استفسر عن تجنيدك مع استفسارات المجندين وكل ما يتعلق باجراءات التجنيد - التجنيد والكليات العسكرية والشرطية

مواليد التجنيد, مواعيد التجنيد, اجراءات التجنيد, استفسار التجنيد, دفعة تجنيد, كشف طبي

قديم 12-21-2015, 10:51 AM   #1531
غير مسجل
زائر مول نت

استفسر عن تجنيدك مع استفسارات المجندين وكل ما يتعلق باجراءات التجنيد

انت دفعة يناير 2016 قدمت ورقي وكشفت والمفروض اروح اسمع السلاح يوم 20/1 ,, هل لسة في وقت اشوف وسطة توزعني علي سلاح كويس ولا انا بلعب في الوقت الضائع كده ؟

شارك اصدقائك الان .. رابط الموضوع للنسخ
http://www.moolnt.com/vb/showthread.php?s=0327619cb627b4ac8588f3b328295ab7&t=14346
قديم 12-21-2015, 06:56 PM   #1532
مول نت
مؤسس المنتدي
الصورة الرمزية مول نت
مول نت is on a distinguished road
برنامج الربح من المنتدي
مشترك (1 فبراير 2015)
افتراضي رد: استفسر عن تجنيدك مع استفسارات المجندين وكل ما يتعلق باجراءات التجنيد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة غير مسجل مشاهدة المشاركة
انت دفعة يناير 2016 قدمت ورقي وكشفت والمفروض اروح اسمع السلاح يوم 20/1 ,, هل لسة في وقت اشوف وسطة توزعني علي سلاح كويس ولا انا بلعب في الوقت الضائع كده ؟

المفروض بتبدأ تشغل الواسطه من بعد الارجاء
انما حاليا تقدر تكلم الواسطه برده واهو تعمل ال تقدر عليه
وبالتوفيق ان شاء الله

مول نت غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 12-23-2015, 04:21 PM   #1533
غير مسجل
زائر مول نت
افتراضي رد: استفسر عن تجنيدك مع استفسارات المجندين وكل ما يتعلق باجراءات التجنيد

لو سمحت ..انا مرشح ظابط احتياط وعندى سكر وقولتلهم فى حلميه الزيتون حولنى اعمل تحليل فى كوبرى القبه روحت عملته وبعدين عملى اعادة عملت اعادة تانى وبعدين يوم النتيجة مقاليش لايق او غير لايق قالى تجى فى يوم تانى فى حلميه الزيتون وتقريبا فى حجز مستشفى ياريت لو حد مر بحاجة زى كدة يعرفنى ...
قديم 12-25-2015, 08:54 PM   #1534
غير مسجل
زائر مول نت
افتراضي 18 ش محمد على

السلام عليكم
انا كنت أخد اعفاء مؤقت لكونى العائل الوحيد لعائلتى بعد والدى المتوفى لحين تخرج اخويا من الكلية ، هل ممكن اقطع الاعفاء المؤقت دى و اقدم عادى ع الجيش، و لو ينفع ممكن اقدم الدفعة اللى جاية ع طول ف شهر 1؟!
قديم 12-27-2015, 12:06 AM   #1535
غير مسجل
زائر مول نت
افتراضي عرض مستشار رمد

بالنسبه للي بيسال ع المستشار بتاع الرمد كتر خيره لبسني ... كنا 14 .. 4 بس خدوا غير لائق ... الجلديه 6 من 10 غير لائق
الخلاصه لو نظرك مجموع ال 2 اعلي من 9 هيديك غير لائق انما مجموع 8 رغم انه قانونا تخرج بس مش هيحصل و بعد ما كشف عليا قالي خدمه سعيده :d
كان نفسي اشتم بس كان رتبه كبيره
عامه الحمد لله نزلت عسكري بواسطه و ربنا يسهل في التوزيع و ربنا يكرم و ال 14 شهر دول يخلصوا ع خير
قديم 12-27-2015, 12:12 AM   #1536
غير مسجل
زائر مول نت
افتراضي خدمات طبيه

عندي سؤال انا طبيب و سلاحي خدمات طبيه ... لو عاوز اروح مكان كويس ف القاهىه ايه مستوي الواسطه المطلوب يعني رتبته تبقي ايه او بيخدم فين انا اعرف لواء طبيب بس سابق بس لسه شغال ف مستشفي تبع الجيش هل يقدر يعملي حاجه ولا لا
قديم 12-27-2015, 07:26 AM   #1537
غير مسجل
زائر مول نت

لو سمحت انا المفروض اسمع السلاح يوم 18/1 وعاوز اعمل تظلم واتحول لجنة عليا هل التظلمات لسه شغالة ولا اتقفلت
قديم 12-27-2015, 02:59 PM   #1538
غير مسجل
زائر مول نت
افتراضي القاهرة

لو سمحت هو سلاح الخدمات الوطنية مركز تدريبه فين وايه الوحدات الى ممكن اتوزع عليها
قديم 12-31-2015, 12:25 PM   #1539
غير مسجل
زائر مول نت
Smile

نشكر مجهودات حضرتك على الردود الكافيه و النصيحه الطيبه على كل السائلين و يجزيك كل خير .. باذن الله هاسمع السلاح يوم 20 و قبل ما روح الكشف فى ناس كانت بتقول لى انك اعفاء روحت الكشف كله تمام بس كنت فى العظام عندى فحص تانى يوم علشان انا عندى مرونه فى اليدين فى المفصل ( انحناء بسيط فى المفصل الكوع) روحت الفحص و بفيت لائق ب السؤال اختيار السلاح يبقى على حسب ايه و ايه الفرق بين لائق ا و ب و ايه الاسلحه اللى فى حالتى يعنى اسلحه خفيفه يعنى مع العلم الطول 180 سم و الوزن 75 ج .. لكم وافر الشكر
قديم 01-14-2016, 10:44 PM   #1540
غير مسجل
زائر مول نت

لو سمحت أنا هسمع سلاحى يوم 19/1 ان شاء الله وأنا حاليا بدرس فى تمهيدى ماجستير وعندى امتحان ترم يوم 8/2 فهل ممكن أعمل حاجه بحيث أقدر أنزل أجازه أيام المتحانات دى (هم 4 أيام على أسبوعين) زى ان أنا أجيب الجدول مختوم من الكليه و أقدمه لهم . كمان كان حد قالى انك بتروح القاهره فى وزارة الدفاع بتجيب ورقه من هناك مختومه بتنزل بها أجازه قبل ماتروح مركز تدريب فهل ده صحيح؟
كمان هو يوم سماع السلاح باخد معايا ورق ايه غير الفيش الجنائى؟
وشكرا على المجهود الرائع الموجود عالمنتدى وربنا يجازيك خير ويجعله فى ميزان حسناتك.
الموضوع: استفسر عن تجنيدك مع استفسارات المجندين وكل ما يتعلق باجراءات التجنيد الرد على الموضوع
اسم العضو الخاص بك:
للعلم - لكونك زائر - بعد كتابة ردك والضغط علي زر "اعتمد المشاركة" بالأسفل
سيتم انتقالك لصفحه اخري للرد علي السؤال العشوائي
-:(اسعدنا ردك وتفاعلك):-

مواقع النشر

أضف تعليق لك من خلال الفيس بوك