استفسر عن تجنيدك مع استفسارات المجندين وكل ما يتعلق باجراءات التجنيد - التجنيد والكليات العسكرية والشرطية

مواليد التجنيد, مواعيد التجنيد, اجراءات التجنيد, استفسار التجنيد, دفعة تجنيد, كشف طبي

قديم 02-16-2015, 01:48 PM   #1191
غير مسجل
زائر مول نت
افتراضي رد: محمد

استفسر عن تجنيدك مع استفسارات المجندين وكل ما يتعلق باجراءات التجنيد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مول نت مشاهدة المشاركة

مش هياخدك بمزاجه لازم ينقلك علي قوة الوحده او الفرع الخاص بيه

انا قصدى ان المندوب بعد ما اخد الاسماء و رقم السجل فى الورقه بيروح على قياده مركز التدريب اللى انا فيه و يقوله انا عايز دول معايا ولا لازم يروح التنظيم و الاداره و يبلغهم بالاسماء اللى عايزها معاه ؟؟ و هل معنى ان كتب اسمى و رقم السجل انا كده هبقى معاه خلاص ؟؟

شارك اصدقائك الان .. رابط الموضوع للنسخ
http://www.moolnt.com/vb/showthread.php?s=ef9b51d5fa94e58472f796bec382a94c&t=14346
قديم 02-16-2015, 06:09 PM   #1192
غير مسجل
زائر مول نت
افتراضي رد: استفسر عن تجنيدك مع استفسارات المجندين وكل ما يتعلق باجراءات التجنيد

انا اللي قلتلك حقوق وكشفت مش مع ميعادي انهاردة انهاردة اخدت غير لائق و ادوني البطاقة في الأخر وقالولي تعالي كمان أسبوع استلم الشهادة. كدة انا اكيد طلعت ولا ايه؟ واخد معايا ايه كمان أسبوع؟
قديم 02-16-2015, 08:26 PM   #1193
مول نت
مؤسس المنتدي
الصورة الرمزية مول نت
مول نت is on a distinguished road
برنامج الربح من المنتدي
مشترك (1 فبراير 2015)

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة غير مسجل مشاهدة المشاركة
انا قصدى ان المندوب بعد ما اخد الاسماء و رقم السجل فى الورقه بيروح على قياده مركز التدريب اللى انا فيه و يقوله انا عايز دول معايا ولا لازم يروح التنظيم و الاداره و يبلغهم بالاسماء اللى عايزها معاه ؟؟ و هل معنى ان كتب اسمى و رقم السجل انا كده هبقى معاه خلاص ؟؟

بص الترحيل للوحدات بيتم "بترحيل اعداد" زي ما بيحصل في اغلب الوحدات والاسلحه وباختيار "نوعيات معينه" لوحدات بتكون هامه ومحتاجه اختيار افرادها من غير ما تفرض عليها
المندوب ال انت شوفته ده مكلف بوحدته ان يختار افراد بالمواصفات المحدده له وبيروح مركز التدريب يختار ال هو عايزه حسب مواصفاته وده بيكون اجراء اعتيادي بيحصل في المراحل التجنيديه مش حاجه جديده ولا غريبه
وانضمامك هيكون مضمون بالنسبالك لما يتم نقلك فعليا لان ممكن ف اي لحظه يتبعد عدد من اللي اختارهم او خلافه فانت بالنسبالك هتكون متاكد 100% لما يتم نقلك فعليا علي قوة الوحده
بالتوفيق

مول نت غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 02-16-2015, 08:53 PM   #1194
مول نت
مؤسس المنتدي
الصورة الرمزية مول نت
برنامج الربح من المنتدي
مشترك (1 فبراير 2015)
افتراضي رد: استفسر عن تجنيدك مع استفسارات المجندين وكل ما يتعلق باجراءات التجنيد

اقتباس:
انا اللي قلتلك حقوق وكشفت مش مع ميعادي انهاردة انهاردة اخدت غير لائق و ادوني البطاقة في الأخر وقالولي تعالي كمان أسبوع استلم الشهادة. كدة انا اكيد طلعت ولا ايه؟ واخد معايا ايه كمان أسبوع؟

كده انت خلاص اعفاء وهتروح تاخد شهادتك باذن الله
وطالما مطلبوش منك اي ورق ناقصك يبقي خلاص هتستلم شهادتك بس

قديم 02-16-2015, 09:52 PM   #1195
غير مسجل
زائر مول نت

هستلم شهادة الإعفاء بأيه؟ ):
قديم 02-16-2015, 10:48 PM   #1196
غير مسجل
زائر مول نت

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مول نت مشاهدة المشاركة

بص الترحيل للوحدات بيتم "بترحيل اعداد" زي ما بيحصل في اغلب الوحدات والاسلحه وباختيار "نوعيات معينه" لوحدات بتكون هامه ومحتاجه اختيار افرادها من غير ما تفرض عليها
المندوب ال انت شوفته ده مكلف بوحدته ان يختار افراد بالمواصفات المحدده له وبيروح مركز التدريب يختار ال هو عايزه حسب مواصفاته وده بيكون اجراء اعتيادي بيحصل في المراحل التجنيديه مش حاجه جديده ولا غريبه
وانضمامك هيكون مضمون بالنسبالك لما يتم نقلك فعليا لان ممكن ف اي لحظه يتبعد عدد من اللي اختارهم او خلافه فانت بالنسبالك هتكون متاكد 100% لما يتم نقلك فعليا علي قوة الوحده
بالتوفيق

انت مش فاهم قصدى بردو كل اللى انا عايز اعرفه دلوقتى هو المندوب اللى جه و اخد الاسماء دى بيبلغ بيها مين مركز التدريب وﻻ التنظيم و الاداره ..
يعنى دلوقتى التوزيع اتعمل خلاص و انا ممكن اكلم حد فى التنظيم و الاداره علشان اعرف انا روحت اى وحده .. لو طلع بقى توزيعى فى وحده غير اللى جالى منها المندوب هى دى اللى هروحها .. وﻻ المندوب اللى اخد اسمى ملوش دعوه بالتنظيم و الاداره و هيجى ياخدنى من المركز بردو حتى لو كان توزيعى فى التنظيم و الاداره مطلعش فى الوحده اللى تابعه ليه ؟؟
قديم 02-17-2015, 12:23 PM   #1197
غير مسجل
زائر مول نت

عايز اعرف مركز الدفاع الجوي فين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قديم 02-17-2015, 02:16 PM   #1198
رامي
زائر مول نت

لو سمحت انا روحت كشفت طبي النهارده انا اداب قسم علم نفس ومكتوب في 110 اني مرشح ظابط احتياط هل كده خلاص هكمل علي اني ظابط احتياط ولا هروح يوم الارجا ممكن ينزلوني عسكري ياريت اعرف اللي هيحصل بعد كده بالظبط واسف ع الاطاله
قديم 02-17-2015, 07:16 PM   #1199
غير مسجل
زائر مول نت

اقتباس:
عايز اعرف مركز الدفاع الجوي فين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فى مركز فى دهشور و مركز كينج مريوط فى اسكندريه
قديم 02-17-2015, 08:41 PM   #1200
مول نت
مؤسس المنتدي
الصورة الرمزية مول نت
برنامج الربح من المنتدي
مشترك (1 فبراير 2015)

اقتباس:
انت مش فاهم قصدى بردو كل اللى انا عايز اعرفه دلوقتى هو المندوب اللى جه و اخد الاسماء دى بيبلغ بيها مين مركز التدريب وﻻ التنظيم و الاداره ..
يعنى دلوقتى التوزيع اتعمل خلاص و انا ممكن اكلم حد فى التنظيم و الاداره علشان اعرف انا روحت اى وحده .. لو طلع بقى توزيعى فى وحده غير اللى جالى منها المندوب هى دى اللى هروحها .. وﻻ المندوب اللى اخد اسمى ملوش دعوه بالتنظيم و الاداره و هيجى ياخدنى من المركز بردو حتى لو كان توزيعى فى التنظيم و الاداره مطلعش فى الوحده اللى تابعه ليه ؟؟

اها بص بمجرد انه حدد الاسماء بيبلغ بيها عشان يتوزعوا لوحدته
اللي انت بتتكلم فيه مجرد وقت يعني هل وصل للتنظيم والادارة ولا لسه!
وده علي حسب التوزيع هيتم امتي لو خلاص قرب يبقي تم توزيع المجندين علي الوحدات وبالتالي تقدر تعرف انت متوزع فين دلوقتي
وعامتا لو معاك حد ف التنظيم والادارة فانت مش محتاج كل الاسئلة دي يكفي تكمله وهو هيعرفك راسك من رجليك

الموضوع: استفسر عن تجنيدك مع استفسارات المجندين وكل ما يتعلق باجراءات التجنيد الرد على الموضوع
اسم العضو الخاص بك:
للعلم - لكونك زائر - بعد كتابة ردك والضغط علي زر "اعتمد المشاركة" بالأسفل
سيتم انتقالك لصفحه اخري للرد علي السؤال العشوائي
-:(اسعدنا ردك وتفاعلك):-

مواقع النشر

أضف تعليق لك من خلال الفيس بوك