استفسر عن تجنيدك مع استفسارات المجندين وكل ما يتعلق باجراءات التجنيد - التجنيد والكليات العسكرية والشرطية

مواليد التجنيد, مواعيد التجنيد, اجراءات التجنيد, استفسار التجنيد, دفعة تجنيد, كشف طبي

قديم 05-09-2015, 07:51 PM   #1341
مول نت
مؤسس المنتدي
الصورة الرمزية مول نت
مول نت is on a distinguished road
برنامج الربح من المنتدي
مشترك (1 فبراير 2015)
افتراضي رد: استفسر عن تجنيدك مع استفسارات المجندين وكل ما يتعلق باجراءات التجنيد

استفسر عن تجنيدك مع استفسارات المجندين وكل ما يتعلق باجراءات التجنيد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moly_cam5 مشاهدة المشاركة
والدي اتوفي وانا لسه ف الجيش هل ليا معاش منه!

معاش ايه تقصد!
معاش من شغله دا دي حاجه انت تعرفها اما لو تقصد من الجيش فمفيش معاش ولا حاجه من الكلام ده

شارك اصدقائك الان .. رابط الموضوع للنسخ
http://www.moolnt.com/vb/showthread.php?s=e912c9d2b9b18cb64e2eca304ff1d9e7&t=14346
مول نت غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-10-2015, 12:24 AM   #1342
غير مسجل
زائر مول نت

لو سمحت يا ادمن انا عندي 29 سنة وتأجيلي العائلي خلص بس انا ناوي مرحش الا بعد ما اتم 30 سنة سؤال هل هناك مضايقات في الاكمنة مثلا ولا ملهومش دعوة طالما مقدمتش اصلا؟
قديم 05-10-2015, 01:56 AM   #1343
غير مسجل
زائر مول نت

انا روحت كشفت انهارده واخدت لجنه عليا وبعدين لاقيت نفسي مرشح ظابط فا قالولى ان اللجنه العليا اللى معاك دى ملهاش لازمه بدام هتخش ظابط ويكشفوا عليك .. المهم انا عندى قطع فى الرباط الصليبي فى رجلى الاتنين وقطع كلى
.. هل انا لو روحت اكشف هيئه كا ظابط احتياطى واكتشفوا دا هيدونى الاعفاء طبي ولا هينزلونى عسكرى وانا امشي فى طريق اللجنه العليا ؟؟!
قديم 05-12-2015, 06:38 AM   #1344
غير مسجل
زائر مول نت

جزاك الله خيرا
قديم 05-12-2015, 07:03 AM   #1345
غير مسجل
زائر مول نت
افتراضي الدوحه

السلام عليكم ارجو الادمن المحترم التكرم بالرد انا اخد معاف مؤقت لان والدى على المعاش واخويا الاصغر فى التعليم واخد تاجيل ل 29 عام وانا كام شهر وهتم ال 29 عام بس اما اتم ال 29 عام هيكون اخويا لسه فى الفرقه الثالثه فى كليه الحقوق فلو رحت اقدم شهاده قيد من الكليه انه لسه فى الترم التانى من سنه 3 وانى 29 عام هيدونى تاجيل ولا هاخد الاعفاء لان سبب الاعفاء لسه مازلش وان اخويا لسه فى التعليم ياعنى وضعى هيكون ايه وسؤالى تانى هل يمكن عمل توكيل لاخويا لانى انا خارج مصر يروح بالنيابه عنى ولكم جزيل الشكر
قديم 05-12-2015, 11:35 AM   #1346
راجي رضا ربه
زائر مول نت
افتراضي مول نت

السلام عليكم جازاك الله كل خير على الرد للشباب وجعله في ميزان حسناتك ,,,دلوقت انا كشف يوم الاحد الماضي10\5 في منطقة تجنيد اسيوط وده اول كشف بس ماكملتش التحاليل وكدة واتكتب في الورقة (التصاق وترهلات في الصدر) وقالولي تعالى يوم الاربعاء باكر ان شاء الله 13\5 عشان تقريبا هيكشف عليا مستشار او حاجة كدة قولتله يافندم انا عايز اتليق قالي عاوز تبقى ظابط قولتله اه قالي هتبقى ظابط ان شاء الله بس تيجي يوم الاربعاء زي هتعيد كشف تاني فالحاجتين دول وحسيت انهم مش مقتنعين باللي كتبه الدكاترة الصغيرين وشايفين ان مافيش حاجة بس برضو مارضيش يليقني في يومها وقالي تيجي تاني يوم الاربعاء,,,,السؤال دلوقت انا عايز ان شاء الله ادخل ظابط احتياط وانا خريج كلية الحقوق فهل فعلا هطلع من عندهم لائق أ واترشح ظابط احتياط وبنسبة قد ايه عشان الموضوع ده عاملي حاجز نفسي من ساعتها
وجازاك الله كل خيييييييير
قديم 05-12-2015, 09:54 PM   #1347
مول نت
مؤسس المنتدي
الصورة الرمزية مول نت
برنامج الربح من المنتدي
مشترك (1 فبراير 2015)
افتراضي رد: استفسر عن تجنيدك مع استفسارات المجندين وكل ما يتعلق باجراءات التجنيد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة غير مسجل مشاهدة المشاركة
لو سمحت يا ادمن انا عندي 29 سنة وتأجيلي العائلي خلص بس انا ناوي مرحش الا بعد ما اتم 30 سنة سؤال هل هناك مضايقات في الاكمنة مثلا ولا ملهومش دعوة طالما مقدمتش اصلا؟

لو اتعرضت لموقف واتعملك فحص هتتسلم وقتي

قديم 05-12-2015, 09:56 PM   #1348
مول نت
مؤسس المنتدي
الصورة الرمزية مول نت
برنامج الربح من المنتدي
مشترك (1 فبراير 2015)

اقتباس:
انا روحت كشفت انهارده واخدت لجنه عليا وبعدين لاقيت نفسي مرشح ظابط فا قالولى ان اللجنه العليا اللى معاك دى ملهاش لازمه بدام هتخش ظابط ويكشفوا عليك .. المهم انا عندى قطع فى الرباط الصليبي فى رجلى الاتنين وقطع كلى
.. هل انا لو روحت اكشف هيئه كا ظابط احتياطى واكتشفوا دا هيدونى الاعفاء طبي ولا هينزلونى عسكرى وانا امشي فى طريق اللجنه العليا ؟؟!

عادي ممكن من كشف الظباط اما تكمل ظابط او تنزل عسكري او تطلع طبي
كله متاح قدامك وحسب حالتك

قديم 05-12-2015, 09:57 PM   #1349
مول نت
مؤسس المنتدي
الصورة الرمزية مول نت
برنامج الربح من المنتدي
مشترك (1 فبراير 2015)

اقتباس:
جزاك الله خيرا

وجزاك خيراااا
شكرا لك

قديم 05-12-2015, 10:02 PM   #1350
مول نت
مؤسس المنتدي
الصورة الرمزية مول نت
برنامج الربح من المنتدي
مشترك (1 فبراير 2015)
افتراضي رد: الدوحه

اقتباس:
السلام عليكم ارجو الادمن المحترم التكرم بالرد انا اخد معاف مؤقت لان والدى على المعاش واخويا الاصغر فى التعليم واخد تاجيل ل 29 عام وانا كام شهر وهتم ال 29 عام بس اما اتم ال 29 عام هيكون اخويا لسه فى الفرقه الثالثه فى كليه الحقوق فلو رحت اقدم شهاده قيد من الكليه انه لسه فى الترم التانى من سنه 3 وانى 29 عام هيدونى تاجيل ولا هاخد الاعفاء لان سبب الاعفاء لسه مازلش وان اخويا لسه فى التعليم ياعنى وضعى هيكون ايه وسؤالى تانى هل يمكن عمل توكيل لاخويا لانى انا خارج مصر يروح بالنيابه عنى ولكم جزيل الشكر

المفروض بتروح في معادك ال متحددلك وهما يقرروا اما بتاخد اعفاء نهائي او بتدخل الخدمه
لكن ف حالتك اكيد مش هترجع عشان تدخل الجيش فممكن تستني السنه ..

الموضوع: استفسر عن تجنيدك مع استفسارات المجندين وكل ما يتعلق باجراءات التجنيد الرد على الموضوع
اسم العضو الخاص بك:
للعلم - لكونك زائر - بعد كتابة ردك والضغط علي زر "اعتمد المشاركة" بالأسفل
سيتم انتقالك لصفحه اخري للرد علي السؤال العشوائي
-:(اسعدنا ردك وتفاعلك):-

مواقع النشر

أضف تعليق لك من خلال الفيس بوك