لا
واسف عالاطاله مره كمان ومنتظر رد حضرتك عليا
قديم 02-20-2016, 05:45 AM   #1608
غير مسجل
زائر مول نت

بارك الله فيكم
قديم 02-20-2016, 03:01 PM   #1609
غير مسجل
زائر مول نت
Post رد: استفسر عن تجنيدك مع استفسارات المجندين وكل ما يتعلق باجراءات التجنيد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة غير مسجل مشاهدة المشاركة
بارك الله فيكم
فعلا ربنا يباركلهم على تلبيه مساعدات الناس

وبالنسبه لي منتظر الرد على اسئله الثانيه لنفس موضوعي (تظلم بالتجنيد)
وشكرا اداره المنتدي
قديم 02-27-2016, 09:19 PM   #1610
غير مسجل
زائر مول نت
Post تعليق

لو سمحتم حد يجاوبني
الموضوع: استفسر عن تجنيدك مع استفسارات المجندين وكل ما يتعلق باجراءات التجنيد الرد على الموضوع
اسم العضو الخاص بك:
للعلم - لكونك زائر - بعد كتابة ردك والضغط علي زر "اعتمد المشاركة" بالأسفل
سيتم انتقالك لصفحه اخري للرد علي السؤال العشوائي
-:(اسعدنا ردك وتفاعلك):-

مواقع النشر

أضف تعليق لك من خلال الفيس بوك